Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

    CD gekregen!

    Enigste dat ik jammer vind is dat de naam van de fotograaf er niet bij vermeld staat (wat de taak van de fotografen zelf waren). Dus alle foto's die ik nu wil gebruiken zullen onbekend blijven, en er zitten wel een paar heel toffe tussen. Dus is het wel jammer voor die fotograaf dan dat er geen naambekendheid is....

    Ik ga nu eventjes mijn eerste selectie voor mezelf maken die ik tof vind, om daarna nog keer te selecteren wat 'wow' is...

    Greetz
    Dj

    GROTE EDIT: Nu snap ik waarom fotografen hun naam er niet bij willen, ze steken er geen werk in!
    Last edited by Guest; 23 december 2005, 20:35.

    Comment


    • #32
      Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

      CD ontvangen. Dank je wel!

      Comment


      • #33
        Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

        Mij zie je niet meer op een SD...

        Wat leveren ze af:

        Geen namen bij albums (alleen trebs zijn foto's herken ik aan zijn album)

        Losse foto's

        Grote versies, zonder een goeie WEBversie

        Foto's die zelfs nog niet omgedraaid zijn en dus op hun zij liggen! Laat staan dat ze de kleuren enzo bijgesteld hebben!


        SORRY hoor, ik heb misschien lang moeten wachten op Umco om ze te krijgen, maar zoiets afleveren aan een model kan niet!

        En ja ik ben algemeen bezig, omdat ik begod niet weet wie er wel zijn foto's op WEBversie heeft afgeleverd en wie wel werk erin gestoken heeft!

        Als jullie willen bijleren, doe er dan ook iets voor! Zomaar losse fotookes schieten van een model is nog maar half het werk! De rest is werk voor PS of in de donkere kamer!

        Greetz
        Dj

        EDIT: En van een overgroot deel heb ik dus geen foto's! Verschillende locaties met verschillende fotografen gedaan, maar waar zijn ze naartoe? Dat je misschien maar 1fotodoorstuurt, maar een goeie. Dat begrijp ik, maar ik mis hier zeker nog van tenminste 20fotografen foto's!!!!
        Last edited by Guest; 23 december 2005, 20:37.

        Comment


        • #34
          Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

          Amai, niet eens nette foto's afgeleverd door die fotografen!!! Wat ik zoal lees, schande, schande, schande !!!
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

          Comment


          • #35
            Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

            A. ik ben blij dat de modellen hun foto’s hebben.
            B. Vind ik het dan toch weer jammer dat er geen info van de fotograaf bij staat. Ik had toch een txt file bij gedaan met contact info.

            @ Djamila, ik heb de foto’s bewerkt opgestuurd. En op originele grote zodat je ze kan afdrukken of zelf kan verkleinen naar het gewenste formaat voor een website. (als b.v. 700*700 wil heb je niks aan 150*150 )

            Ik denk dat we er allemaal wat van geleerd hebben. Punten voor de volgende keer. Maar hoe dan ook iedereen die in Waterschei was: Prestige kerstdagen en een goed en succesvol 2006!
            Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

            Comment


            • #36
              Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

              Mooi dat je alleen bezorgd bent om je eigen foto's en daarmee alle fotografen gelijk beoordeeld.
              Net zoals er beginnende modellen waren, waren er beginnende fotografen aanwezig en niet iedereen is even ervaren in het bewerken van foto's (toegegeven een minimum mag wel)

              En er zijn fotografen die wel een correcte cd afgelevert hebben, ook al staan er geen foto's van jou op. (er zijn op mijn cd een paar bewerkening die enkel op webgrootte staan. mijn gege staan er echter wel op en ik wil grote versies graag ter beschikking stellen)

              Jo.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
              Mij zie je niet meer op een SD...

              Wat leveren ze af:

              Geen namen bij albums (alleen trebs zijn foto's herken ik aan zijn album)

              Losse foto's

              Grote versies, zonder een goeie WEBversie

              Foto's die zelfs nog niet omgedraaid zijn en dus op hun zij liggen! Laat staan dat ze de kleuren enzo bijgesteld hebben!


              SORRY hoor, ik heb misschien lang moeten wachten op Umco om ze te krijgen, maar zoiets afleveren aan een model kan niet!

