Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

    Pfffff .....

    Eerst een gelul over de dag zelf zelfs voor ie begonnen was. Dan wat problemen met de aflevering van de cd's (waar ik geen bal mee te maken had maar desondanks toch heb geprobeerd om een status te verkrijgen, of die klopte laat ik in het midden, ik was daar enkel de boodschapper).

    Uiteindelijk na veel vijfen en zessen komen de cd's dan aan, en dan lees je dit weer ...... Pfffffff.

    Het is heel simpel. Umco heeft tot zelfs in de eerste week van november nog cd's aangekregen. OOK veel te laat. Op sommige van de cd's stonden geen jpegs, maar RAW en PSD bestanden. Enkelen konden zelfs niet gelezen worden. Daarbovenop heeft ie wss het werk wat onderschat waardoor (zelfs in tegenstelling met eerdere berichten naar mij toe) de cd's te laat zijn vertrokken. Al bij al is alles dus vertrokken behalve de mijne, omdat ik nog op andere zaken wacht.

    Voorts waren en ook fotografen die geen of weinig modelervaring hadden, dus ik heb alle begrip als er van sommige mindere foto's verstuurd zijn. Wat betreft webversies, een verkleining of rechtzetting van een foto is vlug gedaan, daat moet men niet over zagen. Als een fotograaf een bepaalde foto niet goed vindt en deze niet wil opsturen, dan is dat ZIJN RECHT.

    Als ik de cd's bekijk die Alex heeft ontvangen, dan zie ik mooie en mindere foto's door mekaar, weliswaar niet gerangschikt per fotograaf, maar het was al werk genoeg voor Umco om alle modellen wat uit te zoeken en te groeperen. (Meer dan hij dacht blijkbaar)

    Dus samengevat, iedereen heeft zen foto's, laat dit gezeik nu aub ophouden. Umco heeft afgeleverd wat hij heeft gekregen en daar houdt het op.

    Comment


    • #47
      Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

      Ik denk dat het nu wel stilaan tijd is dat deze SD een afgesloten zaak word. Na al de problemen achteraf is er uiteindelijk een oplossing gekomen en de laatste stap is gezet. De foto's zijn onderweg of al aangekomen bij de modellen en daarmee is de kous-denk ik-volledig af. Iedereen kan nu zijn of haar conclusies wel trekken over de afgelopen SD. Je kan met stenen blijven werpen naar elkaar en blijven zagen en klagen maar het zal je geen stap verder helpen. Ik wil deze tekst eindigen met de handtekening van umco "Respect begint bij uzelve"

      Comment


      • #48
        Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

        Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
        Mij zie je niet meer op een SD...

        Wat leveren ze af:

        Geen namen bij albums (alleen trebs zijn foto's herken ik aan zijn album)

        Losse foto's

        Grote versies, zonder een goeie WEBversie

        Foto's die zelfs nog niet omgedraaid zijn en dus op hun zij liggen! Laat staan dat ze de kleuren enzo bijgesteld hebben!


        SORRY hoor, ik heb misschien lang moeten wachten op Umco om ze te krijgen, maar zoiets afleveren aan een model kan niet!
        Djamila,

        Ik vind je reactie wat overtrokken en generaliserend.
        Een volle week heb ik besteed aan het afwerken van de foto's die ik heb opgezonden. Alle foto's in hoge resolutie (minimaal 12 MB) en bewerkt. Alle ook gesigneerd en gekaderd.

        Bij élk model een tekst met mijn ervaringen,commentaren en opmerkingen.

        Telkens ook een web-sized exemplaar van elke foto. En dat voor 27 modellen.

        Dat ging niet op een CD, dus werd het een DVD. Met een frontopdruk in kleur.

        Je mag met je verwijt dus niet alle fotografen treffen.

        Jammer genoeg heb ik jou niet voor mijn objectief gekregen, dus aan mij heb je niets gehad.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #49
          Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

          @ iedereen,

          Ik hoop dat jullie elkaar een beetje begrijpen en het wordt nu inderdaad tijd om dit evenement af te sluiten. Ik heb me samen met nog anderen de moeite gedaan om Umco te overtuigen een laatste inspanning te leveren en dat heeft hij goed gedaan

          Ik heb heel veel werk in de nabewerking en afwerking van mijn foto's gestoken!

          Ik heb de Cd's ontvangen van mijn modellen en ga ervan uit dat ze goed zijn (heb nog geen tijd gehad om ze te bekijken).

          Dus, laten we allemaal hieruit leren en heb respect voor elkaar.

