Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5 juni 2005 - SD - Koolmijn Winterslag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 5 juni 2005 - SD - Koolmijn Winterslag

Oorspronkelijk geplaatst door mic
    Tja, gezien 't succes van zondag... kunnen we nie anders he?
    Dus in Augustus komt er een tweede mijnshooting... of gaan we het mijnmodellenshoot noemen... of modelmijn? of mijn model? enfin we zullen wel zien... eerst moet ik wat gaan liggen

Joepieeeeeee dan ikke erbij!

greetz, RonnyE

Comment

Tja, gezien 't succes van zondag... kunnen we nie anders he?
      Dus in Augustus komt er een tweede mijnshooting... of gaan we het mijnmodellenshoot noemen... of modelmijn? of mijn model? enfin we zullen wel zien... eerst moet ik wat gaan liggen
      Michel ik kies voor "Mijn"model ik wil op tijd zijn om mij in te schrijven, daarom mijn bevestiging nu, schrijf mij al in.

Groetjes

Comment

Ik ben er dus ook geraakt toen (al is het een uur te laat )

Heb er in zeker zin ook van genoten, al wou het weer niet echt mooi meespelen ...

Ik ben toen ook vroeger vertrokken omdat mijn vriendin nog iets aan de hand had.

Maar als er nog 1 komt zal ik er zeker terug bij zijn, al is het maar om dan iets meer modellen te shooten ....

Ha ja nog 1 randopmerking:

Toen ik doorging werd ik aangesproken door 1 of andere schepen van kweetniewa van de stad Genk.

Diene vroeg wat er aan de hand was, ik heb hem toen het informatieblad gegeven en reageerde enigzins positief.
        hij vroeg erna of iedereen binnen bleef, ik zei toen: "Tja sommigen zijn naar buiten om betere foto's te trekken van gebouwen, modellen etc.
        Toen werd die een beetje vervelend en zei die dat ie de verantwoordelijke zou contacteren ivm die buitenactiviteit... Als je in de grote hal de deur vanachter passeerde (om naar dien Audi te gaan) was je dus plots op 'De Werf" en dat mocht natuurlijk niet

Tis maar dat jullie het weten ...

Diene persoon ging achteraf contact opnemen, omdat em de dag van al die fotografen en organisatoren niet wou verderven

Al bij al een man met een hart
        [Nikon D5100 & Nikon D70]
        [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Ik weet 't .. Ken die schepenen... Het zijn zij die de mooie gebouwen laten afbreken!...
          Maar wij mochten daar zijn... op eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. En die hebben we dan ook genomen!
          Maar ja, zo'n man moet natuurlijk iets zeggen he? daarvoor is hij schepenen....

Comment

Ik weet 't .. Ken die schepenen... Het zijn zij die de mooie gebouwen laten afbreken!...
            Maar wij mochten daar zijn... op eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. En die hebben we dan ook genomen!
            Maar ja, zo'n man moet natuurlijk iets zeggen he? daarvoor is hij schepenen....

Dat is net zo spijtig...

Om eerlijk te zijn, vond ik het overgebleven erfgoed net te weinig ... toch voor zulke historische site... en dan het weer dat wat tegensloeg om dan zonder zorg van gebouw tot gebouw te gaan ...

Dat was toch voor me een een kleine tegenvaller (ik hou er van historische site te bezoeken en te fotograferen).

Ik heb me wel laten wijsmaken dat er in Beringen meer overgebleven is van de site dan in Winterslag ...

Maar als er nieuwe SD komt op zulke site en het weer is voortreffelijk dan ben ik er zeker terug !!
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
              Dat is net zo spijtig...

Om eerlijk te zijn, vond ik het overgebleven erfgoed net te weinig ... toch voor zulke historische site... en dan het weer dat wat tegensloeg om dan zonder zorg van gebouw tot gebouw te gaan ...

Dat was toch voor me een een kleine tegenvaller (ik hou er van historische site te bezoeken en te fotograferen).

Ik heb me wel laten wijsmaken dat er in Beringen meer overgebleven is van de site dan in Winterslag ...

Maar als er nieuwe SD komt op zulke site en het weer is voortreffelijk dan ben ik er zeker terug !!
              Neen, als je echt de mijngeschiedenis wil hebben moet je idd naar Beringen, 't mijnmuseum. (is al een SD geweest trouwens)
              Winterslag is aan het verbouwen. Badzaal, kleedzaal en lampenzaal veranderen in een bioscoop.
              De overige gebouwen zijn gelukkig beschermd maar mogen als feestzalen gebruikt worden.
              We hebben voor Winterslag gekozen vanwege de infrastructuur, veel glas in 't plafond, ideaal voor modellenshoot zonder veel licht. Anders moet je met teveel materiaal sleuren. Winterslag was ooit de grootste, maar nu is al veel verdwenen idd.
              Dit was onze laatste kans om nog vlug de kleedzalen op foto te zetten en de graffitie te vereeuwingen. De buldozers stonden klaar...

