Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

    Ai, ik ging van de partij zijn, had ik gemeld, maar met al die data verschuivingen de "echte" inschrijving uit het oog verloren.
    Mocht er iemand forfait geven hoor ik het graag (zou wel maar voor mij alleen zijn, vrouwtje is belet.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #47
      Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ai, ik ging van de partij zijn, had ik gemeld, maar met al die data verschuivingen de "echte" inschrijving uit het oog verloren.
      Mocht er iemand forfait geven hoor ik het graag (zou wel maar voor mij alleen zijn, vrouwtje is belet.
      Nete, mijn schaduw heeft forfait gegeven, dus ik heb een plaatsje vrij hoor. Je staat erbij.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #48
        Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

        Bon,
        dus, blijkbaar hebben we morgen heel mooi weer en dat is leuk mee genomen.
        In deel één bezoeken we dus het klooster van de Zwartzusters (deels geklasseerd) dat NIET meer bewoond is gezien er nog te weinig kloosterlingen zijn. Deze kloosterlingen zijn verhuisd naar een kleine woning in de DIjkstraat. Een zuster komt dan het gebouw voor ons openen en hopelijk krijgen we nog wat geschiedenis van iets wat 'vergane glorie' wordt.
        Ik schat ongeveer een uur verblijf en dan lopen we via de Oude Dender naar het SAS. Vandaar zie ik nog wel welke richting we nemen. Ofwel een tussenstop aan de westelijke kant waar we nog resten hebben van de VAUBAN-versteviging. Dendermonde was een garnizoenstad die door VAUBAN werd opgebouwd (voor de ouder zakken onder ons, herinner de AV te Ieper waar we op de Menenpoort het ook over VAUBAN hadden).
        Vandaar richting twee resterende getuigenissen van de stad en zijn versterking, twee poorten. Eentje in goede staat en eentje in eerder ruine. Het was er vorige week enorm drassig, dus misschien kunnen wandelschoenen wel best passen. Neem ze in ieder geval mee in de wagen. We staan juist naast die poorten geparkeerd en in het slechtste geval voorzie ik een pitstop om een bandenwissel, euh, schoenwissel te doen.
        Van daar uit richting het centrum van de stad waar we voorbij lopen aan het gevang (in restauratie) om zo de achterkant gerechtsgebouw, stadhuis en de Oude Dender te volgen in een 'foto-verdienselijke straat'.
        De nieuwe Brug (Dendermonde heeft geöpteerd om opnieuw meer water in stad te hebben met bijhorend toerisme) over naar de grote markt, stadhuis en gerechtsgebouw.
        Indien het niet te laat is, de sfeer nog goed, de benen het nog toe laten (we kunnen een plas en zuippauze hier gemakkelijk inlassen) richting de OLV.-Kerk en de oude garnizoenvestigingen ...
        EN dan, ja, en dan denk ikd at we aan pauze en eten toe zijn. Indien iedereen akkoord gaat kunnen we in de Brusselstraat, 66 bij La Piazziana iets nuttigen, of we zien wel. Voor elk wat wils.
        Daar besluiten we dan ook wanneer we opnieuw vertrekken en wat we met het blauwe uurtje zeker willen aandoen. En blauw beloofd het te worden. Dus, via een democratisch systeem beplaen we waar we starten en dit melden we aan MGfoto indien die er nog niet is. We zullen ntuurlijk MGfoto ook wel melden waar we pauzeren, eventueel slapen of eten en/of drinken.

        De nachtroute is nagenoeg dezelfde, enkel de volgorde zal aangepast zijn om enkel die gebouwen te doen die effectief verlicht zijn (het Sas is dat niet bv).
        We stoppen wanneer we willen maar houd er rekening mee dat op zondag om 14uur karnaval loopt in de stad en het is dan zeker aangeraden om weg te zijn indien niet geïnteresseerd.

