Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Shoot 2

Hallo,

Shoot verstaat duidelijk iets anders onder koopgids dan ik.
    Maar gezien ik afgelopen weekend begonnen ben met voor het eerst van een model
    foto's te maken, vond ik het wel interessant, koopgids voor een thuisstudio, hoeft
    helemaal niet zo duur te zijn.

Maar ... uit dat artikel blijkt dat allemaal niet, dit is een koopgids zonder prijzen,
    zonder voorbeelden en zonder testen.

Ik had verwacht dat er een paar testen zouden gedaan zijn met sets waarvan de prijs
    dan ook vermeld staat, waarvan de gemaakte foto's worden getoond en waar de min en
    pluspunten worden gegeven van elke set.

Jammer, een gemiste kans volgens mij. En net als vorige keer, zeer interessante
    artikels, maar voor mij wat oppervlakkig.

Greetz,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

hmm jammer dat de extra bijlage met alle oordeel van foto's niet in bij de shoot zit die in de winkel ligt!
      anders had ik hem gekocht! nu dus niet.
      nikon stuff

Comment

Wat?!? Een extra bijlage voor de abonnees?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wat?!? Een extra bijlage voor de abonnees?
          David, waar haal je die info over een extra bijlage?
          Bij mijn weten is er geen extra bijlage.

Comment

Bij ons in de club had iemand de Shoot gewoon in de winkel gekocht. Hij wist toch te vertellen dat hij de foto's van mijn vrouw en van mij (in "Het Oordeel van...") gezien had. Of gaat het om iets anders?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
              David, waar haal je die info over een extra bijlage?
              Bij mijn weten is er geen extra bijlage.
              sorry enkele post mis geïnterpreteerd!
              mijn fout! saan wel bitter weinig foto's in die een beoordeling gekregen hebben.

en koopgids eigenstudio is idd een erg flauw beestje!
              over het challenge onderwerp genoeg stof om te lezen.

maar jah, vind meer mijn ding in zoom.nl.
              maar shoot blijven we zeker doorbladeren als't uitkomt! er kan altijd iets nuttigs instaan.
              nikon stuff

Comment

SUGGESTIE voor Shoot nr 3 - rubriek "Het oordeel van".

Vind ik (ook in andere bladen) een interessante rubriek en die mag/moet kritisch zijn.
                Maar waarom ook geen foto's van lezers opnemen die wél goed waren en aangeven waarom ze juist goed zijn of ze eventueel opnemen in een aparte rubriek in het magazine (een soort van "topshots"). Nu komt het imho, door de keuze van de foto's, allemaal vrij negatief over. Gaat op termijn imho een rem zijn op het aantal inzendingen voor die rubriek.
                Ik weet niet of anderen ook dit gevoel hebben...?

(ter info : had zelf niets ingezonden)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Wat de foto van schoonspikke betreft, vind ik de uitsnede eigenlijk ook beter.
                Ik had eigenlijk graag een voorstel van uitsnede gezien in shoot zelf (bvb dmv van kader op foto) . Nu zien we het verschil enkel dankzij schoonspikke ...

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

O ja, wat de test van de onderwatertoestellen betreft :
                Is er een reden waarom zusterblad Clickx wel een "beste keuze" maakt (nl Canon) uit drie toestellen, maar Shoot (uit meerdere toestellen) niet ?
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Onder koopgids verstaan wij een artikel dat de lezer informeert over waar je op moet letten als je een keuze maakt. Bedoeling is dat je met voldoende voorkennis een winkel kan binnenstappen en je niet laat overdonderen door verkoperspraatjes.

Een test van flitssets komt zeker in een van de volgende nummers, in de rubriek 'Test'

Erik

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                  Hallo,

Shoot verstaat duidelijk iets anders onder koopgids dan ik.
                  Maar gezien ik afgelopen weekend begonnen ben met voor het eerst van een model
                  foto's te maken, vond ik het wel interessant, koopgids voor een thuisstudio, hoeft
                  helemaal niet zo duur te zijn.

