Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD - Workshoot Sportfotografie op zondag 10 december 2017 om 12.00 uur.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SD - Workshoot Sportfotografie op zondag 10 december 2017 om 12.00 uur.

Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
    Ik woon op 12 km. van Leuven en hier ligt toch al een paar cm. sneeuw, maar ik ga er door komen. Tot straks.
    het is hier nu ook heviger aan het sneeuwen. Ik ga geen voorspellingen meer doen. Aan zij die komen, rijd voorzichtig en tot straks.

Comment

Hier ziet het er momenteel zo uit en het is nog hard aan het sneeuwen.
      Ik ga het niet riskeren om er door te komen.

spijtig misschien een andere keer.

Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Ik ga het niet riskeren om er door te komen. spijtig misschien een andere keer.
        Winterbanden is de oplossing. :-)
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

De situatie is hier (toch een 3tal cm) - 11:15 - in Kessel-lo gaat 't niet beter zijn. Ongeveer het beeld van Zunoel.
          Het zal voor een andere keer zijn.

Comment

Ik ben net op de club aangekoen en hoor dat de bond zonet alle wedstriyjden heeft afgelast. Excuses. Ik blijf in elk geval hier voor degenen die dit bericht niet meer zien

Comment

Jammer ...
              Maar de volgende keer (ik hoop dat die er komt!) kan ik dan wel mee
              Erik, bedankt voor het initiatief.

Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Jammer ...
                Maar de volgende keer (ik hoop dat die er komt!) kan ik dan wel mee
                Erik, bedankt voor het initiatief.

Jaja
                Ik ben het volledig eens met Jacques. Top initiatief en ik ben een volgende keer zeker van de partij.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Jammer genoeg zijn de matchen afgelast

Maar dat neemt niet weg dat het toch nog een gezellige,leerrijke ervaring was

Altijd fijn om eens een gezicht te kunnen plakken op de leden die je nog nooit gezien hebt

We hebben eerst een uitgebreide uitleg gekregen over 'het spel' zelf van twee sympathieke mannen van de club zelf.

En daarna hebben we van Eric veel tips gekregen over het waar en wanneer gaan staan rond het veld en de instellingen van de camera(s).

Ondanks dat we geen wedstrijd te zien kregen had ik dit allemaal zeker niet willen missen.

Ik ga hun kalender eens goed bekijken en één van de volgende wedstrijden sta ik daar langs het veld om alles wat ik vandaag geleerd heb om te zetten in hopelijk mooie foto's.

Ik wil even de organisatie van dit evenement bedanken voor de moeite en tijd die ze hier allemaal in gestoken hebben.

En van mij een dikke pluim daarvoor

Groetjes,

Ronald
                  Last edited by The digital hunter; 10 december 2017, 16:23.
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

De zes dapperen die het winterweer trotseerden kregen in de kantine de uitleg over de spelregels van rugby en tips voor rugbyfotografie. Dat in de praktijk brengen zat er helaas niet in. Het veld was op zich bespeelbaar, maar de bond heeft alle wedstrijden last-minute afgelast omwille van de onveilige situatie op de wegen deze voormiddag. Bachus1909 en ikzelf zullen een nieuwe datum (na de winterperiode) zoeken.

Wie wil oefenen is zeker welkom bij de thuismatchen van dames (zaterdag) of senioren (zondag), de kalender vind je op http://www.rugbyclubleuven.be/index....h=12&year=2017

Comment

Voor deze die het winterweer toch getrotseerd hebben, hebben deze middag dan toch nog iets geleerd inzake de regels en reglementen van de rugby met een hartelijk dank voor een zeer uitgebreide uitleg door onze Sam en zijn kameraad, beide van Rugby Club Leuven.

Ook een woordje van dank aan Erik die een deskundige uitleg heeft gegeven over de meest geschikte lenzen en instellingen van het fototoestel om deze sport te kunnen fotograferen.

Nu weten wat het beste materiaal is, hoe de instellingen zouden moeten zijn en nog meer een zeer deskundige uitleg aangaande de autofocus.

Op RC Leuven lieten ze ons ook weten dat we zeer hartelijk welkom zijn om hun sport te komen fotograferen.
                      In het bericht van Erik onder #39 kan je zien wanneer ze thuis spelen en wanneer ze trainen, altijd zijn we welkom.

Deze SD Workshoot Rugby zal zeker herhaald worden, maar dan in het voorjaar.

Dus hou het forum “Shooting Days” in het oog.
                      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                        Jammer genoeg zijn de matchen afgelast

Maar dat neemt niet weg dat het toch nog een gezellige,leerrijke ervaring was

Altijd fijn om eens een gezicht te kunnen plakken op de leden die je nog nooit gezien hebt

We hebben eerst een uitgebreide uitleg gekregen over 'het spel' zelf van twee sympathieke mannen van de club zelf.

En daarna hebben we van Eric veel tips gekregen over het waar en wanneer gaan staan rond het veld en de instellingen van de camera(s).

Ondanks dat we geen wedstrijd te zien kregen had ik dit allemaal zeker niet willen missen.

Ik ga hun kalender eens goed bekijken en één van de volgende wedstrijden sta ik daar langs het veld om alles wat ik vandaag geleerd heb om te zetten in hopelijk mooie foto's.

Ik wil even de organisatie van dit evenement bedanken voor de moeite en tijd die ze hier allemaal in gestoken hebben.

En van mij een dikke pluim daarvoor

Groetjes,

Ronald

Ik kan Ronald enkel bijtreden.
                        Een warm onthaal en een heel deskundige uitleg van Erik.
                        In enkele uurtjes tijd kregen we een goede voorbereiding op de praktijk.
                        Ik kijk dus al uit om de theorie om te zetten in de praktijk.

P.S. de computer van mijn auto moest zelden ingrijpen, dus zo slecht lagen de wegen er nu ook weer niet bij.
                        Ik had zelfs een volledig rijvak bijna alleen voor mij van Aalter naar Brussel

Groetjes,

Dirk

Comment

Deze SD Workshoot Sportfotografie zal zekers opnieuw worden georganiseerd.

We moeten wel rekening houden met de speelkalender van RC Leuven voor hun thuiswedstrijden en voor de evenementen van BD.

Dit alles zal gebeuren na de winterperiode.

De aankondiging werd aangepast, de vooropgestelde datum gaat niet door.

Zullen een andere datum vaststellen ofwel moeten we de damesploeg, die ook zeer goed speelt gaan fotograferen

We zullen nog wel eens proberen van een gewone SD aldaar te organiseren om te oefenen en alle info gekregen van Erik Derycke in de praktijd om te zetten.

Voor de nieuwelingen zal er ook gezorgd worden voor een document met deze info.

Dus hou het forum van de Shooting Days goed in de gaten.
                          Last edited by Bachus1909; 12 december 2017, 13:55.
                          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Working...
                          X