Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

    Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
    Kan mij iemand zeggen wat de criteriums zijn om de SD te annuleren ,want ik de dag ervoor moeilijk bereikbaar .
    gewoon een privébericht sturen naar topicstarter, in dit geval SD-Brussel (in dit geval is dit de nickname voor Purlut EN Patricske))
    als je niet kan komen Micka niet wachten tot de dag er voor om te annuleren, er staan mensen op reserve denk ik en de dag er voor is een beetje vervelend zowel voor de organisatie als voor de reserve
    groetjes linda

    Comment


    • #47
      Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

      Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
      Kan mij iemand zeggen wat de criteriums zijn om de SD te annuleren ,want ik de dag ervoor moeilijk bereikbaar .
      Micka, slecht weer (regen). Op woensdag zal Purlut en Patracske de weersverwachting raadplegen op verschillende site's en op basis van de voorspelling een beslissing nemen. Koud, wind, ... zijn geen reden om het niet laten door te gaan. Alleen regen kan de spelbreker zijn.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #48
        Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

        Dag linda ,

        ik denk dat ik niet de enige ben met deze vraag ,vandaar dat ik hem zo gestelt heb.
        Van annuleren is geen sprake en zoals het netjes betaamt zou ik dit niet tot de laatste dag uitstellen ,ik gun het de reserve om tijdig de nodige planning te laten maken voor een sd.

        Mvg micka.

        Comment


        • #49
          Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

          Inderdaad, enkel REGEN kan ons enkel tegen houden.
          We stappen immers die dag voor 95% buiten en minder binnen (in tegenstelling van SD-1). We hebben ook geen schuilmogelijkheden onderweg en dan vind ik het niet verantwoord met ons dure materiaal daar doorheen te lopen. Trouwens, de plaatsen die we aandoen zie ik ook niet glimlachen als mensen druipnat binnen komen.

          Micka, ik had je vraag dan ook zo begrepen dat je die stelde in functie van een SD-annnulatie in zijn geheel. We hadden trouwens melding van gemaakt in SD-1 dat dit eventueel zou kunnen. (Vandaar dat we ook niet willen voorzien in een warme maaltijd omdat dit een blokkerende factor is wat betreft datum en anullatie-mogelijkheid).
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #50
            Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

            Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
            Dag linda ,

            ik denk dat ik niet de enige ben met deze vraag ,vandaar dat ik hem zo gestelt heb.
            Van annuleren is geen sprake en zoals het netjes betaamt zou ik dit niet tot de laatste dag uitstellen ,ik gun het de reserve om tijdig de nodige planning te laten maken voor een sd.

            Mvg micka.
            SORRY was verkeerd begrepen door mij ...

            Comment


            • #51
              Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

              Er is een deelnemer 'Flash44' die heeft laten weten dat hij niet kan deelnemen. Er is dus terug een plaatsje vrij.

              Als er nog een geintresseerde is, laat het weten.

              Patric(ske)

              Comment


              • #52
                Alea iacta es: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

                Alea iacta est

                Oef, eindelijk is het zover. Zoals voor menigeen stilaan wel duidelijk is of wordt is een organisatie van een SDke niet zonder enige poespas en/of werk.
                Voor diegene die het nog niet gelezen hebben of niet weten, SD-Brussel is een werkje van ongeveer 20 jaar Brussel-lopen en een wens waar ik intens toch een goede drie jaar mee rondloop en uiteindelijk zijn we aan deel 2 gekomen van een veel te korte reeks van 5.
                We zien niet alles, maar, daar probeer ik dan steeds weer het kersje van de taart te serveren en ook voor deel 2 staan enkele niet te versmaden items op het palmares.
                Zoals de titel vermoedt gaat het dus om architectuur en wandelen in het groen.
                Technisch moet je rekenen op een heel moelijke tot heel zware SD. De plaatsen die we bezoeken zijn niet zomaar plaatsen, het zijn pareltjes, maar ze zullen echter ook het sumum vragen van je fotografische kennis en de kennis van je fototoestel.
                Wat nemen we mee ? Ik zou begot geen voorstel kunnen doen. Maar kom, dat staat op mijn bezoeklijstje wanneer ik de preshoot doe en wanneer ik die plaatsen bezoek of herbezoek.
                1) Statief
                2) Telelens
                3) Gewone lens
                4) Visoog
                5) Groothoek
                6) Hoekzoeker
                7) Geheugenkaarten, heel, heel veel want er is meer mislukking dan slaagwerk
                8) Engelengeduld
                Bon, tot daar materiaal.
                Voor deze dag heb ik weer enkele specialekes (diegenen die me kennen weten dat daar meestal wordt voor gezorgd) en nu hebben we de toelating om volgende items aan te doen en ook te fotograferen.
                1)Het Metropolehotel (is vandaag nog op de radio gekomen tijdens restauratiewerken in de bar is men er op vermoedelijke tekeningen, schilderingen gekomen van Victor Horta) Technisch is dit het summum. Belle-époque maar om U tegen te zeggen.
                2)Het café van het Metropolehotel (is wel een andere uitbater dan het hotel). Eveneens Bell-époque en we mogen binnen fotograferen ook al consumeer je niet.
                3)Het Radissonhotel met een schitterend atrium; technisch heel moeilijk
                4)De ultime hallucinatie, een restaurant in zuiver Art-Nouveau-stijl. Al even makkelijk als 1-2-3
                1-2-3 worden in de voormiddag gedaan, 4 in de namiddag.
                Ik heb ook een principieel akkoord om toegang bij de Belga Queen, maar dat zal ik inkaderen als nooduitweg. Kwestie van geen tijd tekort te komen.

