Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

    Midden juli ga ik met het Antwerps Kathedraalkoor naar Barcelona, maar daar is normaal gezien maar één weekend in inbegrepen. Afwachten welk dus.

    Comment


    • #47
      Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

      Ik heb sinds enkele weken een Nikon D70s en ik dacht er eigenlijk aan om eens 2 of 3 dagen naar Londen te trekken, maar de prijs is inderdaad duur voor een student.

      Ikzelf ben ook eens op zoek gegaan:

      - Eurostar: 100 euro (heen en terug);
      - Eten: 25 euro
      - Overnachting in jeugdherberg 35 euro/nacht
      - evt. vervoer: 15 euro
      - Extra kosten: 25 euro


      Prijskaartje voor 2 dagen Londen 210 euro
      Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

      Comment


      • #48
        Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

        indertijd organiseerde een leerkracht van mijn broer uitstapjes voor leerlingen en hun families, één dagje Londen (van 4h 's ochtends tot 2 h 's avonds) per bus en boot kwam toen op 30€ per man. Misschien het overwegen waard.

        Comment


        • #49
          Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          indertijd organiseerde een leerkracht van mijn broer uitstapjes voor leerlingen en hun families, één dagje Londen (van 4h 's ochtends tot 2 h 's avonds) per bus en boot kwam toen op 30€ per man. Misschien het overwegen waard.
          Interessante prijs, maar ik heb er graag het London by night bij daarom wil ik er logeren, luxe heb ik niet nodig (alleen een opbergkastje met slot voor de camera)
          Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

          Comment


          • #50
            Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

            London met de auto, door de chunnel, op-en-af: €69, gemakkelijk te delen door 4 of 5 personen. Dan nog 'n hotelletje of iets dergelijks vinden. Misschien zo'n weghotel zoals in frankrijk de formule-1?
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #51
              Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

              Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
              London met de auto (...)
              Als je London zelf in wil met je wagen, zal je de Congestion Charge aan je broek hebben.

              Maar we zouden ergens naar Luxemburg gaan, meen ik mij te herinneren?


              seppuku.

              Comment


              • #52
                Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                "jojoat", Luxemburg it is... daarvoor heb ik een ander threadje geopend... Kevander ging wellicht in op mijn vraag voor suggesties... maar voorlopig ga ik me nog niet wagen aan het organiseren van een weekendje Londen, we zien eerst wel hoe het uitdraait in Luxemburg
                Ik denk dat Ludo helemaal een geraaktheid krijgt als ik vraag of een weekendje Londen onder de verzekering valt

                Comment


                • #53
                  Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                  Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                  London met de auto, door de chunnel, op-en-af: €69, gemakkelijk te delen door 4 of 5 personen. Dan nog 'n hotelletje of iets dergelijks vinden. Misschien zo'n weghotel zoals in frankrijk de formule-1?
                  Ik heb geen rijbewijs, en in Londen rijden met een auto is om problemen vragen, je kunt je alleen het snelst verplaatsen per fiets (maar dat is ook levensgevaarlijk).
                  Weg-hotels heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien.
                  Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

                  Comment


                  • #54
                    Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                    Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                    Als je London zelf in wil met je wagen, zal je de Congestion Charge aan je broek hebben.
                    Toch als je tijdens de week gaat. In 't weekend, en ik dacht na 'n bepaald uur tijdens de week, is er geen congestion charge.

                    Anyway, je kan tijdens de week ook je auto aan het hotel (of zo) laten staan, BUITEN het "congestion charge centrum", en dan gewoon de metro nemen. Zo hebben wij 't gedaan in december.
                    Congestion charge is erg overroepen, de plaats waar het moet betaald worden is heel beperkt, toch als je ziet hoe uitgebreid hun metro-netwerk is.
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

                    Comment


                    • #55
                      Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                      London by tube vind ik de beste en snelste manier, eer je je door al dat verkeer gewurmd hebt, en eer je een parkeerplaatsje gevonden hebt... Nee, beter "randparking" en de metro in. Om de 5 minuten heb je toch een metro, en je komt overal waar je wil. Dagkaartjes zijn niet zo héél duur - toch niet in vergelijking met parkeertickets...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        London by tube vind ik de beste en snelste manier, eer je je door al dat verkeer gewurmd hebt, en eer je een parkeerplaatsje gevonden hebt... Nee, beter "randparking" en de metro in. Om de 5 minuten heb je toch een metro, en je komt overal waar je wil. Dagkaartjes zijn niet zo héél duur - toch niet in vergelijking met parkeertickets...
                        Ik ben 2 jaar geleden naar Londen geweest en ik kon een dagticket kopen voor £1, toch blijft het me verbazen ik heb er echt maar £1 voor gegeven en kon onbeperkt de metro gebruiken maar ik vind dit nergens terug op het internet of brochures.
                        En ik was zeker niet dronken want ik heb de 2 dagtickets (van de 2 dagen) meegenomen naar huis.
                        Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

                        Comment


                        • #57
                          Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                          die travelcards zijn wel een keer serieus opgeslagen geloof ik, maar ik denk dat dat langer dan 2 jaar geleden is. Misschien heb je als jongere een speciaal tarief gehad?

                          Kijk eens op de site van London Transport...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Gek idee: SD voor "jongeren zonder vervoer"

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            die travelcards zijn wel een keer serieus opgeslagen geloof ik, maar ik denk dat dat langer dan 2 jaar geleden is. Misschien heb je als jongere een speciaal tarief gehad?

                            Kijk eens op de site van London Transport...
                            Ik heb het net gevonden
                            Iedereen die onder de 18 is en in een groep reist van 10 personen krijgt het ticket aan £1 waardoor je er onbeperkt gebruik kunt van maken, helaas moeten de meesten dus £6.60 neerleggen dan reis je per metro en bus.
                            Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

                            Comment

                            Working...
                            X