Aansluitend op de halfjaarlijkse Algemene Vergadering van Belgiumdigital vzw organiseren we een Shooting Day op zaterdag 5 mei 2018 in Genk.
Deze Shooting Day staat open voor iedereen!
De Algemene Vergadering zelf is uitsluitend toegankelijk voor onze vzw-leden.
Voor Shooting Day trekken we naar de terreinen van de vroegere mijn in Winterslag, vandaag C-Mine.
Wij verzamelen bij de ingang van het bezoekerscentrumrond 13:30 uur.
We parkeren gratis op de site in de overdekte parking P1, dan zijn we dicht bij onze wagen bij het einde van de SD.
Coördinaten ingang parking: N 50 58 52 67 – O 5 29 21 69.
Dagindeling
13:30 uur Verzameling bij de ingang van het bezoekerscentrum (tussen de beide schachten)14:00 uur Bezoek ondergrondse mijn en de schacht
16:00 uur Vrij fotograferen binnen en buiten de gebouwen
17:00 uur Einde SD
We bezoeken eerst het Energiegebouw. We zien er op de verschillende verdiepingen de grote zware machines staan die we kunnen fotograferen in al hun aspecten.
Daarna dalen we af in de ondergrondse gangen en beleven er de tijd van de mijnwerkers. Een indrukwekkende ventilator verwelkomt ons op een verrassend traject door de ondergrondse gangen.
We ontdekken originele installaties en we ervaren heel levensecht wat het is om mijnwerker te zijn.
Verder beleven we het eens met een virtual reality. We gaan rustig zitten, krijgen een bril op en zitten ineens midden in de mijn in volle exploitatie. Een ervaring om niet gauw te vergeten!
Daarna kunnen we nog uitgebreid vrij fotograferen, binnen en buiten.
Deelnameprijs
Wie deelneemt aan de Shooting Day moet ZELF bij aankomst in C-Mine de toegangsprijs van €6,00 per persoon betalen. (€ 5,00 voor kinderen tot 6 jaar).
Verder zijn er geen kosten aan de SD verbonden.
Voor vzw-leden die deelnemen aan de Algemene Vergadering is deze prijs reeds verrekend bij hun inschrijving, zij moeten dus niet zelf een ticket kopen.
Inschrijven
Vooraf inschrijven voor de Shooting Day is niet strikt noodzakelijk, maar het is altijd fin om je deelname (en het aantal deelnemende personen) te melden via een reactie op dit topic
Dan weten anderen en bekenden wie er allemaal komt, en kennen wij ongeveer het totaal aantal deelnemers.
We hopen jullie talrijk te kunnen begroeten op 5 mei in Genk.
De Raad Van Bestuur van Belgiumdigital vzw.
Comment