                Alea iacta est, De teerling is geworpen. We verzamelen aan de munt. Er is een Metrohalte bij de Munt (Brouqèrehalte) en wie met de trein komt kan daar makkelijk geraken. Reken een 10-tal minuutjes wandelen.
                In de loop van de week volgt nog een kaartje met de juiste plaats en wandelweg van het station tot aan het Brouckèreplein of de Munt.

                Ondertussen merk ik dat de pdf van SD-Brussel-& reeds 497x werd opgehaald, terwijl SD-Brussel-2 scoort aan 278. Dit doet deugd, dit duidt dat het geen verloren werk is.

                Zo op punt stelling en schopje want niet iedereen leest starttopic steeds opnieuw
                Last edited by SD-Brussel; 22 mei 2009, 17:11.

                Comment


                • #53
                  Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

                  Wow weeral tot in in de puntjes geregeld.

                  Die visoog lens heb ik wel niet, maar als iemand deze bij heeft, wil ik wel deze even proberen om mijn D300 als dit mogelijk is.
                  Zodat ik later kan besluiten om me misschien er ook eentje aan te schaffen.
                  Oja verzamelen we ook nog aan de Heizel?

                  groetjes
                  en tot in het Brusselse
                  Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                  www.dewolfmarc.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

                    Mijn echtgenoot heeft net de datum voor zijn examen in de opleiding die hij op 't werk volgt gekregen: de maandag erna. Aangezien dat toch wel enige voorbereiding vraagt gaat hij dus toch maar niet mee. Ik wel, maar dus maar met één persoon.
                    Ik meld dit ook nog even via PM, maar toch ook al hier voor 't geval er nog mensen zijn die zijn plaatsje dan willen.
                    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                    vroeger op dit forum bekend als wAckO

                    Comment


                    • #55
                      Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

                      Even vermelden dat wAckO met ondergetekende zal carpoolen, nog 2 zitjes beschikbaar.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Alea iacta es: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruid

                        Oorspronkelijk geplaatst door SD-Brussel Bekijk bericht
                        1) Statief
                        2) Telelens
                        3) Gewone lens
                        4) Visoog
                        5) Groothoek
                        6) Hoekzoeker
                        7) Geheugenkaarten, heel, heel veel want er is meer mislukking dan slaagwerk
                        Kan je van één van die chique hotels geen kruier versieren voor ons om dat allemaal te dragen

                        Comment


                        • #57
                          Re: Alea iacta es: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruid

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Kan je van één van die chique hotels geen kruier versieren voor ons om dat allemaal te dragen
                          Ook nooit content hé, verzorg ik nu een shooting in die zaken, willen ze daar nu nog een kruier bij Maar geen nood, er zijn er veschillende die met twee komen en die tweede is niet fotografisch belast en gaan mee om iets te zien, kan ook met materiaal in de hand en ..., dus eens polsen of we geen ezelkes mee hebben ipv bd-geregistreerden
                          Alleen mensen die fotomateriaal dragen mogen binnen even vrij rondlopen en dus als de niet-fotografische meestappers binnen willen kan het handig zijn dat ook zij iets dragen.
                          Ik zoek iemand voor mijn rugzakske van ne kilo of 12
                          Misschien in de inschrijving een bijkomende kolom voor de lastdieren, euh dragers ? Diegene die het meeste draagt krijgt een een hoofdprijs.
                          Wedstrijd is nu officieel geopend: "Mijn kruier"

                          Comment


                          • #58
                            Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

                            Eeerrr... 'k Zal mijn budget eens moeten herbezien. Zoveel lenzen nodig
                            Gelukkig heb ik mijn teleke en mijn kitteke We zullen wel rondkomen met die twee. 'k Ben toch nog genen held in verwisselen.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

                              Misschien deze keer toch mijn kinderbuggy meebrengen .

                              Comment


                              • #60
                                Re: Brussel via HORTA naar de KRUIDTUIN of Brussel in en rond de kruidtuin

                                Allen,
                                Zoals gemeld kunnen wij binnen in de Ultieme Hallucinatie.
                                Dit is een ART-Nouveau restaurant dat voor de gelegenheid bereid is gevonden de deuren te openen en ook het licht op te zetten. Nu, we kunnen daar binnen vanaf 17uur en zo hadden we ook wel graag geweten hoeveel mensen er effectief dan binnen willen.
                                Weet dat het normale openingsuur pas rond 6 uur is.

                                Dus, wie wenst er op de aangeboden gelegenheid in te gaan en reeds om 17 uur het restaurant binnen te gaan om er te fotograferen ?
                                Let wel dit is een groepsbezoek omdat de deur achter ons onherroepelijk dicht gaat zodat de aanwezigen de zaak volledig fotografisch ter beschikking hebben.

                                Als afsluiter kunnen we ook met alle SD-deelnemers afspreken om daar samen te komen. Diegenen die willen kunnen er dan nog iets drinken, anderen kunnen er eventueel iets eten ...

                                Comment

                                Working...
                                X