Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met vervoer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

    Ik kijk er naar uit...
    Tot zaterdag allemaal!

    Comment


    • #32
      Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

      Zo, morgen nog een dagje doorwerken voor mij... Ik heb voor iedereen een infobundeltje met stadsplannetjes en plannen voor mogelijke wandelingen enzovoort, dit ontvang je bij het vertrek...

      Nogmaals dank aan TijlV, die op zaterdag om kwart na zes (!!) vertrekt om jullie allemaal tijdig ter plekke te krijgen; ik vertrek ongeveer een kwartiertje later richting Nederland en dan naar "Oostbelgië"...

      Laat ons nog een kaarsje branden voor 't weer, en breng alsjeblieft toch maar zwemgerief mee, als 't echt erg slecht weer is gaan we gewoon een duik in 't zwembad nemen.

      Ik heb veenwandelingen van 3,5 tot 22km, dus keuze genoeg

      Comment


      • #33
        Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

        Tjeezes, net nog een kameraad over de vloer gehad die "een kleinigheid" kwam nuttigen om de aankoop van zijn nieuwe huis te vieren, 't is nu 1h30 en om 6h15 gaat de wekker...
        Brand een kaars voor goed weer, maar er zijn genoeg alternatieven voor als 't regent (biermuseum! )...

        Aan de thuisblijvers: tot maandag!
        Aan de meekomers: tot morgen!
        (Ik lees na dit uur mijn mail niet meer dus alle vragen en bemerkingen per GSM graag...)

        Comment


        • #34
          Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

          Zo, voor de geïnteresseerden: de meeste avonturiers zullen zo rond deze tijd wel terug thuis zijn (heb net bevestiging gehad van TijlV, en seppuku zal zijn plan wel trekken ).
          We hebben prachtig weer gehad... In 't heenrijden een beetje vertraging doordat Nederland opengebroken wordt (en ook door de gastvrijheid die men daar hoog in het vaandel voert en gebiedt een kopje koffie aan te bieden ), zo kon groep 2 de "stad" St-Vith al eens verkennen. Dan de Ourtal-route op, na een paar misrijdingkjes toch een paar mooie uitzichten gezien, Burg Reuland werd gerenoveerd blijkbaar (dat werd tijd, 't ligt er al een paar honderd jaar triestig bij )... Daarna naar Clervaux, Family of Man dus, maar ook World Press Photo 2007 (waar we met 12 man voor 2€ in totaal binnen mochten ). Indrukwekkend werk allemaal.
          Een kleinigheidje drinken kan dan een beetje uitlopen, een kleinigheid eten ook (maar dat lag dan weer nièt aan onszelf)... een beetje te laat in de jeugdherberg aangekomen maar dat was geen ramp, flesje Violette gekraakt en daarna in bed; geronk en ruggewervelknakken waren kilometers ver te horen.
          De wekker stond om 8h 's ochtends, gek genoeg was iedereen al vroeger wakker (en sommigen staan nogal luidruchtig op); Tijl moest nodig tanken dus zetten wij koers naar het dichtstbijzijnde bevriende tankstation, in Bütgenbach... Als je daar dan bent kan je net zo goed het stuwmeer en de bijhorende dam gaan bezoeken... die dam ziet er op foto veel imposanter uit dan in 't echt maar de bloemetjes en de bijtjes verblijdden diegenen die een macrolens hadden. Van Bütgenbach nog eens over en weer naar een paar schitterende uitzichten (en een paar grote roofvogels die daar rondzweefden) en daarna naar Malmédy, stadswandeling, kruisweg (meer gevloek dan gebeden) en picnic, en daarna een veenwandeling van 10km vanaf de Baraque Michel. Eupen werd van het programma geschrapt (dat komt nog wel eens).
          En kijk, onze frieten na de wandeling waren nog maar net op toen het begon te regenen, dus het afscheid nam plaats in vochtige omstandigheden...

          Alle ingrediënten dus voor een fijn weekend (hoeft het nog gezegd dat het gezelschap daar natuurlijk het meest toe bijgedragen heeft), er werd gek genoeg niet van 's ochtends tot 's avonds over lenzen of techniek gesproken, en het aantal D2x'en en 1D's was gek genoeg zéér beperkt (nihil), maar de leute was er en dat is enorm van belang.
          Laat ons hopen dat het plezier ook uit de foto's blijkt (er zijn er meer voor fotofun dan voor de andere fora denk ik ) en wie weet, is het voor herhaling vatbaar.

          Comment


          • #35
            Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

            Oh, nog een toevoeging (mijn verstand komt weer wat op toeren na drie uur de blik op de witte lijnen van de autostrade te houden) voor de deelnemers: ik ga aan purlut vragen of we zijn zeer fijne software mogen gebruiken om onze foto's tot één CD-rom te bundelen. De deelnemers krijgen hierover nadere informatie naderhand.

            Comment


            • #36
              Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

              Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
              (heb net bevestiging gehad van TijlV, en seppuku zal zijn plan wel trekken ).
              Je kent mij hé. Om kwart na negen was ik al thuis, waarmee een einde kwam aan een weer zeer geslaagde vanslycken-SD, waar we naar goede gewoonte minstens even veel leute als foto's gemaakt hebben.

              Aan iedereen bedankt voor het fijne gezelschap en aan Stefaan nog eens straf wel bedankt voor de organisatie!


              seppuku.

              Comment


              • #37
                Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                Heb eens wat ideeen voor steekwoorden voor de cd:
                - Fun foto's
                - Mensen
                - BD'ers en aanhang
                - Insecten
                - Macro
                - Waslijnen (heb een reeks van 3 waslijn foto's)
                - Bloemen
                - kerken
                - hoge venen
                - water wegen
                - portretten
                - candid
                -

                Vul maar aan
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #38
                  Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                  Dankzij PURLUT (Wim) kunnen we ook van deze SD een album maken met eenierders foto's in. Het gaat zo:

                  Ga naar http://sd-album.fotospotter.be/ en registreer je. Je kan dan je foto's (GERESIZED naar 800 pixels) uploaden, aanvinken waarbij ze horen, en Wim (of zijn PC) maken er dan een geordend geheel van.

                  Wim zegt: wie morgenvroeg aangemeld is kan al dit weekend uploaden, wie later is moet wachten tot volgende week.

                  In koor: "Dank u Wim!"

                  Comment


                  • #39
                    Re: 7 en 8 Juli - Shooting Weekend voor de "jeugd" - Hoge Venen & Luxemburg - met ver

                    Dus,
                    eerst data-registratie.
                    Ik ontvang automatisch een mail.
                    Ik doe verificatie en geef schrijf en lees-rechten een een unieke code.
                    Vanaf dan kan je uploaden. Dus effen geduld na registratie. Wanneer je toegang krijgt, wordt je menu automatisch uitgebreider.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment

                    Working...
                    X