SD Pampa sleddog trainingscamp - 8 november 2014
Van za 8 tot di 11/11 organiseert Mushing Belgium het Pampa training camp voor slede honden in het Limburgse Helchteren op de NATO Pampa shooting range.
De organisatie verwacht opnieuw 100 enthousiaste teams met tal van Alaskan Malamutes, Siberian Huskies, Greenland dogs, Samoyeds en Alaskan Huskies.
Tijdens dit weekend kunnen de teams trainen in een aantal categorieën (gaande van scooter 1 of 2 dog(s) tot quad met 16 honden) en op verschillende afstanden (5 tot 20+ km).
Van za 8 tot di 11/11 organiseert Mushing Belgium het Pampa training camp voor slede honden in het Limburgse Helchteren op de NATO Pampa shooting range.
De organisatie verwacht opnieuw 100 enthousiaste teams met tal van Alaskan Malamutes, Siberian Huskies, Greenland dogs, Samoyeds en Alaskan Huskies.
Tijdens dit weekend kunnen de teams trainen in een aantal categorieën (gaande van scooter 1 of 2 dog(s) tot quad met 16 honden) en op verschillende afstanden (5 tot 20+ km).
Op zaterdag 8 november heeft de directie toestemming gegeven voor 10 fotografen van Belgium Digital.
Belangrijkste voorwaarden zijn:
* Eigen honden zijn niet toegelaten.
* De slede honden mogen niet gevoederd worden. Aanraken van de slede honden mag enkel na toestemming van de eigenaar.
* De aanwijzingen van de organisatie moeten ten allen tijde opgevolgd worden.
* Fotografen die langs de trail willen fotograferen, moet langs de trail blijven.
* Kinderen en echtgeno(o)t(e)/partner blijven bij voorkeur thuis.
* Accreditatie kaart is nodig (deze kan ik bekomen bij de organisatie).
Deze voorwaarden zijn er voor de veiligheid van iedereen. Het terrein waar dit event doorgaat is immers een militair schietveld.
Bijkomende informatie is beschikbaar op de website pampa.mushingbelgium.com.
Er is een tent waar dranken en kleine versnaperingen te verkrijgen zijn. Eigen sandwhiches zijn eveneens toegestaan.
De drukste periode op de trail is tussen 9:30 - 12:00. Bijgevolg zou ik afspreken om 9:00 aan de tent op deze locatie (51°03'04.7"N 5°26'00.3"E - Einde van de sonnistraat in 3530 Helchteren).
Je kan je aanmelden voor deze SD via berichtje in dit topic met vermelding van je nickname. Op maandag 3/11 geef ik de lijst met inschrijvingen door aan de organisatie.
Deelnemers:
- LVB
- Stefaninno
- Pongo
- Roel T
- gbx
- Shoot2take
Tot binnenkort!
Comment