Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Oei oei bedankt voor de gelukwensen, maar ik zal dringend mijn oneliner eens moeten aanpassen, want Marthe is intussen al 13 maandjes oud
@ Sepukku, soms is het ook zo dat je als grote groep dan weer minder als "voyeur" wordt beschouwd, net omwille van de kwantiteit van telelenzen. Een enkeling die foto's van je neemt wordt dan eerder vreemd bekeken.
Ging jij trouwens niet mee? Ik keek er naar uit om je nog eens terug te zien.
Inderdaad, Kat, "voyeur" heeft een heel wat ruimere betekenis dan datgene wat zij die het moeten opzoeken, in de Van Dale zullen vinden. De invulling van het begrip kan dan nog eens verschillen naargelang het "voyeurisme" wordt ervaren door diegene die zich achter de camera verstopt enerzijds, en diegene die er het "slachtoffer" van is anderzijds.
Reken er maar op dat heel wat mensen zich "bekeken" zullen voelen als daar een bende telelenzen voorbijwandelt.
seppuku.
Sep, als ik alleen op straat loop met mijne tele voel ik mij veel meer bekeken door de mensen op straat dan andersom. Ik zie straatfotografie eerder als een "gebeuren" op straat fotograferen dan mensen op straat fotograferen.
Stel (en nu slaat mijn fantasie op hol) een hond staat te plassen tegen een Ferrari, dat zou ik fotograferen (tenminste als ik de tijd krijg) daar komt gene mens aan te pas en of wij daar dan met 2 of 20 staan zal die hond ook een worst wezen
groetjes linda
Heb er dit weekend eens zitten in lezen in plaats van juist naar de prentjes kijken... Twinting man met een digitale SLR op straat is ongeveer het tegenovergestelde van de "pure" vorm waarover hij vertelt, nl. van de een of twee mensen met de rangefinder camera en Tri-X film
(de tweede mens is dan om zichzelf weg te stoppen achter zijn/haar schouder)
(niet dat ik overigens met die tegenstelling inzit, ik streef ook niet naar de "pure" straatfotografie)
Wat indien zondag de hemelsluizen worden geopend???
Hopelijk niet, maar je weet maar nooit. Wat druppeltjes zal geen kwaad kunnen, maar echte regenval is nu ook niet wat een fototoestel en zij die het bedienen aankunnen.
Wil helemaal niet pessimistich overkomen, maar je weet maar nooit.
Comment