          Greetz, RonnyE

          Comment


          • #50
            Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

            Tom, die ene cd zie ik wel over een maandje of 5 bij onze volgende modellen shoot
            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

            Comment


            • #51
              Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

              Ja Tom, de mijne zie ik dan ook wel

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #52
                Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
                Ik wil deze tekst eindigen met de handtekening van umco "Respect begint bij uzelve"
                En zo is het. Morgen is het kerst.
                Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                Comment


                • #53
                  Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                  Tom, die ene cd zie ik wel over een maandje of 5 bij onze volgende modellen shoot
                  Hoezo 5 maanden?mag je niet eerder in belgenland komen
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #54
                    Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                    Djamila,

                    Ik vind je reactie wat overtrokken en generaliserend.
                    Een volle week heb ik besteed aan het afwerken van de foto's die ik heb opgezonden. Alle foto's in hoge resolutie (minimaal 12 MB) en bewerkt. Alle ook gesigneerd en gekaderd.

                    Bij élk model een tekst met mijn ervaringen,commentaren en opmerkingen.

                    Telkens ook een web-sized exemplaar van elke foto. En dat voor 27 modellen.

                    Dat ging niet op een CD, dus werd het een DVD. Met een frontopdruk in kleur.

                    Je mag met je verwijt dus niet alle fotografen treffen.

                    Jammer genoeg heb ik jou niet voor mijn objectief gekregen, dus aan mij heb je niets gehad.
                    Er zijn fotografen die moeite gedaan hebben, mooi voorbeeld zijn tijgerhaai en trebs. Zij hadden evenveel foto's getrokken als iedereen en toch hebben ze in een minuutje de kleur recht getrokken, de foto's recht gezet en trebs heeft zelfs een kleinere versie gemaakt.

                    Zelfs ik kan de kleur aanpassen en ik ben dan nog geen fotograaf en zeker geen photoshopkenner (heb dat zelfs niet). Dus afkomen met sommigen kunnen dat niet... neh, doet het niet voor mij.

                    PS: Er zijn er nog die moeite gedaan hebben, maar aangezien ik hun naam niet heb....

                    Comment


                    • #55
                      Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                      En nog even: Ik verwijt Umco en de organisatie hier niks.... Vind gewoon dat sommige fotografen meer moeite mochten gedaan hebben....

                      Nu als ik nog eens aan een SD deelneem zorg ik voor contractjes met al mijn rechten op, dus alle foto's (buiten de technisch onperfecte) en de goeie bewerkt.

                      Nu bonne, het is kerstavond, allemaal de feestwensen van mij!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                        Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                        Hoezo 5 maanden?mag je niet eerder in belgenland komen
                        Immigratiestop, anders verlaagt het IQ te veel in de twee landen...

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #57
                          Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          Immigratiestop, anders verlaagt het IQ te veel in de twee landen...
                          Je kunt ook te ver gaan Ajuin hahahaa Maar jij bent altijd welkom kerel En al die andere overige gezellige gasten ook
                          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                            En nog even: Ik verwijt Umco en de organisatie hier niks.... Vind gewoon dat sommige fotografen meer moeite mochten gedaan hebben....

                            Nu als ik nog eens aan een SD deelneem zorg ik voor contractjes met al mijn rechten op, dus alle foto's (buiten de technisch onperfecte) en de goeie bewerkt.

                            Nu bonne, het is kerstavond, allemaal de feestwensen van mij!
                            Kijk, strakke actie die me nu te binnen schiet. Djamila organiseert de volgende modellendag, dan hebben we het beste van beiden. Ze heeft verstand van fotografie en modellenwerk. Tevens weet ze goed de puntjes op de 'i' te zetten!!! Lijkt me eigenlijk een perfect idee, wat vind Djamila er zelf van?
                            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                              Kijk, strakke actie die me nu te binnen schiet. Djamila organiseert de volgende modellendag, dan hebben we het beste van beiden. Ze heeft verstand van fotografie en modellenwerk. Tevens weet ze goed de puntjes op de 'i' te zetten!!! Lijkt me eigenlijk een perfect idee, wat vind Djamila er zelf van?

                              't Zal dan wel in W-Vl zijn en ik niet alleen Maar heb al paar keer gezegd dat als mensen mij nodig hebben ze dat maar moeten vragen....

                              Enigste probleem: Ik ben student en kan dus niet alles voorschieten en zomaar bellen en overal geraken om alles te regelen...

                              Maar ik wil gerust wel eens tijd erin steken, maar hij zal zeker geen 70fotografen en 50 modellen bevatten!

                              Greetz
                              Dj

                              Comment

                              Working...
                              X