Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MT Zeeuws-Vlaanderen TWEEDE EDITIE 21/08

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hoi den Tom,

Ja, ja, ja, ja, ja, ja, .... !!!!!!
    Zijn we al met z'n drieën vanuit "de Liiiiiiiimbuuurg" ...

Jaja

Originally posted by Tom Bombadil
    Eindelijk eens een motorit wanneer ik niet op vakantie ben.... count me in, maar niet op 15/08
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Gisteren de tour in zijn "finale" vorm gelegd ... 230km wordt het met waarschijnlijk 6 a 7 stopplaatsen.

Hopelijk kondigen ze binnenkort een goed-weer periode aan dat we een datum kunnen vastleggen.

mvg,
      Giant Pat
      Do or Do Not - There is no try ...
      www.giantpat.be

Comment

GP, al een meer specifieke datum in gedachte? ik ben hier teen en tander aan het plannen, en zou het natuurlijk spijtig vnden als ik moet kiezen.

Comment

@allen
          Vandaag de ganse rit definitief verkend met Jaja en Rudy (niet de BD-Rudy) en het ziet er vrij goed uit. Fotoimpressies volgen morgen (van mij en Jaja) en een gedatailleerd schema.

wat betreft de vraag van Rudy: een heel valabele vraag uiteraard. Voor mij is het vrij simpel: alle weekenden in augustus kunnen (dus vanaf volgend weekend) behalve za 07/08. De testrit van vandaag heeft doen uitschijnen dat we eigenlijk al zo vroeg mogelijk moeten vertrekken. Als we tenlaatste om 10u vertrekken (mag voor mij vroeger maar daar moeten we misschien eens over stemmen) zullen we waarschijnlijk tussen 21-22u pas terug zijn. Ik stel dus voor om de rit op een zaterdag te houden, kwestie van de dag nadien niet te moeten gaan werken... Even de reacties afwachten als dat voor de meesten geen probleem is voor mij ook niet dan.

Voor een aantal mensen wordt het weekend van 15/08 ook moeilijk. Voor mij is er maar 1 voorwaarde: goed weer. Vandaag was het fantastisch weer (veel zon maar toch niet te warm) en dat zou natuurlijk de max zijn. Ik zou graag het weerbericht afwachten van 's woensdags. Als ze dan een goed weekend voorspellen dan kunnen we het afroepen voor het weekend dat daarop volgt. Dus het eerste dat eraan komt is het volgende ... afwachten tot woensdag dan. Ik weet dat dit weinig concreet is maar aangezien we met niet heel veel deelnemers zijn moet dat maar kunnen. We zitten nu eenmaal gekluisterd met dit Belgische weer ... maar ik denk dat het wel zal beteren, nog 1 week en dan is het bouwverlof gedaan dus zal waarschijnlijk het goed weer beginnen.

Alez, allen duimen woensdag.

mvg,
          Giant Pat
          www.giantpat.be

Comment

Hallo Giantpat,

Ik kan enkel maar beamen dat het een fantastische rit zal worden ...
            Persoonlijk heb ik er enorm van genoten .
            En eens terug thuis waren die 404 km er niet eens zoveel, meer dat 3/4 daarvan hetb ik met een grote op m'n gezicht rondgereden (pffffft - effe een vliegje wegwerken).
            Een aanrader voor al wie kan !

Jaja

Originally posted by giantpat
            @allen
            Vandaag de ganse rit definitief verkend met Jaja en Rudy (niet de BD-Rudy) en het ziet er vrij goed uit. Fotoimpressies volgen morgen (van mij en Jaja) en een gedatailleerd schema.

wat betreft de vraag van Rudy: een heel valabele vraag uiteraard. Voor mij is het vrij simpel: alle weekenden in augustus kunnen (dus vanaf volgend weekend) behalve za 07/08. De testrit van vandaag heeft doen uitschijnen dat we eigenlijk al zo vroeg mogelijk moeten vertrekken. Als we tenlaatste om 10u vertrekken (mag voor mij vroeger maar daar moeten we misschien eens over stemmen) zullen we waarschijnlijk tussen 21-22u pas terug zijn. Ik stel dus voor om de rit op een zaterdag te houden, kwestie van de dag nadien niet te moeten gaan werken... Even de reacties afwachten als dat voor de meesten geen probleem is voor mij ook niet dan.

