Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-3 te Brussel 'Brussel Hogerop'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: SD-3 te Brussel 'Brussel Hogerop'

Laatste richtlijnen voor zaterdag.

OPGEPAST. TREINEN - BUSSEN
    Het is een weekendregeling, dus best mogelijk dat er heel wat minder treinen zijn dan tijdens de week en/of andere uren ... Beter morgen of vandaag even kijken dan zaterdag voor een verrassing te staan

1) Wie met de wagen komt naar de Heizel. 's Morgens om 9 uur is dit best wel te doen hoor. Plaats je wagen wel op de plaats die beschreven staat in de pdf in het starttopic. We vertrekken immers aan de Boudewijnhalte.
    Misschien is het wel verstandiger (voor diegenen die vrezen om in een file te staan) om door te rijden naar de afrit Wemmel (UZ-Brussel) (wie van het Oosten komt, "Zaventem, ...) , afrit UZ-Brussel van wie richting Groot-Bijgaarden komt. Achteraan zijn 2 plaatjes toegevoegd met de route. Makkelijker dan het op het eerste zicht eruit ziet. UZ-Brussel is gelijk aan UZ-Jette of AZ-Jette. De naam van dit universitair ziekenhuis is onlangs veranderd en ik ben niet zeker dat ook de plaatsaanduidingen op de wegenplaten is aangepast.

2) Mag ik vragen dat iedereen zijn bokes en drank voor de middag, in een grote platiekzak steekt met daarop zijn naam geschreven of geplakt. Morgen ga ik, we even kijken of het mogelijk is om voordat we zaterdag starten, al onze picknick op plaats van bestemming te plaatsen. Kwestie minder te moeten rondsleuren. We picknicken in een zaal omdat er in de omgeving nergens een plaats is waar we kunnen onze bokes eten en drinken. Er zijn wel enkele resto's maar dat is buiten onze geldbeugel gerekend.

3) Regenalternatief. Uiteindelijk heb ik de goedkeuring gekregen. Indien het regent, kunnen we ondergronds op de Coudenberg. Deze archeologische site is een getuigenis van de vroegere ezelstand, euh edelstand. Een groepsbezoek kost 6 Euro per persoon. Ik heb een regeling waar we slechts 5 Euro moeten betalen en !!! er mag volop gefotografeerd worden, met als evengoed zonder flits. De ons geboden voorwaarden blijven ook later geldig. Maw, deze site bezoeken we zeker ooit wel eens, maar dat kan dit jaar, evengoed volgend jaar zijn. Het is te gek om verworven rechten aan de kapstok te hangen.
    Alleen mogen de foto's niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.

4) De site waar we 's middags eten is het BIP. Ook daar heb ik de goedkeuring om er te fotograferen

Alternatief parkoers naar de parking

Last edited by Wim.Vanmaele; 8 oktober 2009, 21:32. Reden: treinregeling
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Knap gedaan... Regen of geen regen, ik kijk er toch naar uit. Heb al veel goeds gehoord over deze SD's en zoals men zegt "derde keer goede keer", want eindelijk laat mijn agenda me eens niet in de steek
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Bedankt voor de extra info Purlut

Comment

Voor diegene die met de auto gaan en een GPS hebben, ga naar de volgende bestemming:
          • Citroenbomenlaan, 1020 Brussel (Laken). GPS coördinaten zijn +50°53'43.79", 4°19'35.21"
            Amethiststraat, 1020 Brussel (Laken)

Dit zijn de twee vrije parkingen die Purlut (Wim) hierboven heeft vermeld.

Patric
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Voor de diegene die de trein nemen er is een speciale aktie bij het kruitvat € 8,99 per ticket heen en terug .

Comment

Da's een goeie tip die van het Kruidvat, maar vergeet niet dat de kaartjes al half de prijs zijn in het weekend.
              Kwist dat ook niet, maar nu wel
              Ik kijk er ook naar uit. Regen of geen regen, we kunnen er tegen
              Groetjes van Blikvanger

http://blikvanger.aminus3.com

Comment

Beste SD3 deelnemers,

Vandaag hebben Wim en Patric nog eens de laatste zaken gaan controleren en we kunnen zeggen dat alles dik in orde is. Regen of niet, alternatieven zijn er genoeg.

Toch willen we eventjes dit aanhalen:
                • boterhammen en drank voor de middag mogen we 's morgens al naar de BIP brengen. Daarom steek deze in een aparte zak met naam. Deze zakken zullen door enkele vrijwilligers naar de BIP gebracht worden om 10u00 (ligt op onze tocht naar de Kamer van Volksvertegenwoordigers).
                • bezoek aan de Protestantse Kerk. Een braaf vrouwtje is zo vriendelijk haar tijd voor ons op te offeren en de Protenstantse Kerk te openen om 14u30. Ze doet dit volledig uit vrijwillige basis zonder enige kost, waarschijnlijk voor haar geloof of het prachtig gebouw, ik weet het niet. Daarom stellen Purlut en Patricske voor dat iedereen maximum een 0.5€ in een envelope steekt voor deze brave mevrouw.

Wim en Patric
                Last edited by SD-Brussel; 9 oktober 2009, 16:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                  Voor de diegene die de trein nemen er is een speciale aktie bij het kruitvat € 8,99 per ticket heen en terug .
                  www.kruidvat.be/nmbs
                  Ik betaalde maar 8 euro de vorige keren heen en weer naar brussel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Ik betaalde maar 8 euro de vorige keren heen en weer naar brussel.
                    Het hangt er natuurlijk vanaf van waar je vertrekt . Voor mij is zo'n kruidvat-ticket zelfs nog goedkoper dan een Go-Pass.
                    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      Het hangt er natuurlijk vanaf van waar je vertrekt . Voor mij is zo'n kruidvat-ticket zelfs nog goedkoper dan een Go-Pass.
                      aha, jij mag dus nog een Go-Pass gebruiken
                      Mvg,David
                      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

De batterijen zijn opgeladen en het materiaal opgepoetst (alsook de sensor).
                        Ik ben er helemaal klaar voor en kijk er al echt naar uit, want de eerste SD Brussel een echte topper
                        Bij de tweede kon ik spijtig genoeg wegens verlof niet meegaan.

Groeten en tot morgen,

Mark
                        http://markwijnants.zenfolio.com/
                        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                          aha, jij mag dus nog een Go-Pass gebruiken
                          hij is niet de enigste die dit nog mag gebruiken

Comment

Weer een mooie SD achter de rug. Het weer was niet 100% je dat, maar het was andermaal duidelijk dat Wim en Patric een mooie inspanning gedaan hebben om deze SD te organiseren.
                            Alvast proficiat voor de organisatie. De rest van zo'n shooting-day is natuurlijk "inspiratie".

Mvg

Chris

Comment

Wim en Patrick hebben vandaag weeral een prima SD afgeleverd
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Nu ja, ben al een tijdje thuis (door die stomme poot eu voet)
                                De namiddag heb ik noeten missen, maar alle lof aan de organisatoren Wim en Patrick
                                Zit hier bijna met een kilo ijs aan mijn voet. Was al blij dat damagnie op pensioen was vanaf 1 oktober, maar het word nog erger, beroepsmisvorming zeker na 38 jaar dienst
                                gr, eb

Comment

Working...
                                X