Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

    Carpooling

    Ik vertrek van Scherpenheuvel naar Dilsen via de E314 Tielt-Winge, oprit 23.
    Indien er deelnemers zijn die in mijn buurt wonen of ergens onderweg, kunnen meerijden of opstappen
    Er zijn 3 plaatsen vrij.
    Momenteel herstel ik van een schouderprobleem en ik hoop dat ik er niet teveel last ga van hebben met al het gesleur van rugzak en statief...
    Stuur maar PM voor afspraak

    Comment


    • #32
      Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

      hey alle deelnemers
      zoals het er nu naar uit ziet is het weer niet echt aan onze kant
      ben nog even aan het afwachten wat het gaat geven
      zoals het er nu naar uit ziet houden we het niet helemaal droog
      morgen volgd nog een update van de weerkaart ze veranderd steeds
      alle die uur word er wat anders aangegeven
      als er een beetje wind achter zit houden we het geheel droog
      dus morgen zien we wel weer
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #33
        Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

        Oesje oesje... ja het wordt spannend.
        Normaliter zouden Lorenz en ik vandaag vertrekken om 14u30 wegens overnachting en verkeer...
        Ik zal Liliane proberen bellen deze namiddag.
        Duimen maar jongens.

        Comment


        • #34
          Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          Oesje oesje... ja het wordt spannend.
          Normaliter zouden Lorenz en ik vandaag vertrekken om 14u30 wegens overnachting en verkeer...
          Ik zal Liliane proberen bellen deze namiddag.
          Duimen maar jongens.
          ja het is zeker spannend
          maar zoals het er nu naar uit ziet gaat de SD gewoon door
          dus allen duimen tot je morgen blauwe duimen hebt
          ik ga deze SD niet nog een keer uitstellen wegens begin mijn eigen verlof op 09/08
          en dan gaan het gezin voor


          er is kans op een kleine bui in de voormiddag rond 8 uur daarna zou het droog blijven tot 17.00 uur



          dus ga ik nog gauw even naar de winkel op jacht naar van die wegwerpregencapes
          zodat iedereen er eentje heeft op snel over te trekken indien het nodig moest zijn
          maar te hopen van niet
          indien julie toch afhaken in verband met het weer
          maak jullie dan geen zorgen over het bestelde eten
          ze zijn er van op de hoogte dat deze dag zelfs helemaal afgelast kon worden wat ik niet ga doen
          ik hoef morgen vroeg dan even te bellen wie er niet aanwezig is
          dut tot morgen hé
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #35
            Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

            We duimen dat het morgen NIET gaat regenen en dat er weinig of nauwelijks wind staat én dat er tenminste ook nog wat licht is...

            Comment


            • #36
              Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

              Al die duimen hebben duidelijk geholpen (en het vetmesten van Liliane haar kat ook ),
              want we hebben bijzonder veel chance gehad met het weer:
              2 kleine buitjes, weinig tot geen wind, en een prachtig licht!
              (in tegenstelling tot hier, hier was alles kletsnat toen ik thuiskwam)

              Liliane, enorm bedankt voor deze SD! Alles was weer tot in de puntjes geregeld!
              Prachtige omgeving! Superfijne groep! Een topdag wat mij betreft!

              PS: controleer zeker op teken, ik heb er bij mezelf één moeten uithalen...
              Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
              http://gallery.atsharp.com

              Comment


              • #37
                Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                Wat een dag....

                Reeds vanmorgen toen we richting Limburg reden was de sfeer er al in....
                we reden naar het licht
                Dan werd ons koffie met cake aangeboden mét een spontane sfeer in de groep...
                Het was niet alleen een warm onthaal, in Dilsen-Stokkem was het ook heel warm...
                Op een buitje na, hadden we mooi licht, leuke lokaties met veel beestjes en motieven zat voor ons macrowek.
                Een heel toffe groep, met weer nieuwe gezichten en kennismakingen...en weer vele bekende toffe BD-ers ontmoet.
                Deze SD was een topper van formaat
                @ Liliane, bedankt voor organisatie, het onthaal, de gezelligheid...mijn hoed af voor deze lieve dame
                @ Wasbeer, knap initiatief ivm de attentie voor Liliane
                @ alle deelnemers, leuk gezelschap waren jullie.. bedankt voor de vele babbels
                @ mijn privéchauffeur van de dag, bedankt voor de ritten
                @ de supersympathieke Diepenbekenaar die mij zijn Sigma macrolens 150/2.8 uitleende, dikke merci
                @ de personen met hun geadopteerde Spaanse greyhounds, ook petje af voor jullie !

