Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model (+studio) huren...interesse ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Model (+studio) huren...interesse ?

    Bij deze wens ik mijn interesse ook uit te drukken voor deze studio-shoot.
    Bijkomende ervaring in studiowerk zou ik niet graag laten liggen.
    Zet mij maar bij op de lijst van deelnemers.

    hesy.be
    BD0319BE

    Comment


    • #17
      Re: Model (+studio) huren...interesse ?

      Sorry, maar mei past niet zo goed voor mij, (de meeste weekends zijn reeds bezet) misschien een latere sessie.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #18
        Re: Model (+studio) huren...interesse ?

        Hey,
        mij mag je ook op de lijst zetten.
        Ik hoor het wel.
        Staf

        Comment


        • #19
          Re: Model (+studio) huren...interesse ?

          [MOD] Ondertussen lijkt deze topic concrete vormen aan te nemen, vandaar verplaatsing naar Shooting Days.

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #20
            Re: Model (+studio) huren...interesse ?

            Hier nog een kandidaat. 20-21 mei is prima voor mij.
            natwork.be

            Comment


            • #21
              Re: Model (+studio) huren...interesse ?

              Fullator,

              Ik maak werk van het gevraagde lijstje...
              It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

              Comment


              • #22
                Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                is enige ervaring vereist of mag je leek zijn op studiogebied?
                website: www.stijnboelens.com

                Comment


                • #23
                  Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                  Als er wat initiatie gegeven kan worden in de studiofotografie wil ik dit zeker niet missen. Woon op 15 min van Mechelen.
                  Alles moet weg.....

                  Comment


                  • #24
                    Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                    Fullator,

                    Zoals gevraagd een (voorlopig) lijstje van geïnteresseerden die hebben toegezegd: aangezien het aantal waarschijnlijk beperkt is (hoeveel, laat ik aan u over), vermeld ik de kandidaten in volgorde van reactie op dit topic.

                    De meesten verkiezen als datum zaterdag 20/05:

                    1. Peter
                    2. Komjewok
                    3. Filipperke (onder voorbehoud)
                    4. Groovbird (onder voorbehoud)
                    5. Fotograaf jacobs
                    6. JP
                    7. Hesy
                    8. Drummerstaf
                    9. Nat
                    10. SmOOkeh (onder voorbehoud)
                    11. KevinD100

                    Alvast bedankt om uw studio ter beschikking te willen stellen, hierdoor heeft dit onderwerp vlugger concrete vormen aangenomen dan ik dacht.
                    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Petertje
                      Fullator,

                      Zoals gevraagd een (voorlopig) lijstje van geïnteresseerden die hebben toegezegd: aangezien het aantal waarschijnlijk beperkt is (hoeveel, laat ik aan u over), vermeld ik de kandidaten in volgorde van reactie op dit topic.

                      De meesten verkiezen als datum zaterdag 20/05:

                      1. Peter
                      2. Komjewok
                      3. Filipperke (onder voorbehoud)
                      4. Groovbird (onder voorbehoud)
                      5. Fotograaf jacobs
                      6. JP
                      7. Hesy
                      8. Drummerstaf
                      9. Nat
                      10. SmOOkeh (onder voorbehoud)
                      11. KevinD100

                      Alvast bedankt om uw studio ter beschikking te willen stellen, hierdoor heeft dit onderwerp vlugger concrete vormen aangenomen dan ik dacht.
                      Probleempje: inmiddels heb ik ook een reeks PMs gekregen, en die mensen waren er zelfs eerder bij.

                      Vandaar mijn voorstel van misschien twee of zelfs drie sessies in te richten, op verschillende data. Elf is echt teveel van het goede, zelfs met 5 is het al te veel, tenzij ook de kleine studio wordt gebruikt. En ik zou er zelf eigenlijk ook graag bij zijn .

                      Misschien daarom dat we de 'onder voorbehoud' al meteen naar een latere sessie opschuiven? Op grond hiervan stel ik volgend lijstje voor op 20/5:

                      1. Peter (als initiatiefnemer op de eerste plaats)
                      2. Komjewok (was er heel snel bij)
                      3. JP
                      4. Drummerstaf
                      5. Nat
                      6. Uw dienaar

                      Ik kijk na met de modellen (misschien zijn dat er dan andere) wanneer een volgende sessie kan worden ingericht en bericht dan zo snel mogelijk. Op grond van de eerste ervaringen bekijken we dan of we verder gaan.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • #26
                        Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                        Ben ik er nog bij dan
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        Probleempje: inmiddels heb ik ook een reeks PMs gekregen, en die mensen waren er zelfs eerder bij.

                        Vandaar mijn voorstel van misschien twee of zelfs drie sessies in te richten, op verschillende data. Elf is echt teveel van het goede, zelfs met 5 is het al te veel, tenzij ook de kleine studio wordt gebruikt. En ik zou er zelf eigenlijk ook graag bij zijn .