        Wat nemen we mee ?
        1) statief (eventueel laten liggen in de wagen tot 's avonds)
        2) wandelschoenen
        3) opgeladen accu en gereinigd fototoestel
        4) flash is toegelaten
        5) Eventueel iets om onderweg te nuttigen ... Het is warm en niet overal is er drankgelegenheid
        4) Voor 's nachts is een fluojase aangeraden zodat we herkenbaar zijn. Iedereen weet dat indien je fotografeert de volle aandacht naar je materiaal gaat en minder naar veiligheid
        3) Eventueel een zaklampje. De poorten zijn verlicht, maar er zijn daar wel plaatsen waar het donkerder is dan je lief is en er is, zijn ook plassen dus...
        2) Eventueel je afstandsbediening
        1) Humor, plezier en een positieve ingesteldheid kunnen wonderen doen, dus ook niet thuis laten liggen.

        Ter afsluiting.
        In Dendermonde zijn heel wat 'avenues' afgezoomd met paasbloemekes. Die staan nu overal massal in bloei.
        Nabij de poorten stonden vorig jaar hele pleinen vol met crocussen. Best mogelijk dat ze er nu ook nog in volle bloei bij staan.

        Graag tegen ten laatste om 14 uur op de parking links van het station. (Gratis parkeren)
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #49
          Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          We stoppen wanneer we willen maar houd er rekening mee dat op zondag om 14uur karnaval loopt in de stad en het is dan zeker aangeraden om weg te zijn indien niet geïnteresseerd.
          Wim, het is toch morgen hé ? Even voor de zekerheid, want ik blijf nie slapen

          Comment


          • #50
            Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

            Natuurlijk, maar je kent BD hé, er zijn er steeds die van geen ophouden weten en voor je het weet is het zondag
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #51
              Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Natuurlijk, maar je kent BD hé, er zijn er steeds die van geen ophouden weten en voor je het weet is het zondag

              ... Tot morgen maat

              Comment


              • #52
                Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

                SCHITTEREND weer, een leuke bende met een meesterlijke bendelei(ij)der : wat kan een mens meer verlangen ?

                Bedankt Wim voor weeral een toffe en leerrijke rondleiding. Spijtig dat ik wat te vroeg moest afhaken met materiaalpech.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

                  Bedankt wim voor de organisatie van deze SD. De aanhouder wint en je hebt gelijk gehad om de sd uit te stellen tot deze prachtige dag.
                  Ik kom zeker nog terug naar Dendermonde.
                  De kennismaking en het weerzien met gekende fotovrienden, was eveneens heel leuk.

                  Groetjes en op naar de volgende.

                  Peter

                  Comment


                  • #54
                    Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    Bedankt wim voor de organisatie van deze SD. De aanhouder wint en je hebt gelijk gehad om de sd uit te stellen tot deze prachtige dag.
                    Ik kom zeker nog terug naar Dendermonde.
                    De kennismaking en het weerzien met gekende fotovrienden, was eveneens heel leuk.

                    Groetjes en op naar de volgende.

                    Peter
                    Helmaal mee eens

                    Comment


                    • #55
                      Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

                      Wim, eveneens mijn dank voor het weer maar eens organiseren van een geslaagde en interessante SD. Zoals altijd goed georganiseerd en altijd fijn om de leden eens in levende lijve te kunnen ontmoeten. Enne, de volgende keer zal ik op tijd zijn ;-)
                      Last edited by Flash44; 9 maart 2014, 21:38.
                      Fuji X-T1 en glassware

                      Comment


                      • #56
                        Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

                        Inderdaad, Het was weeral fantastisch georganiseerd, goed weer, gezellige groep en ja, Dendermonde kunnen we meer dan één keer doen. Wim, bedankt.
                        http://www.photo-patricske.be
                        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                        Comment


                        • #57
                          Re: SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

                          Wim,

                          Dank je voor deze SD.
                          twas leuk, prachtig weer, en mooie locaties.
                          Nu de foto's nog nazien en dan hup, naar de volgende SD.

                          Groeten,
                          Kurt.

                          Comment

                          Working...
                          X