Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal abonnement

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digitaal abonnement

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
    Er is een oplossing voor wie een digitaal archief wenst: alle nummers van Shoot op een dvd. Deze bevat een doorzoekbaar pdf-archief, maar ook elk nummer als losse pdf voor wie ze op een tablet zou willen zetten. Vanaf vandaag te bestellen:
    http://shop.minoc.com/shop.cfm?shopitem=435
    Wel interesse zeker de prijs, maar ik heb 2012 en 2013 al op DVD
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Leuk nieuws ... Ik bestel me er vandaag eentje ...
      PS. Kunnen we dat ook downloaden ? bespaart het milieu, ...
      En hoe zit het met de komende shoots ? kunnen we daar een pdf van hebben, of ook via aankoop einde jaar ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

We hebben de download-optie onderzocht maar die bleek niet haalbaar. Onze webshop gebruikt een 'secure download' in de browser en door de grote omvang van deze bestanden zou je browser kunnen vastlopen. Meer details bij ons webteam.
        Shoot blijft te koop in onze webshop: je krijgt meteen een secure download per nummer en het papieren exemplaar wordt thuisbezorgd. En op het einde van het jaar is er een archief-dvd met al onze publicaties.
        Het enige wat er nog niet is, is een 100% digitaal abonnement. En eerlijk: ik denk niet dat dat er snel zal komen.

Comment

Sorry hoor, maar ik snap het niet.

De webshop gebruikt een secure download en door de grote omvang van de bestanden kan je browser vastlopen, daarom geen mogelijkheid van digitaal abonnement.
          Maar als je een los nummer koopt krijg je de pdf versie direct via dezelfde secure download...
          Als je ook een papieren versie nastuurt loopt die browser niet vast van de download of wat???

Als je diegenen die een digitaal abonnement hebben, elke maand een mail stuurt met een link waar ze hun nummer kunnen binnenhalen...
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
            Sorry hoor, maar ik snap het niet.

De webshop gebruikt een secure download en door de grote omvang van de bestanden kan je browser vastlopen, daarom geen mogelijkheid van digitaal abonnement.
            Maar als je een los nummer koopt krijg je de pdf versie direct via dezelfde secure download...
            Als je ook een papieren versie nastuurt loopt die browser niet vast van de download of wat???

Als je diegenen die een digitaal abonnement hebben, elke maand een mail stuurt met een link waar ze hun nummer kunnen binnenhalen...

Ik heb het blijkbaar niet goed uitgelegd.
            Wims vraag ging over het downloaden van het Shoot-archief. Dat is te groot (31 nummers van gemiddeld 40 megabyte) om in één keer als een 'browserobject' binnen de shop aan te bieden. Dat zeggen de mensen van ons webteam mij en ik neem aan dat zij daar meer over weten dan ik. Aankopen in de webshop zijn blijkbaar geen gewone downloads. Dat is ook het probleem met abonnementen: we kunnen je niet zomaar een mail sturen naar een downloadlocatie.

Een los nummer is geen probleem. Daar is heel die shop namelijk voor ontwikkeld. En voor wie zich nu afvraagt of we de webshop dan niet kunnen aanpassen: dat kan uiteraard. Maar dat kost geld. En mijn uitgever vraagt dan: hoeveel gaat dat opbrengen? Hoeveel mensen willen persé zo'n digitaal downloadbaar archief of een zuiver digitaal abonnement. Tien? Honderd? Duizend? Wie het weet mag het mij zeggen.

Comment

Erik,
              Een oud zeer, een oude vraag. Is er nu al eens gekeken hoe we SHoot zouden kunnen krijgen als digitaal abo (in PDF-vorm) zodat we de papieren afdruk kunnen vermijden.
              Mij interesseert een PDF meer dan een hoop papier. Nu scan ik iedere keer Shoot in om een PDF te maken (ik verknip de shoot dan ook volledig) .

Comment

Wim, er is een par maanden geleden wel een dvd verkocht met de nummers van de laatste 5 jaar.
                Ik heb dan meteen wat plaats gemaakt in de kast.[emoji6]

Peter

Heembeek sent by iphone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Wim, er is een par maanden geleden wel een dvd verkocht met de nummers van de laatste 5 jaar.
                  Ik heb dan meteen wat plaats gemaakt in de kast.[emoji6]

Peter

Heembeek sent by iphone
                  Die heb ik ook hoor, maar ik verpruts nu een papieren uitgave om er een pdf van te kunnen maken. Veel energie en erg milieubelastend om een document dat aanvankelijk electronisch bestond, op papier gedrukt en daar een nieuwe digitale, lees electonische versie van te maken. De omgekeerde wereld.

