Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door Z900
    ai jammer...dat had je verloren tuinkaboutert

    mvg,
    Aan de MODERATORS, kan u aub deze man een weekje bannen ?????

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom
      Aan de MODERATORS, kan u aub deze man een weekje bannen ?????
      Ziekenverlof is meer aangewezen, maar ik mag geen briefjes uitschrijven!

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        'k Heb verleden zondag een prachtige dag meegemaakt dankzij mic ; tom enz...
        Ging vandaag eens aan mijn foto's beginnen , maar zit hier al meer dan een uur al die verhalen te lezen .
        'k Heb er zondag inderdaad op geen enkel moment bij stilgestaan wat er eventueel kon gebeuren.
        Nu , zoals reeds vermeld ;eind goed al goed .

        Ik hoop van harte dat er een oplossing word gevonden , zodat een SD een prachtige aanvulling kan zijn en blijven van dit forum hier.
        Digitale groeten
        K.J.W.

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Oorspronkelijk geplaatst door peter
          Een van de redenen waarom BD geen verantwoordelijkheid neemt omtrent de organisatie van de Shooting Day kan worden verklaard door attachment in bijlage. Een privé-organisatie mag niet verward worden met een organisatie vanuit de vzw, al was het alleen maar voor de juridische verantwoordelijkheid. Het is niet omdat er x aantal bezoekers van dit forum deelnemen aan de Shooting Day, dat het daarom defacto een BD organisatie wordt. Blijkbaar werden er ook deelnemers geronseld via andere wegen (waar de organisators misschien niet van op de hoogte waren (of zijn)?

          http://www.marktplaza.be/Modellendag...ei-1173293.php
          Ooooo???? Dit wist ik inderdaad niet!
          Maar ze konden alleen inschrijven via BD hoor, daar ben ik zeker van, want ik deed de inschrijvingen.
          Trouwens Toppleasure zat wel in de organisatie, maar is niet komen opdagen. Verder weet ik zelfs niet wat z'n bijdrage was aan de SD Waterschei. Zoals ik al zei, ik deed de administratie en hield me met 't modellengebeuren niet bezig.
          Maar idd, deze link die jij aangaf is wel vreemd.. Heel vreemd. Daar wist ikzelf niets van.
          Maar dat Bd daarom geen verantwoordelijkheid neemt?.
          Al wat ik wil bereiken met dit topicje is dat er ergens wel een verantwoordelijkheid komt en een soort verzekering, weet zelf niet wat of hoe... Maar iets dat de organisatoren weer moed geeft om een BD SD in te richten. Of mag ik niet meer zeggen "BD" SD.
          Jullie kunnen toch regels en voorwaarden opstellen voor een BD SD. Als aan deze opgelegde regels niet voldaan wordt mag het niet BD SD heten.
          Zoals bv, zoals jij aanhaalt met je link, deelnemers rondselen via een ander site of vereniging mag niet. Het moeten BDers zijn.
          Wie heeft deze SD's uitgevonden? Jullie zelf toch? De BD crew. Jullie zijn de scheppers van dit geheel. (waarvoor dank) Dus jullie weten toch 't beste hoe dit in een vormpje te gieten?
          Dat dit niet op een dag gaat weet ik ook wel. Daar kruipt tijd en werk in.

          En nogmaals Peter, dat van die Canon affaire was idd een misverstand.. Maar lag zwaar op mijn maag, juist omdat we nooit daarvoor de naam BD gebruikt hadden om ookmaar iemand te benaderen. En jij verdenkt me daarvan, dat vond ik zeer erg.
          Maar ik weet we zijn allemaal mensen en die maken fouten...
          Last edited by mic; 24 augustus 2005, 23:19.

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Help

            Ik wil graag de foto’s op een cd branden voor de meiden en 2 jongens die ik op de foto gezet heb. Maar door de vele post’s zie ik ff de bomen niet meer in het bos.

            Graag weet ik dus ff hoe en wat. 20*30 cm bij 300 dpi? en waar vind ik de namen van alle modellen? Want ik ken mij zelf als ik het nu niet voor elkaar maak komt er weer niks van.

            Grtx Johan
            Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Ook hier een beetje verbazing toen ik de link op dit forum vond ......
              Eerst es goed uitzoeken wat hier aan de hand was .....

              Iig, nog een laatste opmerking. Het valt mij en anderen op (aan het aantal mails te zien dat ook ik heb ontvangen) dat een paar mensen wel heel hard bezig zijn om zich te verdedigen ...... en blijkbaar ineens met deze dingen op de proppen komen .....

              Ik weet hier morgen of overmorgen alles van, dat kan ik je verzekeren, en ik vraag op de man af of deze mensen daadwerkelijk ook deze advertentie zelf hebben geplaatst ..... en uiteindelijk ook het waarom ze deze hebben geplaatst daar zij door iemand van ons zijn benaderd ....