Voor een aantal mensen wordt het weekend van 15/08 ook moeilijk. Voor mij is er maar 1 voorwaarde: goed weer. Vandaag was het fantastisch weer (veel zon maar toch niet te warm) en dat zou natuurlijk de max zijn. Ik zou graag het weerbericht afwachten van 's woensdags. Als ze dan een goed weekend voorspellen dan kunnen we het afroepen voor het weekend dat daarop volgt. Dus het eerste dat eraan komt is het volgende ... afwachten tot woensdag dan. Ik weet dat dit weinig concreet is maar aangezien we met niet heel veel deelnemers zijn moet dat maar kunnen. We zitten nu eenmaal gekluisterd met dit Belgische weer ... maar ik denk dat het wel zal beteren, nog 1 week en dan is het bouwverlof gedaan dus zal waarschijnlijk het goed weer beginnen.

Alez, allen duimen woensdag.

mvg,
            Giant Pat
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

@Allen,

zoals beloofd het schema en enkele foto's ...

de motards:

Schema:

We vertrekken op de Antwerpse Linkeroever en rijden door de haven via Doel naar Emmadorp (ong 38km), waar we een eerste stop houden en van bovenop de dijk een overzicht krijgen van "Het verdronken land van Saeftinge".

Daarna rijden we naast de dijk en een stuk door de polder naar Perkpolder waar we een tweede stop houden (ong 52km). Dat gebied was de aanlegplaats van de oude veer Perkpolder-Kruiningen die nu vervangen is door de Westerscheldetunnel. Door het feit dat de veer niet meer bestaat maar dat de ganse infrastructuur er nog is creëert dit een zeer speciale sfeer (imho). Er staan ook enkele windmolens om stroom te genereren.

We nemen dan de N60, om via Hengstdijk en de N61 in Terneuzen (ong 90 km) aan te komen waar we op het strand onze picnic opeten. Eventueel denken we aan een kleine petanque wedstrijd (opgelet met strandpetanqueballen en niet van die ijzeren). Creatieve zielen mogen zich uiteraard altijd wagen aan het scheppen van een zandsculptuur. Deze stop duurt ong 1 uur. Met een beetje geluk varen er een paar zeereuzen voorbij op "armlengte" ...

Van Terneuzen gaat het via Biervliet, Hoofdplaat, Nummer Een (waar halen ze het toch) naar Breskens (107km). Ook hier wordt een grote stop ingelast (1 tot 1,5uur). Er is keuze tussen het vrij fotograferen van de haven (vismijn, jachthaven, ENORME dikke meeuwen die niet mensenschuw zijn - naderen tot op 2m is zeker geen probleem) en het nuttigen van een ongeloofelijk lekkere ijscoupe bij de Ijspiraat.

Van Breskens gaat het dan via Nummer Een recht de polder in waar we via welluidende namen als Schoondijke, Krabbendijk, Nozemansweg, Waterlandkerkje, Turkeije (jaja met Turkse vlag en al), Barbarapolder, Maagd Van Gent (tjonge tjonge toch) en Philippine terug aan de brug in Terneuzen komen. Van daar gaat het via Axel, waar we even halthouden aan de Buthdijk met het uitzicht op de Axelsche Kreek.

Uiteindelijk komen we via Hulst, De Clinge, Kieldrecht, Doel (vrij sportief stuk met leuke bochten), Kallo terug op Linkeroever. Avondeten is mogelijk, zowel op Linkeroever (of Zwijndrecht) als in Hulst.