                Enfin, zeker voor herhaling vatbaar...
                Nu de foto's...
                Last edited by Roland Cuypers; 6 augustus 2011, 19:35.

                Comment


                • #38
                  Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                  Wij zijn weer thuis, net op tijd daar vertrokken want het begon weer te regenen.

                  Allereerst wil ik Liliane nogmaals bedanken voor een (alweer) perfect georganiseerde SD.
                  De koffie en cake stond weer klaar deze morgen, iedereen had er zin in (kan ook moeilijk anders als je zo goed ontvangen wordt).

                  We hadden geluk met het weer, af en toe een druppeltje, maar dat kon de sfeer niet bederven.
                  Het was wel zeer benauwd en laf, gelukkig komt een kleine handdoek dan goed van pas.

                  Altijd fijn om nieuwe mensen te ontmoeten en een gezicht op een nickname te kunnen plakken. Het was een gezellige bende.

                  Na de shoot nog wat gaan drinken en bijpraten na een lange dag. Altijd gezellig.

                  @ DominiekC : bedankt voor de tips en voor het lenen van uw "plamp" bij die libelle.
                  @ de chauffeur dewelke Liliane, pajoke65, Mbili en mijzelf heen en terug bracht. Bedankt.
                  @ Roland : bedankt voor het lenen van uw Nikon 200mm Micro. Wat een prachtige lens, zo scherp.
                  Hopelijk vind je nog ergens een Sigma 150mm.
                  PS : Ik kom uit Tongeren (woonachtig in Voeren), niet uit Diepenbeek.

                  @ Liliane : je hebt je vakantie dubbel en dik verdiend, rust lekker uit en profiteer er maar van. (moest je tijdens je vakantie tijd hebben, mag je alvast voor volgend jaar beginnen te organiseren. 5 dagen dan)

                  Tot op de volgende SD Macro zeker?

                  Groeten,
                  Jean-François

                  Comment


                  • #39
                    Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
                    PS: controleer zeker op teken, ik heb er bij mezelf één moeten uithalen...
                    Bedankt voor de tip

                    Ben ook al eventjes terug in het Antwerpse. Heel de terugweg heeft het gegoten, dan besef je pas hoeveel geluk we hebben gehad...

                    Als aandenken had ik een stinkwants bij die uit mijn kleren kroop, direct al paniek want mijn lieftallige echtgenote kent die beestjes niet (ik heb het wel mooi terug buiten gezet, in de regen. Nu zit er dus een asielzoeker uit Nederland in mijn tuin). 2de geschenkje was een teek op mijn onderrug (die asielzoeker is op vakkundige wijze verwijderd en verdronken, geen medelijden )

                    Nu over de SD zelf,
                    Het was mijn eerste SD en het was meteen een knaller van formaat
                    's Morgens werden we meteen verwelkomd door Liliane met cake en koffie en dat doet ongelofelijk deugd als je om 4u opstond.
                    Dan het natuurgebied in dat Liliane op haar duimpje kent. Ook kent ze bijna ieder schuilplaatsje van elk insect en ze maakt iedereen daar graag op attent. Voor haar was het duidelijk genieten dat iedereen zo in z'n hobby opging. Daar doet ze het voor vertrouwde ze me toe. Kosten nog moeite werden gespaard om het iedereen naar z'n zin te maken, tot wegwerpponcho's toe.
                    Na het goed georganiseerde middagmaal ging het dan richting kikkerland, een hele belevenis voor iemand die ze de eerste keer ziet. Ook hier werden alle kikkertjes aangewezen door Liliane zodat wij er toch zeker voldoende voor de lens zouden krijgen. Een klein regenbuitje kwam juist op tijd om ons even op adem te doen komen onder een boom en dan konden we weer op zoek naar de kikkertjes.