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
                Heren,
                En ja ik heb het heel vaak heel druk op mijn job, soms zelfs zo druk dat ik amper tijd heb voor BD.....ik hoop dat niemand mij dat verwijt....( voor die degenen die de uittreksels uit het mailverkeer met Mic gelezen heb).
                Idd Peter, die knipsels... Kunnen kwetsend overkomen... Daarom heb ik ze ook verwijderd. Dat is 't laatste wat ik wil, iemand kwetsen.
                Ik heb ze enkel laten zien om een reaktie uit te lokken.
                Dat er eindelijk eens iets ging gebeuren met de SD's... Want geef zelf toe, zo kon 't niet langer gaan voordat er eens iets serieus foutliep.
                Dat is ook zo potverdomd moeilijk he?
                Ik bedoel je moet hier alles schrijven.
                Ik kan het beter uitleggen als ik de personen zelf zie. Dan kan je niets verkeerd zeggen of verkeerd begrepen worden, want dan merk je 't aan de reaktie van de ander als hij je niet begrijpt. Hier schrijf je soms iets met goede bedoelingen, met opbouwende sfeer en wordt dan anders geïnterpreteerd. Verkeerd begrepen.
                Daarom dat ik de reaktie, vooral dienne standaardbrief uit de hoogte, niet kan en wil begrijpen. Dit zijn niet de woorden van de crewleden die ik persoonlijk kende. Ik ben veel met hun opgetrokken en we hebben samen veel plezier gemaakt. Daarom was deze brief als een kaakslag. Snap je dat? Totdat het antwoord van Wim kwam. Daar zag je weer wat Bd groot gemaakt heeft. Begrip en medewerking.... een luisterend oor voor onze problemen.
                Dat hadden we vroeger wel op de SD's waar de hele crew aanwezig was. Waar we konden palaveren tot s'avons laat over ons geliefde forum en SD's. Dan kan je niet verkeerd begrepen worden want je zat ertegenover en zag als 't fout liep. Nu schrijven sommigen iets en dat schiet dan in 't verkeerde keelgat, terwijl hij/zij 't zo helemaal niet bedoeld had.
                Alé? Wat doet Mic nu? Dat kan toch niet? Is die zot geworden? Lap Mic staat op de zwarte lijst... (Geen nood , daar kom ik wel terug vanaf)
                Ik hoop dat ze nu eindelijk beginnen snappen waarom ik zo kwaad was. Ik kaart een probleem aan en ze komen met andere dingen aandraven die niets met de zaak te maken hebben.
                Jullie kennen me allemaal goed denk ik. Ik ben een lolbroek en plezant manneke die tegen een stootje of kritiek kan... Maar als ze me eenmaal kwaad krijgen en dan uit de hoogte doen alsof ze me niet kennen??? mmm.. Je zou voor minder.
                En wij, want ik was niet alleen in deze menig, maar anderen reageren niet, wij vonden dat het eens tijd was om ze eens wakker te schudden voor de aanslepende problemen. daarom heb ik 't maar op mij genomen om eens op tafel te kloppen... Wat misschien niet in dank zal afgenomen worden... weet ik, weet ik... Maar iemand moest 't doen he?

                Hopelijk komt alles nu in orde en gaat er daadwerkelijk iets veranderen.
                Ik wacht met spanning de algemene vzw ledenvergadering af.
                Nee, niet bang zijn.. niet om ruzie te maken... maar om dit eens uit te praten, eens lekker te discusieren gelijk vroeger en Fanta te drinken.
                Last edited by mic; 25 augustus 2005, 00:40.

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Brrrrrrrr bezin eer je begint das een les die ze van me kunnen aannemen.

                  Peter=(Blijkbaar werden er ook deelnemers geronseld via andere wegen (waar de organisators misschien niet van op de hoogte waren (of zijn)?
                  http://www.marktplaza.be/Modellenda...hei-1173293.php)