Voila, zo ziet het eruit ...

mvg,
              Giant Pat

P.S.
              met dank aan ons Bokske voor het maken van de foto's
              www.giantpat.be

Comment

Is er al een datum vastgelegd?
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik zou graag het weerbericht afwachten van 's woensdags. Als ze dan een goed weekend voorspellen dan kunnen we het afroepen voor het weekend dat daarop volgt. Dus het eerste dat eraan komt is het volgende ... afwachten tot woensdag dan.
                  @black b@ndit: voorlopig even afwachten tot woensdag. Als ze voor het weekend goed weer voorspellen krijgen we een eerste GO. We zien dan wie er definitief kan en wie niet (er kan altijd iets tussenkomen nietwaar) en dan besluiten we vrijdags of het doorgaat. Zoals hierboven aangehaald liefst misschien op een zaterdag wegens de "uitloopmogelijkheden" maar als er zondags meer mensen kunnen dan is het ook maar zondags (vb GSPep kan deze zondag 1/8 niet).

mvg,
                  Giant Pat
                  www.giantpat.be

Comment

Voor mij is nu zaterdag beter dan zondag, want dan rijden we met de motorclub nog eens naar Luxemburg .

Maar als de rit toch op zondag doorgaat, dan zal ik toch zeker mee naar Zeeuws-Vlaanderen rijden, om wat meer volk van het forum te leren kennen. Vorige week ben ik er al een paar (Teddy Bear + 1/2 trouwboek, en pcwiet) tegengekomen (Tall Ships Race in Antwerpen), en dat is best meegevallen .

(Als die rit doorgaat op zaterdag, dan doe ik vrijdag, zaterdag en zondag samen ruim 1300km.)
                    BD0338BE

Comment

Originally posted by Black B@ndit
                      Voor mij is nu zaterdag beter dan zondag, want dan rijden we met de motorclub nog eens naar Luxemburg .

Maar als de rit toch op zondag doorgaat, dan zal ik toch zeker mee naar Zeeuws-Vlaanderen rijden, om wat meer volk van het forum te leren kennen. Vorige week ben ik er al een paar (Teddy Bear + 1/2 trouwboek, en pcwiet) tegengekomen (Tall Ships Race in Antwerpen), en dat is best meegevallen .

(Als die rit doorgaat op zaterdag, dan doe ik vrijdag, zaterdag en zondag samen ruim 1300km.)
                      Voor mij is nu zaterdag mogelijk, zondag niet.

Comment

@Allen:

het weerbericht ziet er vrij goed tot schitterend uit voor het weekend ... of het weer van vrijdag moest verschuiven natuurlijk, dat zou onweerachtig kunnen zijn.

Dus voor mij is het een GO voor dit weekend. Graag even dat iedereen even meld of ze zaterdag of zondag willen. Zondag kunnen GSPep en Rudy niet jammer genoeg ...? Normaliter doe ik de tour in augustus 2 keer met motorrijders van het werk - als er mensen tussenuit vallen nu kunnen ze natuurlijk altijd dan meerijden...

Even graag de voorkeuren en dan zijn we er dit weekend mee weg ...

mvg,
                        Giant Pat
                        www.giantpat.be

Comment

Hallo Giantpat,

Ik kan zowel zaterdag als zondag.
                          Mijn compagnon Rudy enkel op zondag.
                          Uwe kampt nog effe met "technische problemen" aan de achterwielkogellagers maar voorkeur voor zondag (tegen dan zal de boel wel gefiktst zijn).

Jaja

Comment

Mijn voorkeur is zaterdag, dan kan ik zondag nog mee naar Luxemburg.

Maar als er toch op zondag gereden wordt, dan zal ik de mannen van de motorclub moeten verwittigen dat ik niet mee naar Luxemburg ga.

En dan bol ik ook wel mee door Zeeuws-Vlaanderen
                            BD0338BE

Comment

Hallo BB,

That's the spirit ...

Jaja

Originally posted by Black B@ndit
                              Mijn voorkeur is zaterdag, dan kan ik zondag nog mee naar Luxemburg.

Maar als er toch op zondag gereden wordt, dan zal ik de mannen van de motorclub moeten verwittigen dat ik niet mee naar Luxemburg ga.

En dan bol ik ook wel mee door Zeeuws-Vlaanderen

Comment

Heb ook wel interesse ware het niet dat start en eindpunt Antwerpen linkeroever 80 saaie expresweg-kilometers van mijn deur ligt en het keerpunt oostburg/waterlandkerkje ongeveer 15 km.
                                BD0251BE
                                Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

Comment

Working...
                                X