Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD - Zwin op 10 april 2005

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Uitstap in het zwin

    1) alle natuurliefhebbers kunnen inderdaad kennis bijbrengen.
    2) Echter, alleen een goede plaatselijke gids kent het Zwin op en op. Er zijn vervaarlijke paden waar je zonder het te weten in het sopje zit, valt, Er zijn ook enkele plaatsen met drijfzand, of is het de bedoeling gewoon de normale wegpaden te volgen ?
    3) Periode dat de zwinneblomme bloeit is een streling voor het oog.
    4) Ik ken enkele fervente natuurliefhebbers in Knokke, die eveneens het Zwin kennen. Daar iemand van uitkiezen kan geen probleem zijn. Vaak ook fotoliefhebbers.
    5) In ieder geval, wel eerst even de conservator van het natuurgebied, contacteren. Kwestie van geen misverstanden, ... te hebben tijdens de shooting.
    Laarzen zijn een noodzakelijkheid. ZOnder mag je niet meedoen
    6) Wel belangrijk is dat naast natuur, ... en in het Zwin anders niet zoveel te shoten valt. Ik kan er wel een weekje i n rondtoeren.
    7) Misschien dan in kombinatie met vlindertuin ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: Uitstap in het zwin

      Als je een gratis gids kan bekomen, of iemand met kennis, ok voor mij, en dan maar zorgen dat we met genoeg zijn om de kost te verkleinen.

      dromer

      Comment


      • #18
        Re: Uitstap in het zwin

        Over welke periode spreken jullie hier? Als het toch pas voor april of mei is, dan is er nu toch geen haast bij, niet?

        ivm die gids: op een shooting day in het zwin zou ik persoonlijk wel de plaatsen beperken, kwestie van niet met 50 een meeuw te gaan trekken.

        ik ga in iedergeval mee (bevestig wel als je een datum gevonden hebt)

        mvg Sven

        Comment


        • #19
          Re: Uitstap in het zwin

          Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
          Over welke periode spreken jullie hier? Als het toch pas voor april of mei is, dan is er nu toch geen haast bij, niet?

          ivm die gids: op een shooting day in het zwin zou ik persoonlijk wel de plaatsen beperken, kwestie van niet met 50 een meeuw te gaan trekken.
          Rond het beperken van plaatsen zijn hier al discussies over gevoerd, en aangezien het Zwin groot genoeg is zou ik voorlopig geen beperking instellen. Zo nodig kunnen er twee of meerdere kleine groepjes onafhankelijk van elkaar door het Zwin lopen, met een gids.
          Kleinere groepen zijn zowiezo een voordeel in een natuurgebied.
          Je mist daardoor wel een beetje het BD-Shooting gevoel, toch denk ik dat er voldoende mogelijkheden zijn om iedereen samen te brengen na de wandeling voor de lunch of een shooting in Knokke (?).
          De plannen zitten nu nog in een embyonale fase, en er is nog tijd dus het kan nog alle kanten uit.

          Enkele aandachtspuntjes:
          Een "officiële" gids kost €25 voor een wandeling van 2uur. Aangezien er heel regelmatig foto's gemaakt worden (duh) zal die wandeling waarschijnlijk wat langer duren dan voorzien, ik weet niet of de gids dan ook méér moet kosten. Alhoewel het op de website van het zwin nergens expliciet vermeld staat, veronderstel ik dat de gids een goeie 20 personen kan begeleiden maar niet veel meer?
          Natuurlijk is er ook nu nog wat te zien, een beetje geluk met het weer is dan wel nodig. Telelenzen, korte sluitertijden en slecht weer tegen de winter gaan niet goed samen .

          Er worden ook workshops Wiet gegeven, voor de rokers onder ons .

          Zelf heb ik ook wel interesse om mee te gaan, dit kan ik slechts een tweetal weken op voorhand bevestigen ivm m'n job.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #20
            Re: Uitstap in het zwin

            @Hombre
            Ik volg volledig je standpunt.
            1) er wordt ZEKER GEEN LIMIET ingesteld. Nu niet, nooit niet, desnoods wil zelf een groep rebellen begeleiden.
            2) het is niet de bedoeling een gids van het zwin zelf te gebruiken, maar iemand die daar evengoed zijn weg kent en ook van gidsen zijn weg heeft.
            Ik ken genoeg mensen van het KBIN (Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen, met wie ik nauwe banden heb) die daar wekelijks gaan vanwege de job en die graag zullen gidsen, op voorwaarde dat zij eventueel gebruik kunnen maken van beelden. Daarover kan nog gediscuteerd worden.
            3) Voor zover ik de thread snap, is dit enkel nog maar een plosen naar eventuele interesse.
            4) Dit kan enkel slagen indien het mooi weer is. Bij regen is daar helemaal niets te doen, allee, fotografisch. Teveel wind, zand, zand en nog een zand en dan nog een zeer gezouten lucht. Dit is zelfmoord voor DSLR.
            Enkel zal er een probleem zijn van bereikbaarheid en eventueel maaltijden nadien.
            Indien we een officële gids zouden nemen, komt dat op één Euro indien 25 personen wat gratis is voor de kennis die je opdoet en de bijzonderheden die je anders niet ziet.
            Desnoods kan gekeken voor twee gidsen ?
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Uitstap in het zwin

