Aangezien wij over het grootste deel van het werk lijken heen te zijn, dacht ik dat het nuttig zou kunnen zijn dat de EMS (eerstejaars modellen shooters) hun ervaringen betreffende Waterschei met de anderen zouden delen.
Ook de anderen zijn natuurlijk zeer welkom.
Het interessert mij bvb welke settings gebruikt werden A, S, M, ....
of de onderbelichting op de belichtingsmeter gecompenseerd werd via het opkrikken van de flitsintensiteit of het aanpassen van de sluitertijd
of de flits full auto of manueel gebruikt werd
of er gebounced werd of gebruik werd gemaakt van een bouncekapje
slave functie?
reflectiescherm?
had je last van rode oogjes
welke lenzen gebruikte je? content?
om de spits af te bijten
ikzelf maakte gebruik van de D70 met sb600 met zelfgemaakte bouncekop(de bom), rechtstreeks gericht en de 70-210 4-5.6 lens van Nikon op het einde overgeschakeld naar een man. 100 mm 2.O en later de 50mm 1.8
ben tevreden over het resultaat inzake scherpte maar heb mij te dikwijls bezondigd aan klik - klik zonder tijdig de belichting te controleren hetgeen resulteerde in soms onderbelichte foto's
op de 470 foto's hebben er ongeveer een 15tal last van rode oogjes
de 50 mm 1.8 is het scherpste
heb het meest gewerkt op A mode opening 5.6 tot 8
flitsintensiteit manueel aangepast.
hopelijk zijn jullie bereid jullie ervaringen neer te schrijven zodat de EMS van elkaar kunnen leren
grtz
jp
Ook de anderen zijn natuurlijk zeer welkom.
Het interessert mij bvb welke settings gebruikt werden A, S, M, ....
of de onderbelichting op de belichtingsmeter gecompenseerd werd via het opkrikken van de flitsintensiteit of het aanpassen van de sluitertijd
of de flits full auto of manueel gebruikt werd
of er gebounced werd of gebruik werd gemaakt van een bouncekapje
slave functie?
reflectiescherm?
had je last van rode oogjes
welke lenzen gebruikte je? content?
om de spits af te bijten
ikzelf maakte gebruik van de D70 met sb600 met zelfgemaakte bouncekop(de bom), rechtstreeks gericht en de 70-210 4-5.6 lens van Nikon op het einde overgeschakeld naar een man. 100 mm 2.O en later de 50mm 1.8
ben tevreden over het resultaat inzake scherpte maar heb mij te dikwijls bezondigd aan klik - klik zonder tijdig de belichting te controleren hetgeen resulteerde in soms onderbelichte foto's
op de 470 foto's hebben er ongeveer een 15tal last van rode oogjes
de 50 mm 1.8 is het scherpste
heb het meest gewerkt op A mode opening 5.6 tot 8
flitsintensiteit manueel aangepast.
hopelijk zijn jullie bereid jullie ervaringen neer te schrijven zodat de EMS van elkaar kunnen leren
grtz
jp
Comment