              En ja ik ben algemeen bezig, omdat ik begod niet weet wie er wel zijn foto's op WEBversie heeft afgeleverd en wie wel werk erin gestoken heeft!

              Als jullie willen bijleren, doe er dan ook iets voor! Zomaar losse fotookes schieten van een model is nog maar half het werk! De rest is werk voor PS of in de donkere kamer!

              Greetz
              Dj

              EDIT: En van een overgroot deel heb ik dus geen foto's! Verschillende locaties met verschillende fotografen gedaan, maar waar zijn ze naartoe? Dat je misschien maar 1fotodoorstuurt, maar een goeie. Dat begrijp ik, maar ik mis hier zeker nog van tenminste 20fotografen foto's!!!!
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #37
                Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
                A. ik ben blij dat de modellen hun foto’s hebben.
                B. Vind ik het dan toch weer jammer dat er geen info van de fotograaf bij staat. Ik had toch een txt file bij gedaan met contact info.

                @ Djamila, ik heb de foto’s bewerkt opgestuurd. En op originele grote zodat je ze kan afdrukken of zelf kan verkleinen naar het gewenste formaat voor een website. (als b.v. 700*700 wil heb je niks aan 150*150 )

                Ik denk dat we er allemaal wat van geleerd hebben. Punten voor de volgende keer. Maar hoe dan ook iedereen die in Waterschei was: Prestige kerstdagen en een goed en succesvol 2006!

                Ik heb enkele herkend van u, als ik mij niet vergis een stuk of 7...

                Comment


                • #38
                  Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                  Ik heb alle foto's bewerkt, en er zat bij elk mapje per model een tekstbestand met alle gegevens. De foto's zijn zeker allemaal gedraaid, want ze komen zo zelfs uit de camera. (anders had ik wel iets gemerkt tijdens het bewerken van de foto's.)

                  @ Djamila, van jou had ik niet veel foto's die goed genoeg waren, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb erg weinig ervaring met modelfotografie .

                  Alle foto's zijn verstuurd in 2000x3000 pixels, er zat geen verkleinde versie bij omdat niet iedereen hetzelfde formaat gebruikt om online te zetten. Een foto verkleinen is niet zo moeilijk als je één of ander fotobewerkingsprogramma op je PC hebt staan.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                    Ik heb enkele herkend van u, als ik mij niet vergis een stuk of 7...
                    Het zouden er een stuk of 6 moeten zijn. In een serie van img_5961 tot img_5983

                    Ik ben maar een beginnende modelfotograaf, maar toch hoop ik dat de modellen sommige foto’s leuk vinden. Vanaf hier wil ik de modellen nog een keer bedanken voor de samenwerking (ook al was dat af en toe wat hectisch) Misschien tot een volgende samen werking.
                    Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                      Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
                      Het zouden er een stuk of 6 moeten zijn. In een serie van img_5961 tot img_5983

                      Ik ben maar een beginnende modelfotograaf, maar toch hoop ik dat de modellen sommige foto’s leuk vinden. Vanaf hier wil ik de modellen nog een keer bedanken voor de samenwerking (ook al was dat af en toe wat hectisch) Misschien tot een volgende samen werking.


                      Maar aan uw foto's zie ik dat ge aan het kleur en dergelijke gewerkt hebt! Prachtige kleuren!

                      Maar sommige anderen :s Prachtfoto's die dan door geen nabewerking gewoontjes zijn...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                        @modellen met of zonder naam:
                        Mijn foto's die ik de moeite vond, zijn bewerkt. De andere was ik eigenlijk niet zinnens om te versturen om het werk voor Umco een beetje binnen de perken te houden. Dan kwam toch ook de vraag van de modellen om alle foto's op te sturen, want wat wij misschien minder goed vonden, was niet noodzakelijk de mening van de modellen. Nu besteed ik wel minder (soms geen) energie aan foto's die ik het niet waard vind. De waardeloze had ik al verwijderd, maak je geen zorgen.