Dat heb je als je een burgemeester hebt die alles van vroeger laat platwalsen en er een "moderne" stad van wil maken... Erfgoed staat niet in z'n woordenboek. Je moet Genk centrum maar eens bekijken. Als je het oude dorpje gekend hebt.. nu één grote betonnen appartement stad. Goed wonen in Genk zegt hij dan???
              Ik heb 16 jaar in 't centrum gewoond en ben er nu terug uit vertrokken en woon terug buiten 't centrum... Uit Genk ga ik waarschijnlijk nooit weg omdat ik een echte Genkenaar ben... Maar wat ze der nu van gaan maken? en als het stadsbestuur een neen krijgt van 80% op zijn stadsplein hervorming referendum, laat hij het gewoon het jaar erop toch doorgaan. En wie betaald die uitspattingen?
              Wacht tot het verkiezingen zijn. En zeg niet dat ze niet verwittigd waren. Genk is al sinds jaar en dag een CD&V bastion... Nu gaat daar een eind aan komen. Ze hebben 't zelf gezocht...

Comment

Reken mij er ook al maar bij !
                Doch ik zou willen voorstellen dan we een ander restaurant kiezen
                Oftewel een menu laten opstellen en dat het klaar moet zijn tegen een bepaald uur !!!

Yvan
                Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
                  Reken mij er ook al maar bij !
                  Doch ik zou willen voorstellen dan we een ander restaurant kiezen
                  Oftewel een menu laten opstellen en dat het klaar moet zijn tegen een bepaald uur !!!

Yvan
                  Neen ik ga gewoon in Juli 't eten bestellen dan kunnen we in augustus eten op voorwaarde dat de Duitsers niet binnen vallen...

Comment

Mic,

waarom ben jij gekant tegen een nieuwe bioscoop?

Ik lees dat je 16 jaar in het centrum gewoond hebt, vond je het vroeger niet gezellig om even naar de trios te gaan. ipv nu in uwe auto te moeten springen, in kolonne naar het bombastische (negatieve zin) Kinepolis te moeten stressen, staan aanschuiven om dan lang te moeten wachten op het begin van de film, omdat de "commerce" moet draaien. na de film "gezellig" (ionie) terug in uwe auto kruipen om dan ergens een pint te gaan drinken en na te kaarten over de film?

op dat terrein in winterslag is trouwens nog wel wat meer gepland dan alleen een bioscoop.

Dit was onze laatste kans om nog vlug de kleedzalen op foto te zetten en de graffitie te vereeuwingen. De buldozers stonden klaar...
                    Naar mijn bescheiden mening mag er na het sluiten van Winterslag (in 1988 als ik mij niet vergis) eindelijk wel eens wat gebeuren. Ik was zelf nog maar een broekie van 9 jaar de dag dat ze de mijn gesloten hebben? Dat wil zeggen dat ik bijna niet anders weet dan dat die grote gebouwen leeg staan te verloederen en te verkrotten.
                    Moeten ze dan die gebouwen in die staat (krotvorming + graffitie) laten staan? mooi voor een SD, maar mensen die er uitzicht op hebben ... Je hebt nu bijna 20 jaar de tijd gehad om er fotos van te maken ... tijd voor iets nieuws denk ik...

Je moet Genk centrum maar eens bekijken. Als je het oude dorpje gekend hebt.. nu één grote betonnen appartement stad. Goed wonen in Genk zegt hij dan???
                    Ik snap je redenering hier niet goed, je gaat zelf mee met alle nieuwe technieken, (tft-schermen, digicam, dc video, ...) als ik deze zin lees zou ik verwachten dat er een camera obscura in je schatkist zou zitten.

Zelf ben ik ook geen voorstander van dat lelijk beton. maar leg dat maar eens uit aan een bouwpromotor ipv Jef G.
                    Over appartementen is het heel simpel, Als je de molenvijver en de maten, dichtgooid, is er weer plaats genoeg om te bouwen zodat er geen appartementen moeten komen ... ook leuk ...