                  Deze link werd buiten mijn weten geplaatst want hoef ze niet te gaan ronselen hoor , had inmiddels 85 modellen die wilden komen. Toppleasure zijn vrienden waar ik goede contacten mee heb en zullen dit gedaan hebben om er een grote dag van te maken niet wetend dat er genoeg mensen aanwezig zouden zijn. Zij hebben zich dags voordien afgemeld met een zeer goede reden en waren bereid nog die dag de besproken accesoires te leveren.
                  De gidsen hadden ze mij beloofd en dat was afgesprongen. Blijkbaar vele fouten gemaakt zonder er zelf bij stil te staan. Zonde dat er nu stenen worden gegooid waar nu alle sd's zullen mee te kampen krijgen. Buiten deze zijn er nog andere zaken waar we mee te kampen hadden die uiteindelijk ons toe heeft geleid geen sponsors van winkelieren voor printers. We kunnen gaan muggeziften tot de hel uitbreekt en de ruzies gaan uiteen lopen waar niemand baat bij heeft. Mic en Tom jullie hebben er voor gezorgd dat deze dag groots was waarvoor alle dank, zijn er dingen die moeten gezegd worden hadden ze naar mij moeten richten en niet Tom en Mic ik zat meer achter de schermen door drukte waarvoor mijn exuses. Ik heb dan ook de verandwoordelijk op mij genomen van de diefstal die in de modellen kleedkamer werd gepleegd. Handtas met geld die terug gevonden werd 40km van de misdaad. Als dit en als dat .... ja als spijtig dat je eerst iets moet doen voor je inlichtigen krijgt en dan alles op je dak krijgt... is een makkelijke prooi zonder zelf iets te hoeven doen.. Fouten zijn er om iets van te leren en kunnen besproken worden zodat dat zich nooit meer herhaald.
                  De fakkel hier is uit en wat een mooie dag was zal altijd als een mooie herrinering blijven evenzo met de hectische toestanden die dag.
                  Mvg
                  Respect begint bij uzelve

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Idd Umco, het was hectisch... maar dat zagen de fotografen niet...
                    Het was soms hollen en trekken om alles toch klaar te krijgen.
                    Dank aan Lut voor het bijspringen, ik kon het zelfs alleen niet meer aan.
                    Maar naar buiten toe liep alles gesmeerd.
                    Iedere SD die je inricht is hectisch en er loopt altijd iets verkeerd... Da's normaal he?
                    Neenee, Winterslag & Waterschei waren één van de toppers vd de SD's. Winterslag was zelfs de grootste ooit in het digitale tijdperk.

                    Ik was al enkele maanden bezig aan iets anders, een totaal andere SD die in Oktober zou plaatsvinden. Ik kreeg van de inrichters (die ik persoonlijk ken en vrienden zijn) en de desbetreffende stad echt carte blache en de fotografen zouden overal mogen komen backstage dus! Ik ben er maanden mee bezig geweest en je weet hoeveel zo'n Sd aan moeite koste en hoelang je ermee bezig bent om alles in kannen en kruiken te krijgen.
                    Deze geplande SD, in Oktober, zou de koningin alle SD's worden.
                    Superlokatie éénmalig voor fotografen... nee niets met modellen te maken.
                    Gisteren avond heb ik de telefoon genomen en de inrichter laten weten dat er geen fotografen aanwezig zullen zijn.

                    Zoals je zegt Umco de fakkel is uit... voor eeuwig gedoofd.
                    Last edited by mic; 25 augustus 2005, 16:09.

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oorspronkelijk geplaatst door Umco
                      Brrrrrrrr bezin eer je begint das een les die ze van me kunnen aannemen.

                      Peter=(Blijkbaar werden er ook deelnemers geronseld via andere wegen (waar de organisators misschien niet van op de hoogte waren (of zijn)?
                      http://www.marktplaza.be/Modellenda...hei-1173293.php)

                      Deze link werd buiten mijn weten geplaatst want hoef ze niet te gaan ronselen hoor , had inmiddels 85 modellen die wilden komen. Toppleasure zijn vrienden waar ik goede contacten mee heb en zullen dit gedaan hebben om er een grote dag van te maken niet wetend dat er genoeg mensen aanwezig zouden zijn. Zij hebben zich dags voordien afgemeld met een zeer goede reden en waren bereid nog die dag de besproken accesoires te leveren.
                      De gidsen hadden ze mij beloofd en dat was afgesprongen. Blijkbaar vele fouten gemaakt zonder er zelf bij stil te staan. Zonde dat er nu stenen worden gegooid waar nu alle sd's zullen mee te kampen krijgen. Buiten deze zijn er nog andere zaken waar we mee te kampen hadden die uiteindelijk ons toe heeft geleid geen sponsors van winkelieren voor printers. We kunnen gaan muggeziften tot de hel uitbreekt en de ruzies gaan uiteen lopen waar niemand baat bij heeft. Mic en Tom jullie hebben er voor gezorgd dat deze dag groots was waarvoor alle dank, zijn er dingen die moeten gezegd worden hadden ze naar mij moeten richten en niet Tom en Mic ik zat meer achter de schermen door drukte waarvoor mijn exuses. Ik heb dan ook de verandwoordelijk op mij genomen van de diefstal die in de modellen kleedkamer werd gepleegd. Handtas met geld die terug gevonden werd 40km van de misdaad. Als dit en als dat .... ja als spijtig dat je eerst iets moet doen voor je inlichtigen krijgt en dan alles op je dak krijgt... is een makkelijke prooi zonder zelf iets te hoeven doen.. Fouten zijn er om iets van te leren en kunnen besproken worden zodat dat zich nooit meer herhaald.
                      De fakkel hier is uit en wat een mooie dag was zal altijd als een mooie herrinering blijven evenzo met de hectische toestanden die dag.
                      Mvg
                      Blijkbaar zijn er dus toch mensen in de kleedkamers geraakt: er was nogal een druk binnen- en buitengeloop van mensen die er volgens mij niets te zoeken hadden. Ik kan me niet voorstellen dat de modellen er zelf voor iets tussen zouden zitten. Maar in Winterslag zijn we wel een nieuwe haarborstel uit een case 'kwijtgeraakt'. Vond ik niet de moeite om iets over te zeggen, voor die paar euro. En het geld laat je natuurlijk niet in een kleedkamer liggen. De persoonlijke spullen van mijn modellen zaten veilig bij mij.