                    Daarna nog iets gedronken en nog wat nagepraat als afsluiting van deze prachtige dag

                    Liliane nog een dikke merci en hopelijk zie je het zitten om ons volgend jaar nog eens mee te nemen. Nog veel macro-plezier tijdens je vakantie.
                    Ook aan de mede SD-ers, bedankt voor de toffe dag, de sfeer zat heel goed.


                    Mvg,
                    Wim
                    (Die hoopt op enkele goede fotootjes)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                      hallo allemaal
                      even heel vlug een woordje van dank
                      ga nu mijn bedje in
                      opstaan om 3.30 is toch wel vroeg
                      maar morgen maak ik er werk van om een groter woordje van dank hier neer te pennen
                      alvast bedankt voor jullie anwezigheid vandaag en tot morgen

                      groetjes liliane
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #41
                        Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                        Hoi hier ben ik weer.
                        Na een goede nachtrust en vroeg opstaan

                        Te eerste wil ik jullie allen bedanken dat jullie er waren
                        Ook bedankt voor de attentie ze staan koud in de koelkast klaar voor gebruik

                        Dat jullie blindelings vertrouwden dat het weer goed zou worden
                        mijn dank daar voor

                        En het weer was naar omstandingheden goed
                        Ze hadden regen voorspeld maar er zijn uiteindelijk 2 kleine niet noemensnwaardige buitjes uit gevallen oef
                        We hadden mooi licht, geen wind op een heel klein zuchtje na (juist na de twee bui van de dag was die net iets meer wind heel welkom als verkoeling) en ook geen echt storende zon die dan uitgebrande vlekken zou geven op de beestjes( kikkertjes)

                        Eerst was ik bang dat er na de regen van de nacht niet al te veel zou te vinden zijn omdat dan alles heel diep in het gras of de struiken weg kruipt.
                        Maar door de drukkende warmte hadden we daar eigenlijk geen probleem mee en zat er meer dan genoeg in de aanbieding op ons te wachten
                        De libellen die hingen te drogen en op te warmen waren een goede prooi gisteren
                        Alsook de vele juffers en al die andere beestjes in de maasvallei

                        Daarna ging het richting tafel.
                        Door het vroege opstaan waren denk ik de meeste daar wel aan toe
                        Het was weer een heel gezellige bende met bekende en ombekende gezichten voor mij maar ik denk voor de meeste van jullie
                        Ook hier werd weer druk gepraat over van alles en nog wat
                        Tips en ideeën uitwissenen zodat we gisteren weer wat wijzer naar huis gingen

                        Nadien ging het richting boomkikker
                        Voor velen was het de eerste keer
                        Ze zater er voldoende en de groep stond mooi verspreid in het gebied.
                        Na de regenbui en wat gekeuvel onder de boom zette we de shoot nog even verder
                        het was het waard om te wachten
                        Voor mij ook eindelijk na 1,5 jaar eindelijk een kikkertje op een braambes kunnen vast leggen
                        Zo zie je maar dat je niet altijd tegenkomt wat je wil en geduld moet hebben.
                        Ik ben meer dan tevreden met mijn resultaten van gisteren

                        @ bedankt voor de heerlijke attentie
                        @ micel eloot voor ons( pajoke65, jfd, Mbili ik zelf )mee te nemen tot aan de kikkertjes
                        de parkeer ruimte daar was anders veel te klein geweest met onze groep

                        dank dat jullie er waren en er voor mij een supergeslaagde dag van gemaakt hebben
                        jullie genoten van al die kleine beestjes ik ik van jullie als ik zag hoe julie er foto's van aan het maken waren, ligend of zittend in het gras en heide landschap of de bramen trotseerden voor de kikkertjes

