Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
@Eric: Geen probleem hoor, Ludo had de lijst al eens bijgevuld.
Hopelijk hebben we dan ook zo'n schitterend weer als nu
Ook aan iedereen, kijk eens terug op de startpost, ik heb er nu ook het plannetje met wat uitleg erbij gezet (wel wat minder omvangrijk dan die van Dendermonde )
Zojuist vernomen dat ik, door werkomstandigheden, er helaas niet kan bijzijn.
Heel jammer, want ik keek er naar uit.
Hopelijk kan er nu iemand anders gelukkig gemaakt worden. Aan iedereen, maak er een leuke en toffe dag van
Vriendelijke groeten van Pyper
(Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)
Ondertussen is er nog iets anders ook bijgekomen Nogthans onlangs nog nagevraagd of er die dag nog iets te doen was, en dat was niet het geval. En nu lees ik dit:
Dag van het Park: zondag 27 mei 2007
De laatste zondag van mei, 27 mei 2007, is het traditiegetrouw in Vlaanderen ‘Dag van het Park’, een organisatie van het Agentschap voor Natuur en Bos.
Sint-Truiden organiseert voor de 17e keer haar ‘Dag van het Park’. We willen bij deze gelegenheid dan ook het stadspark samen met het Speelhof extra in de kijker zetten.
Zoals elk jaar wordt er, bij de organisatie van de Dag van het Park, gewerkt rond een inhoudelijk thema. Dit jaar is het thema ‘bomen’, want een park zonder bomen is als een …
Er zijn verschillende activiteiten, van 14.00 uur tot 18.00 uur, waar je gratis aan kan deelnemen.
In de cafetaria van de veemarkt, omstreeks 15.00 uur, brengt theater Houtekop ‘Beertje Boris’.
In de rozentuin van het Speelhof kan je alles te weten komen over de rozen die daar staan. Een vakkenner kan je de kleinste details verklappen.
De veemarkt wordt omgetoverd tot een waar kinderparadijs. Er is een gocart parcours, skateboarden onder begeleiding, etc.
De bloemen- en plantenliefhebbers vinden eveneens hun gading op de veemarkt.
Op het park brengt het orkest ‘Sound of Music’ je in hogere sferen. Hier kan je tegelijkertijd ook genieten van een hapje en een drankje, verzorgd door het stedelijk feestcomité.
Voor de sportievelingen is er een petanquewedstrijd waar er zal gestreden worden voor de beker ‘Filip Moers’. Ook de kinderen kunnen hier hun hartje ophalen met springkastelen, een ballonenstand en een schminkstand.
Tevens staan er her en der verspreid over het park infostandjes van onder andere de Volkstuinen, compostmeesters,…
De school SYNTRA geeft je een demonstratie ‘boomverzorging’ waar toch ook een beetje acrobaatkunsten mee komen te kijken.
Dit jaar opnieuw vind je in het stadspark de levende standbeelden ‘Lysander de Wenself ‘ en ‘H. Conscience’. Elfen hebben magische krachten, dat is al eeuwen bewezen. Het zijn zeer lieve wezens met vleugels en puntoren. Lief, maar met een onstuimig karakter! Laat je niet verleiden door Lysander. Geniet van zijn magische krachten en doe een juiste wens!
H. Conscience is dan weer de belangrijkste vertegenwoordiger van de romantiek in Vlaanderen! ‘De leeuw van Vlaenderen’ is één van de populairste boeken van de Vlaamse Letterkunde.
Uiteraard ontbreekt het ook niet aan kunst die dag. De vereniging Kunst en Groen stelt in samenwerking met Houses of Communications en artborgloon tentoon in het stadspark, op het Speelhof en in het Kasteeldomein Terbiest. De deelnemende kunstenaars zijn: Jürgen Addiers, Arte Skol, Sara Bomans, Yilli, Jan Cox, Patrik De Wolf, Frank Delbeke, Zjuul Devens, Pierre Dujardin, Eddy Fontaine, Dirk Geerts, Diane Gielen, Jos Herck, Astrid Heylen, Ronny Houwaer, Dorine Hulshof, Jos Jacobs, Annelies Jaminon, Irene Judong, Arno Kuppens, Jos Kuppens, Dirk Lambrecht, Hedwig Luykx
Jos Peters, Raf Roeffaers & Fernand Withofs, Magina Sioulants, Frieda Sorber, Gerda Steegmans, Mark Swysen, Jan Vandromme, Piet Verheyden, Luk Vermeerbergen, Gerd Verschoor, Paula Willems, Gaston Wuestenbergs
Wat ervoor zal zorgen dat er die dag wel wat meer volk zal rondlopen als initieel verwacht. Anderzijds hebben we ook wel wat extra onderwerpen om foto's van te nemen.
Hopelijk is het weer tegen dan terug wat van de partij, want ik heb wel niet echt een alternatief regenprogramma.
@Anny B en Jackske: Welkom en fijn dat je het zo regelt. Nu had eentje meer of minder nu ook niet het grootste probleem geweest hoor. Ik veronderstel dat Jackske dus ook blijft eten? En mag ik weten welk toestel Jackske meebrengt .
@Iedereen: Hopelijk hebben we wat geluk met het weer, voorlopig ziet het er niet zo goed uit maar uit ervaring weten we dat 'ze hierboven' niet altijd goed luisteren naar onze weermannen/vrouwen.
@de eters: Ik heb plaats gereserveerd voor ons maar daar bepaald iedereen zelf maar wat hij of zij wil eten. De link naar de site van het speelhof staat op de eerste post dus kan iedereen al eens naar de menu gaan piepen .
Comment