Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alden Biezen 's avonds UPDATE : Techniek !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by silim
    Juist niet in slaap gevallen



    En inderdaad, het was een geweldig mooie dag
    Hei wat een techniek ! Kijk maar eens goed !
    Frankske goed kijken hé manneke.....en de rest natuurlijk ook...
    Volledig geconcentreerd, evenwicht en steun zoekend. Toestelleke vast zoals het hoort en in die omstandigheden mogelijk was......
    Contact nog tussen tenen en grond kwestie van goede balans. Knieën gespreid om een zo groot mogelijk basis te hebben kwestie van het grootst mogelijke evenwicht ! Bovenbenen gesteund op de onderbenen, om zo weinig mogelijk beweging te hebben.
    't Had daar mogen stormen !
    En 't is niet alles hé mannen : kijk eens naar die rechterpols, steunend op de rand van de bank ! Linkerhand, kijk, die is aan de de lens en eveneens steunend.
    Lowepro kabaske strategisch neergezet teneinde steun te kunnen geven aan mijn rechter arm. Kabaske zodanig gevuld dat het niet inzakt en echt héél véél steun geeft ! En maar lachen met die grote kabas...
    En 't is nog niet gedaan hé, goed kijken :
    Kijk eens naar dat riempje rond mijne rechterduim ! Dat is één zijn met de camera, één onwrikbaar blok ! En daar zat spanning op dat riempje hé !
    Eigenlijk spijtig dat deze foto met een 10D gemaakt is , anders zou je het wit in de duim kunnen zien, en zien dat daar spanning op stond !
    En wie nu denkt dat dit alles was, vergeet het !
    Een door mijn vrouw héél mooi gestreken en opgeplooide zakdoek ! Je ziet dat hier spijtig genoeg niet. Die stak ik tussen bank en voorkant van de body, anders had ik te veel bank gehad. Een kwestie om die ietwat schuin naar omhoogwijzende stand van de camera te onbeweeglijk te kunnen bewaren. Ik hoorde het mijn vrouw nog zeggen, toen ik vertrok : "heb je uwe zakdoek ?".

    En dan het voorbereidend werk dat ik deed. Eerst een paar keer rond die bank. De omgeving bekijken. Eerst de foto zien en dan pas beginnen. Een paar keer diep in en uit ademen. Plaatsje innemen. Weer wat ademhalingstrukjes. Tweederde lucht wegblazen, één derde houden....stja... Kijken dat de batterij nog voldoende lading had voor die lange belichtingstijd.....
    Een paar chocomelkskes gedronken in de loop van de dag, néé natuurlijk géén bier. Je moet er iets voor over hebben zeg ik.

    Overigens heeft er niemand een foto gemaakt toen ik die roestige oude fiets, die daar tegen de gevel stond, als statief gebruikte ?
    Hoe ik die ketting daarvan wist te gebruiken ?
    Of van die betonblok met dat paaltje aan ? Die nadien ook door de roadrunner bijna werd gebruikt, maar ja dat gaf natuurlijk weer een hele hoop gerommel, zodanig dat we daar weer moesten ophoepelen van de concierge.

    Allemaal foto's op 200 Iso mannen ! Van techniek gesproken !
    Bedankt voor deze foto Frank !! Stuur me de originele maar op : ik ga die inkaderen ! Ik kan die op onze volgende bijeenkomst ook nog eens tonen dan !

    Ik hoor er daar nog ene vragen : zou dat nog niet lang genoeg belicht zijn ? Had hem op iso 3000 staan en zijn lensdopke niet af genomen

    Frank van mij mag je de foto verkopen aan een uitgever voor een boek "hoe overal en altijd nachtfoto's maken". Wordt een bestseller

    Comment


    • #17
      ga zo door, Sonyke, met dat soort beschrijvingen, er komen heel wat meer woorden uit je vingers dan in Alden Biesen uit je mond

      Comment


      • #18
        Originally posted by NataliaNL
        ga zo door, Sonyke, met dat soort beschrijvingen, er komen heel wat meer woorden uit je vingers dan in Alden Biesen uit je mond
        Ja maar den eerste keer ben ik dikwijls wat verlegen Natalia, wacht maar wat

        Comment


        • #19
          Hoe meer ik naar die foto kijk, hoe meer ik mijn eigen techniek bewonder.
          @ RR : dat is tenminste een workshopke hé

          Comment


          • #20
            Originally posted by Cois
            Originally posted by silim
            Juist niet in slaap gevallen

            En inderdaad, het was een geweldig mooie dag
            Dat is nu nen toffe foto van Sonyke .
            Techniek Cois, Techniek !

            Comment


            • #21
              Originally posted by NataliaNL
              ga zo door, Sonyke, met dat soort beschrijvingen, er komen heel wat meer woorden uit je vingers dan in Alden Biesen uit je mond
              Hadden we niet afgesproken dat IK verlegen zou zijn?