                      Maar je hebt gelijk: bij een organisatie komt zéér veel kijken. Ik heb zelf zware evenementen georganiseerd (> 2000 mensen), en er zijn altijd zaken waar je overheen kijkt. Maar je leert snel bij: EHBO, security, communicatie... zelfs het zorgen voor voldoende toiletpapier . En uiteraard de vigerende wetgevingen volgen!
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        ssssssssssttt
                        denk dat allles weer OK is

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Ik kan het niet allemaal zo heel goed volgen! Er was toch een brief dat je uit moest kijken en eigen risico en zo? Ik organiseer jaarlijks met een school een reisje Londen en op de terugweg lopen er 60 man over Beachy Head. Die zijn gewaarschuwd hoor, maar aan de rand is het zeker gevaarlijker dan Waterschei. Het is ok nog eens suicide spot #1, dus als je wilt... Moet je dan van zoiets moois maar weg gaan blijven? Nee toch? Als ik een foto van mijn huis maak kan ik ook zo worden doodgereden!
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Worden eigenlijk alle foto's van een model opgestuurd? Ook al heb je bijvoorbeeld van de ene fotograaf maar 6foto's en van de andere fotograaf 20 ?

                            Greetz
                            Dj

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                              Worden eigenlijk alle foto's van een model opgestuurd? Ook al heb je bijvoorbeeld van de ene fotograaf maar 6foto's en van de andere fotograaf 20 ?

                              Greetz
                              Dj
                              Van sommige modellen heb ik vrij veel foto's, en van andere maar een paar. De foto's die ik in mijn fotopic-album heb staan, worden allemaal doorgestuurd. Die heb ik al bewerkt (rechtgezet, rode oogjes weggewerkt, contrast een beetje aangepast...) en die zijn allemaal geresized naar 3000x2000 pixels, dat is voldoende om er een goede afdruk van te maken.
                              De modellen moeten dan zelf uitmaken of er iets bruikbaar tussen zit . (Het was nog maar de tweede keer dat ik modellen voor de lens kreeg, dus zullen er van de experts wel betere foto's binnen komen .)

                              Ik moet alleen nog de juiste namen van alle modellen vinden om de foto's in mapjes te steken vooralleer ik de CD kan opsturen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                                Van sommige modellen heb ik vrij veel foto's, en van andere maar een paar. De foto's die ik in mijn fotopic-album heb staan, worden allemaal doorgestuurd. Die heb ik al bewerkt (rechtgezet, rode oogjes weggewerkt, contrast een beetje aangepast...) en die zijn allemaal geresized naar 3000x2000 pixels, dat is voldoende om er een goede afdruk van te maken.
                                De modellen moeten dan zelf uitmaken of er iets bruikbaar tussen zit . (Het was nog maar de tweede keer dat ik modellen voor de lens kreeg, dus zullen er van de experts wel betere foto's binnen komen .)

                                Ik moet alleen nog de juiste namen van alle modellen vinden om de foto's in mapjes te steken vooralleer ik de CD kan opsturen.

                                Nja maar dan heb ik vooral problemen met het feit: Wat vinden modellen goed en wat vinden fotografen goed?

                                Jullie hebben dikwijls zo'n verschillende visie over foto's...
                                Van al mijn fotografen krijg ik de volle cd met natuurlijk de echt onbruikbare, zoals vreselijk onscherp enzo, er niet bij...
                                Maar al de rest wel en als we ze dan bespreken zien we dikwijls dat het geheeeeeeeeeel andere visies zijn...
                                Fotografen kiezen eerder technisch perfecte foto's voor hun portfolio, terwijl modellen eerst kijken of hun expressie en pose goed zijn en daarna of de kwaliteit ok is...

                                Comment

                                Working...
                                X