              Dat zie ik ook nog wel zitten (in het voorjaar )
              We wachten in spanning af...
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

              Comment


              • #22
                Re: Uitstap in het zwin

                Als de datum me past, ben ik wel van de partij.
                www.wildlifepixs.com

                Comment


                • #23
                  Re: Uitstap in het zwin

                  Dit is als het ware in mijn achtertuin!! Of moet er een BD met wat nummerkes achter je naam staan om mee te kunnen gaan? Anders grote interesse!

                  Grtz,F@bke
                  The best place to find a helping hand is at the end of your own arm.
                  BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                  The name of the game is to fill the frame!
                  http://Fabke.fotopic.net

                  Comment


                  • #24
                    Re: Uitstap in het zwin

                    Ik heb nog wel geen goede digitale camera (Kodak DC 4800), maar ik mag zeker ook wel mijn gewone analoge spiegelreflex meenemen, neem ik aan

                    Ik hoor het graag wanneer jullie gaan, is niet zo ver bij mij vandaan, dus erg geschikt!

                    Als de datum definitief is, hoor ik het graag
                    Nikon D70 + Tamron 28-300

                    http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Uitstap in het zwin

                      Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
                      Dit is als het ware in mijn achtertuin!! Of moet er een BD met wat nummerkes achter je naam staan om mee te kunnen gaan? Anders grote interesse!

                      Grtz,F@bke
                      The best place to find a helping hand is at the end of your own arm.
                      Bij mijn weten hoeft dat niet ,maar wie ben ik ?
                      Groetjes
                      http://www.vehe.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Uitstap in het zwin

                        Evt te combineren met Vlindertuin ?
                        Hangt natuurlijk af van de grootte vd groep ...
                        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                        Comment


                        • #27
                          Re: Uitstap in het zwin

                          Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
                          Dit is als het ware in mijn achtertuin!! Of moet er een BD met wat nummerkes achter je naam staan om mee te kunnen gaan? Anders grote interesse!

                          Grtz,F@bke
                          The best place to find a helping hand is at the end of your own arm.
                          Een BD-met-wat-nummerkes-achter dan zijn BD-ers die (betalend) lid zijn van BelgiumDigital VZW, op de homepage vind je er meer informatie over.
                          Enkel de BD-VZW Shooting Days zijn exclusief voor deze betalende (lees: steunende) leden en dit wordt ook zo duidelijk meegedeeld in de topics. Dit jaar waren er zo twee BD-VZW dagen.

                          Alle andere BD-shootings (let op het ontbreken van de afkorting VZW) zijn voor iedereen toegankelijk, al kan er natuurlijk wel een beperking zijn op het aantal inschrijvingen.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #28
                            Re: Uitstap in het zwin

                            Ok, bedankt voor de opheldering! Dat weet ik nu ook al weer. Een ' BD met wat nummerkes achter je naam' was zeker niet spottend of negatief bedoeld hoor, ik wist alleen niet hoe het in elkaar stak. Maar bij deze......

                            Grtz,F@bke
                            The best place to find a helping hand is at the end of your own arm.
                            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                            The name of the game is to fill the frame!
                            http://Fabke.fotopic.net

                            Comment


                            • #29
                              Re: Uitstap in het zwin

                              Ik zou wel willen, houd me op de hoogte.

                              gr Rob
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment


                              • #30
                                Re: Uitstap in het zwin

                                Beste bd'ers en medefotografen

                                Heb vandaag eens gaan kijken in het zwin.
                                Als we in groep gaan en met meer dan 20 mensen zijn, komt het ingangsgeld op € 3 per persoon.
                                Een gids moet op voorhand besproken worden, daar zal ik dan ook voor zorgen.
                                Men heeft wel gevraagd te melden met hoeveel mensen we juist zullen zijn.
                                Dus, .... Ik zal op tijd een datum vastleggen, moet er ook voor zorgen dat ik in dat weekend ook vrij zal zijn .
                                Dus, Zij die willen meegaan MOETEN twee weken op voorhand ingeschreven zijn. .


                                groeten

                                dromer

                                Comment

                                Working...
                                X