                        Misschien daarom dat we de 'onder voorbehoud' al meteen naar een latere sessie opschuiven? Op grond hiervan stel ik volgend lijstje voor op 20/5:

                        1. Peter (als initiatiefnemer op de eerste plaats)
                        2. Komjewok (was er heel snel bij)
                        3. JP
                        4. Drummerstaf
                        5. Nat
                        6. Uw dienaar

                        Ik kijk na met de modellen (misschien zijn dat er dan andere) wanneer een volgende sessie kan worden ingericht en bericht dan zo snel mogelijk. Op grond van de eerste ervaringen bekijken we dan of we verder gaan.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                          Ja ik hoop ook dat er dan nog extra sessies komen. Als de organisatie dat zien zitten natuurlijk.

                          Misschien ook nog even vermelden wat het gaat kosten? Een of twee modellen voor een paar uur verdeeld over 5 a 6 fotogragen zal zo'n 100 euro per persoon zijn zeker? Onkosten voor de studio niet inbegrepen?

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
                            Ja ik hoop ook dat er dan nog extra sessies komen. Als de organisatie dat zien zitten natuurlijk.

                            Misschien ook nog even vermelden wat het gaat kosten? Een of twee modellen voor een paar uur verdeeld over 5 a 6 fotogragen zal zo'n 100 euro per persoon zijn zeker? Onkosten voor de studio niet inbegrepen?

                            Dave
                            Uit de ontvangen PMs maak ik op dat er veel interesse is. De kans dat er extra sessies komen is dus groot.

                            Ik dacht eigenlijk aan een soort workshops: een korte introductie, enkele voorbeelden en dan de vrije hand laten. Wat de modellen betreft: twee zijn uiteraard duurder dan één. Reken op 10€ per model per uur. Voor studiogebruik reken ik een vaste kost van 2,5€ (voornamelijk afschrijving, verwarming en koffie). Wie mijn laptop van een tafel gooit, mag hem op zijn kosten laten herstellen . Verder denk ik dat twee uur zowat een maximum is. Zelfs met een (niet inbegrepen) pauze van 2x een kwartier, blijft het voor iedereen inspannend en geconcentreerd werk.

                            Ik zou ook de poses enigszins willen sturen, ttz. eerst een opname maken, op de laptop bekijken en dan de suggesties van iedereen horen, vervolgens de pose aanpassen naar de wensen en iedereen zijn werk laten doen op zijn manier.

                            Als we met twee modellen werken kan het zowel een duo-shoot zijn als elk model apart in een eigen ruimte. In de ene ruimte zou het dan enigszins gedirigeerd kunnen zijn, in de andere ruimte is er dan meer vrijheid voor eigen initiatief. Drie modellen wordt mogelijk teveel van het goede en te duur.

                            Wat ik echter het belangrijkst vind: een evaluatie achteraf, bijvoorbeeld na 2 of 3 weken samenkomen om de opnamen naast elkaar te leggen, te vergelijken en eruit te leren. Wat doet welke lens, welke hoek levert het beste shot op, ...? enz enz.

                            Er komt nog een soort instructieblad. Wie het hier moeilijk mee heeft (vb. de modellen niet aanraken) staat zijn plaats beter af aan een ander.

                            Er even op wijzen dat een dergelijke workshop in Nederland al snel 150€ en meer kost, per fotograaf... en dat er dan vaak 12 of meer deelnemers zijn.

                            Verder heb ik nog enkele vragen ivm desiderata van de deelnemers. Willen jullie er een visagiste bij (kost extra) of kan het zonder. Zijn er bijzondere wensen en/of opmerkingen? Willen jullie vooraf enkele foto's van de studio zien enz. ?

                            PS ik was gecharmeerd door je gebruik van het woord "fotogragen".
                            Fullator
                            Fotostudio Candela Zone
                            website: http://www.chronax.be
                            website: http://www.marquisemodels.eu

                            Comment


                            • #29
                              Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                              dag Fullator,

                              ben ook zeer geïnteresseerd om deel te nemen en bij te leren op een ander moment dan 20 mei. Heb me onlangs flitsinstallatie aangeschaft en zit nog met een hoop vragen . Dus ik houd dit onderwerp nauwgezet in de gaten in afwachting van de extra data.

                              groetjes,
                              Dirk

                              Comment


                              • #30
                                Re: Model (+studio) huren...interesse ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                                Willen jullie er een visagiste bij (kost extra) of kan het zonder.
                                Is een visagiste aangewezen bij subtiel naakt??
                                20Mei, we kijken er al naar uit
                                Digitale groeten
                                K.J.W.

                                Comment

                                Working...
                                X