Comment

@Wim: Erik heeft eind maart al gezegd dat er weinig kans is dat dat er komt.
                    Ik heb toen een digitaal abonnement op Zoom genomen. Voor 25 € een heel jaar Zoom en ook toegang tot de oude nummers. Wel via een eigen app van Zoom die geen bookmarks toelaat of zo, dus elke keer dat je een magazine opent moet je zelf zien waar je gebleven was.

Ik koop geen papieren magazines meer.

Shoot blijft te koop in onze webshop: je krijgt meteen een secure download per nummer en het papieren exemplaar wordt thuisbezorgd. En op het einde van het jaar is er een archief-dvd met al onze publicaties.
                    Het enige wat er nog niet is, is een 100% digitaal abonnement. En eerlijk: ik denk niet dat dat er snel zal komen.
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

@ filmar: ik kan je volgen. Eerlijk gezegd, moest ik Shoot niet krijgen via mijn Bd-lidmaatschap zou ik zeker geen papieren versie meer kopen. De kast loopt vol, slecht voor milieu en bovendien is er heel veel beschikbaar op een digitale versie.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Ik heb voorlopig geen nieuws over een digitaal abonnement. Als kleine uitgeverij kunnen we niet in alles tegelijk investeren, en de broodnodige vernieuwing van het content management systeem achter onze verschillende websites heeft prioriteit.
                        De vraag naar digitale magazines is in Vlaanderen overigens zeer klein. Humo, verkochte oplage 119.250 exemplaren waarvan 62.821 abonnementen, verkoopt 441 digitale exemplaren waarvan 33 abonnementen.

Of e-readers en tablets milieuvriendelijker zijn dan papieren boeken/magazines is nog maar de vraag. Je moet de productie van die apparaten (met beperkte levensduur) ook incalculeren. Interessante gegevens daarover vond ik in dit artikel: http://www.themillions.com/2012/05/a...lly-green.html

Comment

@Erikdr: Milieuvriendelijkheid is één ding, een ander, immens, voordeel is de plaatsbesparing en dat je bijna onbeperkt boeken en magazines kunt meenemen naar overal zonder je een breuk te heffen of een extra valies nodig te hebben.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Daarin volg ik je volledig. Er komt zeker een update of aanvulling van het digitaal archief zodat desgewenst ook jaargang 2014 bij het oud papier kan.

Comment

Daarin volg ik je volledig. Er komt zeker een update of aanvulling van het digitaal archief zodat desgewenst ook jaargang 2014 bij het oud papier kan.
                              Kijk, dit ware al een ferme stap vooruit, dat je mits een toeslag, de afgelopen jaargang in PDF kan aankopen.
                              Maar, ergens snap ik het toch niet ....
                              Ik meen me te herinneren dat je proefdrukken via pdf laat lezen .... (wordt anders bij veel magzines, ook boeken) gedaan .
                              Dus de technologie is er ...
                              Rest er enkel het volledige boekje in uitgeklede pdf op te slaan.
                              Ik ben ook nog verantwoordelijke geweest voor de uitgave van een tijdschrift en soms documenten op de gemeente in funcite van milieuraad.
                              Ik herinner me daarbij dat ik steeds een druk-pdf diende aan te leveren aan de drukker, weliswaar in een volledig formaat (betekent full-size beelden, met druk-instructies ...). Maar om van daaruit een doodgewone lees-pdf aan te maken is peanuts ...
                              Nu knip ik de rug van shoot en snij aan alle kanten ongeveer 6 mm papier af om zo een A4-formaat te krijgen.
                              Dit gaat dan naar de scanner en wordt alles in één trek ingescand en wordt er een lees-pdf aangemaakt. Hier zit wel een aanvaardbare kwaliteitsverlies op.

Comment

Het jaararchief 2014 op dvd is te koop in de shop van Minoc Media Services. De gewone prijs is 12,95 euro; abonnees betalen 9,95. Dat geldt ook voor wie een abonnement heeft via het lidmaatschap van Belgiumdigital.

Comment

Working...
                                X