                        Dus noteer de volgende SD dagen van 2012 al maar in jullie agenda
                        ze komen er zeker aan

                        Maar wel geen 5 jfd

                        Na al die voorbereidingen waar ik toch wel reeds mee begon in Mei komt aan alle mooie liedjes een eind
                        zo ook aan de MacroSD dagen voor dit jaar

                        En ga ik genieten van mijn welverdiende vakantie
                        Nu alleen nog maar hopen dat ik ook nog van het mooie weer mag genieten en voor mijn hobby er nog eens op uit kan trekken

                        Tot nogmaals op de volgende Macro SD dagen 2012

                        groetjes liliane
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #42
                          Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                          Hallo allemaal,

                          Dit was mijn eerste SD en ik ben echt super enthousiast.
                          Tevens een eerste echte kennismaking met hoe macro fotografie er aan toe gaat.

                          Ik vond het ook super gezellig en een fijne en sympathieke groep
                          De sfeer was onmiddellijk ongedwongen en heel toegankelijk.
                          Bovendien heb ik veel geleerd, ook al was ik nog niet uitgerust voor echte macro fotografie.
                          Aan tafel dan heel interessante babbels en veel lol gehad.
                          Spijtig dat we (Lorenz en ik) een beetje vroeg weg moesten omwille van verplichtingen 's avonds en het inleveren van badge voor de trekkershut in Lanaken, een omweg voor onze retour naar het Gentse.

                          Nogmaals veel dank aan Liliane, ze doet het met zo'n naturel en hartelijkheid en wil om je te laten bijleren dat het voor iedereen aangenaam wordt.
                          Ik stond versteld van "het oog" dat ze heeft om beestjes te spotten vanop soms grote afstand en een beetje gefrustreerd dat ik niet zelf een kikker heb gespot

                          Ik ga met andere ogen naar de natuur kijken en ben van plan om in mijn buurt (Gent) eens een locatie te zoeken, misschien eens via een natuurorganisatie, maar 'k heb zo al ideeën. En wie weet organiseren we een SD en nodigen we Liliane uit om haar te testen op haar kennis van typisch Gensche biesten

                          Benieuwd naar jullie foto's, ik heb er al een paar prachtige gezien.
                          Groetjes,
                          Jean-Marie

                          Comment


                          • #43
                            Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                            Ik kan hier weinig meer aan toevoegen alles is al gezegd. .

                            Liliane,
                            het was wederom fantastisch en perfect (tot in de kleinste puntjes) georganiseerd.
                            het was een toffe groep . .
                            het was gezellig keuvelen over tips en werkwijze. .

                            Liliane bedankt voor de fijne dag en natuurlijk ook aan alle andere deelnemers van de SD

                            afwezige hadden duidelijk ongelijk
                            groetjes Pascal
                            Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                            mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                              Hallo

                              Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de commentaren die al gegeven zijn. Ik vond het plezant en spijtig dat ik vroeger moest vertrekken.

                              Lilliane ,
                              Bedankt voor de prachtige ontvangst en organisatie van deze mooie dag. Ik weet nu dat makro ook wel mijn ding is. Nu ga ik uitkijken naar wat geschikter materiaal en zelf al eens op stap gaan om te oefenen.


                              Hier in Heusden is er ook een prachtig domein "Damvallei", maar ikzelf ben er nog nooit in geweest ( ). Als er collega's zijn die dat gebied eens willen verkennen samen met mij. Laat maar weten, er kan altijd wel iets geregeld worden.

                              Nogmaals, aan alle deelnemers bedankt, het was zeer leuk en leerrijk.

                              Luc
                              http://lvbfoto.jimdo.com/

                              Comment


                              • #45
                                Re: Extra 4 de Macro SD 6 Augustus 2011

                                Beste allemaal,

                                Als alle superlatieven al gebruikt zijn dan kan ik er niets meer aan toevoegen. Ik kan alleen maar beamen dat het een super fijne dag was met dank aan Liliane en alle deelnemers.

                                Guy

                                Comment

                                Working...
                                X