              Comment


              • #22
                Hei wat een techniek ! Kijk maar eens goed !
                Frankske goed kijken hé manneke.....en de rest natuurlijk ook...
                Volledig geconcentreerd, evenwicht en steun zoekend. Toestelleke vast zoals het hoort en in die omstandigheden mogelijk was......
                Contact nog tussen tenen en grond kwestie van goede balans. Knieën gespreid om een zo groot mogelijk basis te hebben kwestie van het grootst mogelijke evenwicht ! Bovenbenen gesteund op de onderbenen, om zo weinig mogelijk beweging te hebben.
                't Had daar mogen stormen !
                En 't is niet alles hé mannen : kijk eens naar die rechterpols, steunend op de rand van de bank ! Linkerhand, kijk, die is aan de de lens en eveneens steunend.
                Lowepro kabaske strategisch neergezet teneinde steun te kunnen geven aan mijn rechter arm. Kabaske zodanig gevuld dat het niet inzakt en echt héél véél steun geeft ! En maar lachen met die grote kabas...
                En 't is nog niet gedaan hé, goed kijken :
                Kijk eens naar dat riempje rond mijne rechterduim ! Dat is één zijn met de camera, één onwrikbaar blok ! En daar zat spanning op dat riempje hé !
                Eigenlijk spijtig dat deze foto met een 10D gemaakt is , anders zou je het wit in de duim kunnen zien, en zien dat daar spanning op stond !
                En wie nu denkt dat dit alles was, vergeet het !
                Een door mijn vrouw héél mooi gestreken en opgeplooide zakdoek ! Je ziet dat hier spijtig genoeg niet. Die stak ik tussen bank en voorkant van de body, anders had ik te veel bank gehad. Een kwestie om die ietwat schuin naar omhoogwijzende stand van de camera te onbeweeglijk te kunnen bewaren. Ik hoorde het mijn vrouw nog zeggen, toen ik vertrok : "heb je uwe zakdoek ?".

                En dan het voorbereidend werk dat ik deed. Eerst een paar keer rond die bank. De omgeving bekijken. Eerst de foto zien en dan pas beginnen. Een paar keer diep in en uit ademen. Plaatsje innemen. Weer wat ademhalingstrukjes. Tweederde lucht wegblazen, één derde houden....stja... Kijken dat de batterij nog voldoende lading had voor die lange belichtingstijd.....
                Een paar chocomelkskes gedronken in de loop van de dag, néé natuurlijk géén bier. Je moet er iets voor over hebben zeg ik.

                Hoor hem daar eens pochen, de dikke nek
                Neen sonyke, alle gekheid op een stokje.
                Het is een prachtige foto, en ja, ik wist het al dat jij alles en nog wat gebruikt als statief. Maar dit zou ik niet durven. Die bank mee gebruiken in je foto. Ik zou op het einde van de bank geprobeerd hebben maar zo? neen daar zou ik nooit aan gedacht hebben.
                En ik zal er in het vervolg op letten hoor. Mijn rechterhand, mijn linkerhand, mijn voeten, mijn elleboog, maar daarvoor moet ik nog eerst een lowepro zakje kopen

                Comment


                • #23
                  Knappe techniek Sonyke Maar daar heb ik niet veel aan. Voor een nachtfoto zet is mijn G5 in positie... het schermpje omhoog... en afdrukken 'k Moet niet bukken om door dat zoekertje te kijken Wel dat is nu eens een voordeel van een klein camerake
                  Groetjes Vicky

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by vicky
                    Knappe techniek Sonyke Maar daar heb ik niet veel aan. Voor een nachtfoto zet is mijn G5 in positie... het schermpje omhoog... en afdrukken 'k Moet niet bukken om door dat zoekertje te kijken Wel dat is nu eens een voordeel van een klein camerake
                    Goe gezien Vicky,dat is he...el juist.
                    Dat model deed dat toch ook in de kapel van Alten Biezen en hij wou dat ook eens proberen hé.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #25
                      Wat Sonyke er vergeet bij te vermelden, is dat we hem met drieën hebben moeten rechthelpen achteraf. De oude dag, en dan lang in dezelfde houding zitten...



                      Knappe nachtopname, overigens!

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #26
                        @ Vicky : ja dat is juist, met mijne Sony moest ik ook nooit op mijne buik gaan liggen
                        @Coiske : Dat model in de kapel heb ik spijtig genoeg gemist maar heb wel foto's aan 't kerkhof daar
                        @ Hombre : recht helpen, de RR recht helpen bedoel je zeker
                        @ Skitch : 'k was daar efkes gestopt met bibberen

                        Merci allemaal.

                        Comment

                        Working...
                        X