Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd!

    Kan er mij iemand de bestandsnamen door geven van de allereerste SHOOT-pdf's ? Of zoals ze op de USB-stick staan. In het bijzonder de volledige bestandsnaam van de 3 speciale SHoot-edities ?
    Er zit immers niet echt logica in de bestandsnamen en ik heb die indertijd hernoemt naar voor mij genormeerde bestandsnamen, maar had ik toch nog even graag de originele bestandsnaam gekend.
    Bedankt.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Hulp gevraagd!

    Ik heb er nooit aangekocht (bv op USB-stick). Hoewel ik al vanaf Shoot #1 abonnee ben (telkens via BD), is men ze -volgens mij- pas vanaf #46 digitaal beginnen 'vrij te geven'. Mijn allereerste heet Shoot46_ebook.pdf.
    Omdat er later 'afwijkingen' in de naamgeving kwamen, ben ik ze ook beginnen hernoemen, vooral om de volgorde te kunnen bewaren. Vanaf een bepaald moment (#68) werd 'ebook' consequent vervangen door 'tablisto', al werd dat voordien al gebruikt. Soms ook 'Tablisto' (met hoofdletter), maar dat zal bij mij op de Mac de volgorde niet veranderen.
    Ik heb de nummering zelf, indien nodig, altijd consequent aangepast. We zitten nu aan Shoot101_Tablisto.pdf.

    Een screenshot van een deel van mijn digitale Shoot-verzameling (in totaal heb ik vanaf #46 t.e.m. #101):
    Last edited by LesC; 5 februari 2023, 22:21.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd!

      Bedankt Lesc.

      Die chaotische bestandsnaamgeving is me gekend sinds deeltje 1. Erger nog, helemaal in het begin had je een Shoot nr 1 ... en tussendoor lanceerde men dan nog eens een shoot-tijdschrift maar met de title Special....

      Ik heb ze allen digitaal en hernoemd tot een voor mij genormeerde bestandsnaam. Ik hou niet graag van wispelturige bestnadsnamen in een datacollectie. Dit geldt bij mij ook voor al mijn foto's.
      Maar ik zoek naar de originele namen van die speciale edities. De reden waarom ik dit zoek geef ik nog wel eens de komende dagen, week ...

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik heb er nooit aangekocht (bv op USB-stick). Hoewel ik al vanaf Shoot #1 abonnee ben (telkens via BD), is men ze -volgens mij- pas vanaf #46 digitaal beginnen 'vrij te geven'. Mijn allereerste heet Shoot46_ebook.pdf.
      Omdat er later 'afwijkingen' in de naamgeving kwamen, ben ik ze ook beginnen hernoemen, vooral om de volgorde te kunnen bewaren. Vanaf een bepaald moment (#68) werd 'ebook' consequent vervangen door 'tablisto', al werd dat voordien al gebruikt. Soms ook 'Tablisto' (met hoofdletter), maar dat zal bij mij op de Mac de volgorde niet veranderen.
      Ik heb de nummering zelf, indien nodig, altijd consequent aangepast. We zitten nu aan Shoot101_Tablisto.pdf.

      Een screenshot van een deel van mijn digitale Shoot-verzameling (in totaal heb ik vanaf #46 t.e.m. #101):
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd!

        Dag Wim,

        Ik heb ze hier allemaal
        Special 1.pdf
        Special 2.pdf
        Special 3.pdf

        Als je nog info nodig hebt laat maar weten.

        Groetjes

        Peter
        Last edited by Heembeek; 6 februari 2023, 10:01. Reden: extensie vermeld

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd!

          Allen bedankt.
          Ik heb het eerste shoot-archief (2014-03-10) hier terug gevonden en na openen vond ik hier afwijkende bestandsnamen weer. Peter, in dat archief zijn de specielae edities benoemd als Shoot_special1.pdf

          Enfin, ik heb voldoende om mijn ding te doen.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd!

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Allen bedankt.
            Ik heb het eerste shoot-archief (2014-03-10) hier terug gevonden en na openen vond ik hier afwijkende bestandsnamen weer. Peter, in dat archief zijn de specielae edities benoemd als Shoot_special1.pdf

            Enfin, ik heb voldoende om mijn ding te doen.
            Tof, dat je het gevonden hebt. De benaming die ik gaf was vermoedelijk op een of andere overzichtsstick van shoot.
            Ik zet altijd mijn shoots en zoom.nl (en andere tijdschriften, boeken en handleidingen) op mijn google drive zodat ik ze altijd kan raadplegen op mijn ipad (of indien echt nodig smartphone, maar da's niet zo handig natuurlijk).

            Groetjes

            Peter

            Comment

            Working...
            X