Hallo beste beginnende of nog zoekende fotografieliefhebbers,
Na onze geslaagde eerste shooting day voor beginners in Loppem spraken we af om er een vervolg aan te breien.
Ik stel twee mogelijkheden voor:
Ik kijk waarop meest reactie komt. Wie ideëen heeft voor betere locatie om flitsfotografie te oefenen in West-Vlaanderen mag dat ook laten weten.
Laat maar van jullie horen. We gebruiken dezelfde logica als bij de vorige sb voor beginners: als er 4 deelnemers of meer zijn, dan proberen we een datum vast te leggen en een exacte timing te vinden.
Groetjes,
Riho.
p.s. wie wil spieken waar ik de mosterd haal voor de flitsfotografie: het boekje "Flitsen met een Reportageflitser, van toevalstreffer naar voltreffer", van Sonja Van Driel is een aanrader. Even googlelen en je vindt de website.
Na onze geslaagde eerste shooting day voor beginners in Loppem spraken we af om er een vervolg aan te breien.
Ik stel twee mogelijkheden voor:
- Ofwel gaan we voor flitsfotografie (in principe met opzet/reportageflitser, type SB700-800-900 ...). Wie geen opzetflits heeft kan ook aansluiten, maar je zal vlug ontdekken dat je met de ingebouwde flitser van je toestel niet zover komt (letterlijk nemen aub). Enig probleem is het vinden van een geschikte (binnen) locatie voor dit evenement. Ik zou liefst een binnenlocatie hebben omdat we dan ook het indirect flitsen kunnen oefenen en ook kunnen spelen met aanwezig licht. Een mogelijkheid zou zijn bij valavond onder de Venetiaanse gaanderijen op de zeedijk van Oostende. Daar het plafond daar behoorlijk hoog is is indirect flitsen daar niet voor de hand liggend.
- Ofwel gaan we voor nachtfotografie. De locatie zou hier de Oosteroever in Oostende kunnen zijn. Als we dat doen, dan heb je zeker een statief nodig.
Ik kijk waarop meest reactie komt. Wie ideëen heeft voor betere locatie om flitsfotografie te oefenen in West-Vlaanderen mag dat ook laten weten.
Laat maar van jullie horen. We gebruiken dezelfde logica als bij de vorige sb voor beginners: als er 4 deelnemers of meer zijn, dan proberen we een datum vast te leggen en een exacte timing te vinden.
Groetjes,
Riho.
p.s. wie wil spieken waar ik de mosterd haal voor de flitsfotografie: het boekje "Flitsen met een Reportageflitser, van toevalstreffer naar voltreffer", van Sonja Van Driel is een aanrader. Even googlelen en je vindt de website.
Comment