Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shooting Day 'Natuur en Macro fotografie in het Biesbosch' op zondag 11/09/11

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Shooting Day 'Natuur en Macro fotografie in het Biesbosch' op zondag 11/09/11

Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht

Maar toch, de laarzen niet vergeten want het is er nat.
    Echt noodzakelijk ?

Groetjes

Comment

Re: Shooting Day 'Natuur en Macro fotografie in het Biesbosch' op zondag 11/09/11

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Echt noodzakelijk ?

Groetjes
      Als ik er de site van het Biesbosch-Dordrecht op nalees, ja laarzen (botten voor de vlaming) nodig.

Patric
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

bedankt, een verwittigd man is er 2 waard.
        nu toch maar hopen dat de regen wegblijft en
        anders een beschermingske voor onze cameras meenemen.

Tot zondag

Comment

Ik heb ondertussen toch even naar meer info gevraagd en kreeg een antwoord.
          Hier mijn vragen en eronder het antwoord.
          Ik hoop dat iedereen hiermee weet wat hij zowat kan, moet meenemen....

Op 9/6/11 1:15 PM, VANMAELE Wim <xxxxxxxx> schreef:

> Allen,
          > We zitten er halsreikend op te wachten ...
          > Graag wel even een paar tips.
          > 1) welke lenzen brengen we het beste mee ?
          > 2) wordt er eventueel ook een test, uitleg gegeven met tussenringen ?
          > 3) idem maar dan voor een omgekeerd objectief geplaatst voor het objectief ?
          >
          > Dit kan leuk zijn om mee te brengen indien toepasselijk, anders is het
          > overbodige rompslomp.
          >
          > Mvg

Het antwoord:

Beste Wim,

In principe kan alles,we hopen 's avonds een bever te zien en dan is een licht sterke telelens een uitkomst (eventueel met flitser). Gedurende de dag hebben we wel kans op vogels etc. Maar de kans is klein want de groep is groot maar er zijn zeker mogelijkheden.Het gebied dat we bezoeken leent zich ook voor het fotograferen van landschappen en macrofotografie. Een statief is een persoonlijke keuze,zelf fotografeer ik graag zo mobiel mogelijk en gebruik ik slechts alleen een statief als ik grote telelenzen gebruik.

Deze dag vangen we aan met informatie en een fotopresentatie over de Biesbosch waarbij allerlei vragen gesteld kunnen worden en tips worden gegeven.
          Maar echter diep ingaan op theorie,doen we op deze dag niet.
          Het is meer een "praktijk"dag,en loopt U ergens tegen aan dan kan de vraag meteen beantwoordt worden en U kunt het meteen toepassen.
          (Wij verzorgen ook een macroworkshop waarbij een uitgebreid in wordt gegaan op tussenringen/omgekeerd objectief verschillende objectieven/flitsen tijdens het theorie gedeelte van deze macroworkshop.)

Mocht U verder nog vragen hebben,dan vernemen wij dat graag.
          Wij staan U graag te woord!

Met vriendelijke groet,
          Marcel en Nicole van Balkom,Just4Moments Fotografie

Tel:0031 (0)6 13384465
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Het was alweer een toffe workshop/SD, perfecte en goede uitleg door de meester 'Marcel en collega's fotografen'. Het weer zat mee, die enkele druppels vergeten we snel. Dit moeten we zeker eens herhalen maar dan ander tijdstip in het jaar en misschien een andere insteek. We zien wel.

Bedankt iedereen voor deze toffe dag.

Patric
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Hallo,

Ook vanuit de Hollandse kant wat input.
              Wij vonden het een zeer geslaagde dag, een hoop gelachen en gekletst. Prima buffet en goed geregeld.

De foto's ga ik zeker posten en hoop een mooie reeks van jullie te zien.

'T is jammer dat de vogel was gevlogen en de bever gezwommen maar voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

Groetjes, Pepijn en Piet van Ballegooijen

Comment

Hierbij sluit ik mij zeker aan. Een aantal interessante tips en weetjes opgestoken

Een klein minpunt van de locatie: weinig variatie in de flora / fauna.