80% tegen? uit welke grafiek haal je dat?

de meeste mensen doen zo lyrisch over het "stadsplein" ... welk plein? er moet daar dringend een plein gecreerd worden denk ik ...
                    alles te duur ??? en wie dat betaald, jij en ik, maar denk wel dat er in verhouding 4 keer zoveel uit die pot naar de artificiele voetbalclub racing genk gaat ... Oke Voetbal leeft/leefde meer in genk dan cultuur.

enfin soit ...

een groot architect zei ooit: "elk gebouw mag afgebroken worden, zolang het nieuwe maar een meerwaarde heeft."

groeten, absolut
                    Less is only more where more is no good

Comment

Tegen een bioscoop heb ik niets... maar dat ze daarvoor ons patremonion met de grond gelijk maken???
                      Nee, je hebt gelijk.. die oude mijngebouwen hebben idd te lang leeg gestaan en er was geen geld voor... al 't geld gaat naar zinloze projecten. Nu gaan ze er een bioscoop maken... Dat ze potverdorie die gebouwen restaureren en er een mijnatractie van maken. Limburg is groot geworden door de koolmijnen.. maar dat zijn die pippos vergeten.

Ik ben uit het centrum vertrokken omdat ik 't niet meer gezellig vond en zeker geen mooi stad meer vind...
                      Vroeger heette Genk de Groene stad... Nu is het de lelijke stad!!!
                      Vroeger waren hier mooie oude huizen met veel kantelen in echte streekstenen gebouwd, zoals Hasselt, Gent en Antwerpen.. Meesterwerkjes in de oude architektuur... Nu zijn er appartemenen, hoe meer hoe liever... Parking vind je allang niet meer in onze stad... Mijn vrienden vloeken zich dood als ze me willen bezoeken omdat ze hun wagen niet kwijt kunnen.
                      Ik ben niet tegen vooruitgang integendeel. Maar ik hou van ons patremonium. Van de roots van Genck.
                      Er is plaats genoeg om 100 bioscopen te bouwen. Moeten ze daarom de koolmijn afbreken?
                      Dat ze liever dat geld van dat zinloze centrumplein in de koolmijnen steken en daar een toeristische atraktie van maken. Ze hebben miljoenen gekregen, het phoenix project... Waar zit dat geld??? Juist ja in den doofpot.

Veel BDers zeiden me dat ze onder de indruk van de gebouwen en machines waren en zeker nog eens naar deze koolmijn terugkwamen... Dus er is zeker vraag naar...

Comment

Eigenlijk allemaal Off Topic maar...
                        Jaaaaren heeft de toenmalige CVP hier in Hasselt, als alleenheerser ook een "Beton"-beleid gevoerd.
                        Alles moest wijken voor "Nieuw"...., liefst in Beton.
                        Gelukkig komt de wind nu uit een andere richting, hetgeen enkel ten goede komt aan onze stad.
                        Er is dus nog hoop voor Genk.
                        Maar zoals ik reeds schreef allemaal off topic in dit topic.

Comment

Neenee, dit is juist ON TOPIC , niet off topic... We hebben de SD in de koolmijn gehouden omdat 't gemeentebestuur deze wil ombouwen tot ne cinema.... maar we waren al telaat. Ze hebben niet op onze SD kunnen wachten... 't was al een werf. Nu hebben we natuurlijk veel werf foto's.
                          eigenlijk had deze SD verleden jaar moeten plaatsvinden. Dan hadden we mooie foto's gehad van de kleedzaal, de lampenzaal en de waszalen... Dus wel degelijk on topic he?

En ge weet 't .. ik zeg het niet graag als echte Genkenaar... ik vind de binnenstad van Hasselt duizend maal mooier en gezelliger dan de binnenstad van Genk.

Comment

bwa Mic....wacht een goed jaar ,wij krijgen een veel schoner stadplein dan Hasselt
                            Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                            http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                              Eigenlijk allemaal Off Topic maar...
                              Jaaaaren heeft de toenmalige CVP hier in Hasselt, als alleenheerser ook een "Beton"-beleid gevoerd.
                              Alles moest wijken voor "Nieuw"...., liefst in Beton.
                              Gelukkig komt de wind nu uit een andere richting, hetgeen enkel ten goede komt aan onze stad.
                              Er is dus nog hoop voor Genk.
                              Maar zoals ik reeds schreef allemaal off topic in dit topic.
                              Wie zijn nu Plopper de plopper de plop plopsaland aant bouwen in Haaaaaaselt en da zijn toc betonnen kolommekes van bekans 18 meter hoog

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                                Wie zijn nu Plopper de plopper de plop plopsaland aant bouwen in Haaaaaaselt en da zijn toc betonnen kolommekes van bekans 18 meter hoog
                                Greetz, RonnyE
                                Kan ik er toch ook niets aan doen dat die van Studio100 een goede smaak hebben met het kiezen van hun nieuwe standplaats.

Comment

Working...
                                X