Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

    Heel toffe leerrijke dag gehad. Bedankt aan de organisatoren Marc en Patrick voor deze shoot te organiseren. Ook al de mensen die mij raad hebben gegeven, dit was mijn eerste studio-ervaring. Er moet iemand eerst zijn met de foto's, er zullen er zeker veel beter gepost worden.
    Ook bedankt aan de modellen Defney, Shana, An en Kim.







    Ik zal nog veel moeten leren?
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

    Comment


    • #32
      Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

      Geslaagde SD ... Bedankt iedereen die zich gisteren heeft ingezet voor de organisatie, bedankt aan de modellen en visagiste.
      Ik heb in elk geval veel plezier gehad

      Comment


      • #33
        Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

        Bedankt voor de goede organisatie, bedankt aan de modellen en ook bedankt voor de nuttige tips. Het was een zeer leuke en tevens leerrijke middag.

        Mijn foto's volgen zo snel mogelijk.

        Comment


        • #34
          Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

          Mag ik hier mijn bescheiden vraag stellen, na het aanschouwen van diverse posts in showcase ...

          Wie deed de visagie? Iemand met ervaring in studioshoots?
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #35
            Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

            Kim en Ann hebben zichzelf en waren al geschminkt toen ze aankwamen.
            Defney en Shana zijn ter plaatse geschminkt.

            In elk geval beter dan dat ik het had moeten doen want dan zouden ze meer op een smiley lijken
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #36
              Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              In elk geval beter dan dat ik het had moeten doen want dan zouden ze meer op een smiley lijken
              Kan ook wat geven hoor (denk ik)

              Ik heb een hele periode shoots gedaan zonder MU, omdat ik het "omslachtig" vond en buiten de "visuele" aspecten dacht ik dat er géén extra technische voordelen bijkwamen. Ondertussen heb ik die mening grondig herzien en alle technische voordelen van een goede MU ontdekt, ik denk hierbij alleen al aan de glimmende huid bij het flitsen. Ook het bijwerken van de MU is een belangrijk onderdeel, zeker als je met een model werkt die iets sneller zweet dan een ander.

              Een nadeel is dan weer de contacten die je moet leggen, shoot na shoot. Een overeenkomstige datum vinden waarbij zowel het model als de visagiste zich kunnen vrijmaken loopt soms wel eens uit de hand. Ik heb het "nadeel" aan de kust te wonen, de meeste visagistes die ik ken wonen in de streek rond Antwerpen/Limburg. Als een visagiste dan 350 à 400 km moet rijden voor een shoot wil ze ook resultaat waardoor de druk bij mij dan ook weer hoger ligt.

              Best dat er nog visagistes zijn die "gratis" willen samenwerken, want een kleine navraag naar de kostprijs van hun producten deed me ook nadenken over het feit dat het voor hun steeds investeren is in nieuwe producten.

              Christ Villez heeft een tijdje terug in Maarkedal een workshop visagie (basis) laten doorgaan, ik kon er jammer genoeg niet aan deelnemen. Mocht er in de toekomst nog zo'n workshop doorgaan zou ik me zeker inschrijven al was het maar voor een model die haar eigen MU doet net voor de shoot "mat" te zetten.
              Misschien een ideetje voor een volgende SD, in de voormiddag dus MU en dan in de namiddag de effectieve fotoshoot.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #37
                Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

                De MU van Shana en Defney door Evelien DP
                Last edited by paly; 22 mei 2007, 09:40.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #38
                  Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  De MU van Shana en Defney door Evelien DP
                  Net eventjes haar werk bekeken op Ph. en om eerlijk te zijn vind ik haar portfolio daar zeker en vast goed. Waarom heeft ze Shana en Defney niet wat opvallender MU gegeven? (of was naturel de bedoeling?).
                  Dit is géén kritiek é maar als Evelien er toch aanwezig was ...
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

                    Was toch wel wat de keuze van de meisjes zelf. Pastte wel bij hun eerste outfit, voor zover ik er over kan oordelen. Een gebrek aan ervaring (voor mij m'n tweede studioshoot met modellen) met deze materie zal ook wel aan de oorzaak liggen.
                    Uiteindelijk was ik al blij dat evelien er was en dat ze haar afspraak nakomt in tegenstelling tot....
                    't Was een leerrijke namiddag en je opmerkingen zijn zeker iets om rekening mee te houden........de volgende keer.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

                      Ik las ook elders in het forum bij één van de post's mbt tot Engsbergen, dat ze nogal glimmen... nochtans kan ik dat in mijn werk niet echt terugvinden, tenminste niet storende.

                      Ooit heb ik voor dezelfde reden als Fotofolio aangeeft ook zo'n cursus willen volgen. Als er ooit iemand zo eentje geeft

                      Ik ben best tevreden over de visagie hoor, het was een workshop met tien fotografen, de meest ervarenen waren ook nog

                      Voor de meeste fotografen was het een eerste kennismaking met de studio, de flitsers, externe lichtmeting.... en in dat opzet was het IMHO een succes.

                      Grtz

                      Comment


                      • #41
                        Re: Zaterdag 19 mei - Modelshoot Engsbergen, voorheen Zichem

                        Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                        Voor de meeste fotografen was het een eerste kennismaking met de studio, de flitsers, externe lichtmeting.... en in dat opzet was het IMHO een succes.

                        Grtz
                        Absoluut Marc!

                        mvg,

                        Roland

                        Comment

                        Working...
                        X