Al bij al beklaag ik het mij geen second!!
                Rudi
                Fuji XT-4 en wat glas
                Web: Flickr

Comment

We hebben ons goed geamuseerd... Oude bekenden teruggezien en de nodige leute gemaakt... We hebben zelfs kunnen vaststellen dat de bevers op thee-visite waren bij de ijsvogels . Organisatie (zoals gewoonlijk) perfect geregeld... eten zeker ok... Conclusie : voor herhaling vatbaar (ik sluit me wel aan bij de opmerking van Yammee betreffende de variatie van fauna/flora.. al heb ik wel een geweldige foto van een wilde eend )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wim314 Bekijk bericht
                    We hebben ons goed geamuseerd... Oude bekenden teruggezien en de nodige leute gemaakt... We hebben zelfs kunnen vaststellen dat de bevers op thee-visite waren bij de ijsvogels . Organisatie (zoals gewoonlijk) perfect geregeld... eten zeker ok... .....
                    (ik sluit me wel aan bij de opmerking van Yammee betreffende de variatie van fauna/flora.. al heb ik wel een geweldige foto van een wilde eend )
                    ---
                    met deze commentaar ga ik zeker akkoord ,
                    maar ... ik blijf toch wel een "beetje" op mijn honger qua foto's van het hoofdthema : weinig of geen vogels gezien en de bevers waren inderdaad "under cover" gegaan bij deze invasie van Belgen
                    jammer, maar helaas , maar de natuur kan je natuurlijk niet naar je hand zetten.

ik heb dan maar een foto van een "would-be" bever genomen die zich in een roeiboot bevond - die foto wordt binnenkort gepost.
                    en ja die "wilde eend" heb ik ook , maar ik laat aan Wim de eer om deze te posten

groetjes aan alle deelnemers en bedankt voor de gezellige "companie"

Dirk

Comment

Toch enkele opmerkingen in verband met de georganiseerde shoot.

Ook ik bleef op mijn honger zitten. Voor alle duidelijkheid lag dit niet aan de organisatie, maar volgens mijn mening aan de begeleiding van de shoot.
                      Net zoals vorige reactie was er alleen een eentonig "landschap" te zien.
                      Van enige begeleiding van de fotograaf heb ik weinig gemerkt.
                      Al bij al vindt ik dat er toch kansen zijn gemist, daar er rond het zelfde tijdstip (waarop wij enkel slakken en een wilde eend gezien hebben), een visarendtocht werd georganiseerd.
                      Ik ben er vast van overtuigd dat er wel degelijk, indien we de juiste plekken hadden aangedaan veel meer uit deze shoot te halen was. (getuige een vogelkijkhut op slechts een 100 tal meter van waar wij geweest zijn).

Ik sta heus niet alleen met mijn mening (na een aantal deelnemers gesproken te hebben).
                      Van de schitterende foto's van het ochtendgloren hebben slechts een handvol mensen kunnen genieten, wegens niet in de shoot opgenomen.

Dit is niet bedoeld om gans deze organisatie af te breken, maar als punten om mee te nemen bij een volgende shooting day.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door birder Bekijk bericht
                        Van de schitterende foto's van het ochtendgloren hebben slechts een handvol mensen kunnen genieten, wegens niet in de shoot opgenomen.
                        Dit was inderdaad niet in het programma opgenomen. Maar een laat opkomend idee van mij. Als je toch zo ver moet rijden, heb ik het initiatief genomen wat vroeger te gaan om de zon te zien opkomen in het Biesbosch. Iedereen was vrij om vroeger te komen. Ik had dan ook het geluk dat het een prachtige zonsopkomst was.

Juist ook, ik heb enkele BD'ers een berichtje gestuurd de avond voor de shoot als ze intresse hadden op een bepaald uur op een bepaalde plaats moesten zijn.

Patric

Comment

Working...
                        X