                        Er kunnen dus van mijn foto's verzonden zijn, die niet naar jouw wensen, maar ook niet helemaal naar mijn wensen zijn. De keuze laat ik aan jou.
                        Ik hoop voor ieder van jullie, dat er uit het totale aanbod van die SD toch voldoende materiaal zit wat aan jullie verwachtingen voldoet. Dat was toch de bedoeling, niet?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                          Maar aan uw foto's zie ik dat ge aan het kleur en dergelijke gewerkt hebt! Prachtige kleuren!

                          Maar sommige anderen :s Prachtfoto's die dan door geen nabewerking gewoontjes zijn...
                          Nou dan moesten we rap maar weer een sd doen. Want ik heb nu een echte lens. (Canon 50mm f1.8 II) Dat ding is scherper en mooiere kleuren. Plus ik heb nu wat ervaring.
                          Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                            Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
                            Nou dan moesten we rap maar weer een sd doen. Want ik heb nu een echte lens. (Canon 50mm f1.8 II) Dat ding is scherper en mooiere kleuren. Plus ik heb nu wat ervaring.

                            Nope, geen SD's meer voor mij....

                            Wil kwaliteit! Geen bandwerk!

                            Mensen mogen altijd met een tof concept afkomen, maar aan zo'n bandwerk doe ik niet meer mee.... Want dan zie je maar.... Helft geeft foto's niet af en degene die het wel doen zijn voor de helft niet geïnteresseerd in kwaliteit af te leveren....

                            Comment


                            • #44
                              Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                              Nope, geen SD's meer voor mij....

                              Wil kwaliteit! Geen bandwerk!

                              Mensen mogen altijd met een tof concept afkomen, maar aan zo'n bandwerk doe ik niet meer mee.... Want dan zie je maar.... Helft geeft foto's niet af en degene die het wel doen zijn voor de helft niet geïnteresseerd in kwaliteit af te leveren....
                              Djamila

                              Ik heb ook foto's van je genomen en neen, ik heb deze foto's niet op CD gezet. De reden is dat ik gewoonweg niet tevreden was met het resultaat en als ik mijn foto's vergelijk met anderen die hier gepost werden...

                              Foto's zijn in de eerste plaats bedoeld om je portfolio uit te breiden, dus het afgeleverde werk dient voldoende kwalitatief te zijn. Want mijn foto's zou je toch maar onmiddellijk deleten. Dat heeft niets te maken met geen interesse van mijn kant.

                              Ik blijf je dankbaar dat je je ingezet hebt en zou je op een volgende shoot terug willen zien. Met de opgedane ervaringen, kan ik bij een volgende gelegenheid betere kwaliteit afleveren en je dan foto's bezorgen.

                              Hou er ook rekening mee dat niet iedere aanwezige (amateur)fotograaf over voldoende technische kennis bezit om als een pro met photoshop of dergelijke om te gaan. Heel wat fotografen sukkelen nog met de ingewikkeldheid van hun (nieuwe) digitale camera. Ook dat is een leerschool. En hoe meer foto's je hebt die je kunt bewerken, hoe meer je kunt leren.

                              Bandwerk ? Ja, je hebt gelijk. De tijd per model was te kort. De 2de sessies na de show, waren rustiger en leverden betere foto's af.

                              Ook niet iedere fotograaf heeft zomaar de beschikking over een gewillig model of modellen. Zo'n shoot is een gelegenheid om ook aan modelfotografie te doen en om modellen te leren kennen voor een eventuele volgende shoot.

                              In het algemeen. Ik heb mijn foto's gemerkt in de eigenschappen met mijn gegevens. Dus die zou je moeten kunnen terugvinden als je op de foto rechtsklikt, eigenschappen, geavanceerd. Ook werd in elke map een tekst bestandje (adres.txt) geplaatst met mijn gegevens, zoals initieel gevraagd.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Waterschei: nu weet ik hoe ver we staan!

                                Misschien zou ik ze idd niet kunnen gebruiken, maar een zicht krijgen op wat je zelf gepresteerd hebt vind ik dan nog belangrijker!

                                En er zitten idd foto's op de cd die ik nooit zou gebruiken en dat weten de desbetreffende fotografen zelf ook wel als ze het resultaat afleveren, maar je krijgt toch een zicht op wat fotograaf en jijzelf verkeerd deden....

                                Comment

                                Working...
                                X