Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht


    Dank aan allen voor de leute die we gehad hebben. Dat was direct een pak medicijnen tegen depressitivities minder ..
    Hier een afbeelding van een deelnemer die maar in alle bochten en plooien kroop om met zijn uitrusting toch maar in het fotokader te kunnen ..., te passen

    Ik beloof dat ik de volgende keer wat minder Loctite aan zijn camera zal kleven .
    Allez, als ik er nog mag bij zijn tenminste .
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

      Alvast alle dank aan de organisatie en ook niet te vergeten aan lut voor een stille maar toch niet te onderschatten medewerking al doe ik de echte organisatie daarbij veel te kort enkel te zeggen dat het goed was maar superlatieven zijn te voorbarig als je weet wat er van die twee nog te verwachten valt ......
      En nog een vraagje om frank op het plaatje te krijgen zonder Fish-eye moet ge nogal wat plaats hebben zeker ?
      Bedankt aan alle deelnemers want ook jullie waren voorbeeldig.

      Comment


      • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

        Wat moet ik nu hier nog aan toevoegen De organisatie was weer eens
        Bedankt Purlut en Patric het was weer eens AF
        Hoop dat ik thuis ben voor de volgende.
        Maar ga wel geen Frans meer leren, zit ik in een kroegje, jawel met 2 Duitsers(oef)
        gr, eb

        Comment


        • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

          Lessons learned
          Ja, ook Patric en mezelf durven eigen werk evalueren.
          1) Het idee om de VZW-rekening te gebruiken om het geld VOORAFGAAND te incaseren indien er warm gegeten wordt is een enorme ontlaster. Kunnen alleen maaar aanraden om iedereen die zoiets plant, te doen. Betekent wel een werklast meer voor Lut waar ik dan ook een dank naar toe stuur. Er kan misschien gekeken hoe zoiets anders kan gedaan worden.
          2) Gebruik van openbaar vervoer in steden die auto-parkeer-moeilijk zijn vind ik persoonlijk zeer geslaagd.
          3) SD's moet je voorbereiden en nog eens voorbereiden. Een pre-shoot is noodzakelijk en indien je fragiele plaatsen hebt, is telefonisch contact, ... daags vooraf of op de dag zelf meer dan nodig
          4) Een NEEN hebben we steeds, een JA kan je altijd krijgen. Ik bedoel hiermee dat vragen niets kost en vaak meer toelaat dan men dacht. De deelnemers zullen best wel weten wat ik hiermee bedoel.
          5) Een walkie-talkie tussen de organisatoren is meer dan wenselijk. Misschien moeten we eens uitkijken naar een barmhartige samaritaan met schenking ... In een overdrukke stad kan je dus met 40 man wel rondlopen maar een rekker zo kort mogelijk houden is moeilijk. GSM's gaan ook wel maar ik ben meer voor een walki-talkie (zelfs meerdere) omdat daar continue contact kan gemaakt worden
          6) Alternatieven en een alternatieve route zijn best meegenomen
          7) Een badge is goedkoop, gemakkelijk te maken maar laat de deelnemers toe elkaar makkelijker te vinden, te herkennen. Wel dient er aan gedacht om de gsm-nummers van de verantwoordelijken, waaronder de organisators op de bagde te zetten. Kost geen extra geld, geen extra moeite maar dat hebben ze zeker bij want de badge wordt bij aanvang van de SD gegeven.
          8) Duidelijke afspraken op voorhand geven en herhalen is een goede methode zodat iedereen weet wat er te wachten staat en wat mag en niet mag.
          9) Iedereen betrekken in het gebeuren, maar ook iedereen vrijheid geven.

          Bon, ik denk dat dit enkele lijntjes zijn die iedereen kan helpen die een SD organiseert. Het lijkt veel, dat is het niet, maar wel handig. Nu, niet dat deze puntjes gevolgen waren van de SD zelf, maar ook daar heb ik nog bijgeleerd.
          En een hartelijke dank aan iedereen voor het plezier, de blije gezichten, de leute, de doorgave van ervaring en vooral de ideeën en kennis die ik kon werven. Onder die voorwaarden wil ik (spreek nu uit eigen persoon maar ik ben ervan overtuigd dat Patricsk hierin mee volgt) nog diverse SD's organizeren.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

            Purlut en Patric, bedankt voor het vele werk dat jullie duidelijk in deze SD hebben gestoken. Het heeft zeker en vast geloond!
            Jullie werk, tesamen met de enthousiaste groep medefotografen, hebben van mijn eerste SD een ware topdag gemaakt! Bedankt aan iedereen voor de vele tips en warme ontvangst!
            Tot de volgende!
            Flickr

            Comment


            • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

              Wim en Patrick, een dikke proficiat voor de meer dan geslaagde SD in Brussel!

              Er was voor elk wat wils, een natje en een droogje (sic), heel wat nuttige informatie, ruim 'vrije' tijd voor de eigen creativiteit, en vooral een steeds opnieuw verrassende kijk op een stad die de meesten van ons te weinig kennen en appreciëren.

              Vanavond (pas) kan ik aan de slag met de foto's...

              Ik meld me alvast aan voor de volgende editie!
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

              Comment


              • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

                Beste Patrickske en Wim, ook van mij een dikke proficiat en een gemeend dankwoord voor het vele werk wat jullie gepresteerd hebben om ons allemaal een fijne dag te bezorgen. Opmerkelijk was de positieve ingesteldheid van alle deelnemers, ondanks de buien. Heb ook interssante dingetjes over Brussel bijgeleerd.
                De volgende keer probeer ik opnieuw van de partij te zijn.

                Comment


                • Re: 28 maart '09 - SD "Brussel rond de Zenne"

                  Ja mannen,

                  Het was weer subliem georganiseerd. Nen dikke merci en bravo voor de twee brave zielen (Patricske en Purlut) voor de minutieuse voorbereiding en begeleiding.
                  Als ik dan toch een te verbeteren puntje mag aanhalen: het weer
                  Maar dat heb je natuurlijk niet in de hand tenzij de eieren voor de Arme Klaeren niet meer te vers waren natuurlijk

                  Tot op de volgende.
                  Rudi
                  Fuji XT-4 en wat glas
                  Web: Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X