Maar ... uit dat artikel blijkt dat allemaal niet, dit is een koopgids zonder prijzen,
                  zonder voorbeelden en zonder testen.

Ik had verwacht dat er een paar testen zouden gedaan zijn met sets waarvan de prijs
                  dan ook vermeld staat, waarvan de gemaakte foto's worden getoond en waar de min en
                  pluspunten worden gegeven van elke set.

Jammer, een gemiste kans volgens mij. En net als vorige keer, zeer interessante
                  artikels, maar voor mij wat oppervlakkig.

Greetz,
                  Peeke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                    Is er een reden waarom zusterblad Clickx wel een "beste keuze" maakt (nl Canon) uit drie toestellen, maar Shoot (uit meerdere toestellen) niet ?
                    Shoot maakt geen 'Beste Keuzes' omdat we geloven dat ons lezer op basis van de informatie in het magazine zelf de beste keuze voor zijn of haar situatie kan maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
                      Shoot maakt geen 'Beste Keuzes' omdat we geloven dat ons lezer op basis van de informatie in het magazine zelf de beste keuze voor zijn of haar situatie kan maken.
                      Dat is idd een mogelijke optiek. Bedankt voor de toelichting.
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
                        DPreview heeft onlangs ook een aantal onderwater camera's met elkaar vergeleken, niet toevallig natuurlijk modellen die in Shoot ook aan bod komen. Zij hebben wel een beste keuze en die is ook vrij uitgesproken: de Canon en Pentax zijn voor de meeste toepassingen de betere camera's. Een site als DPreview, die toch altijd erg genuanceerde en uitgebreide besprekingen doen, kan blijkbaar een duidelijke en gefundeerde voorkeur laten blijken. Shoot geeft enkel een summiere bespreking per camera en geen echte vergelijkingen. Men laat het aan ieders verbeelding over welke camera nu de beste is. Je kan op basis van de informatie in het magazine geen keuze maken.

Eigenlijk is dat de omgekeerde wereld: DPreview geeft zoveel gedetailleerde info dat ik zelf wel kan besluiten welke camera mij het meest ligt. Shoot kan onmogelijk zoveel info in het blad opnemen en zou dus net voor zijn lezers dat stuk duiding moeten aanbieden. Het blad zou als meerwaarde moeten hebben dat je een duidelijke gefundeerde mening voorgeschoteld krijgt terwijl de tabellekes en testopnames en video's op de site terug te vinden zijn.

My 2 cents.... en ik begrijp ook wel dat DPreview met een ander soort budget en team werkt.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

in shoot 1 stond op de voorpagina: "welke fotorugzak is écht waterdicht?" MAar in het artikel zelf heb ik daar geen antwoord op gevonden, verre van zelfs. Er wordt bij elk model hoogstens gezegd "Achteraan vind je de regehoes."

Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                            in shoot 1 stond op de voorpagina: "welke fotorugzak is écht waterdicht?" MAar in het artikel zelf heb ik daar geen antwoord op gevonden, verre van zelfs. Er wordt bij elk model hoogstens gezegd "Achteraan vind je de regehoes."

We hebben dat wel degelijk getest, en de conclusie staat in de inleiding van het artikel: "We hebben de efficiëntie van die hoezen getest door elke rugzak onder een sproeier te plaatsen en na te gaan of er water binnendringt. Dat was bij geen van de geteste rugzakken het geval" (p. 89)

Erik

Comment

pff dergelijk test is niks waard!!!
                              motregen tegenover een stortbui is een groot verschil hoor.
                              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                                motregen tegenover een stortbui is een groot verschil hoor.
                                Inderdaad. Het materiaal waaruit de rugzakken zelf gemaakt zijn, is bestand tegen motregen. Het is pas wanneer het echt begint te regenen dat je de hoes moet bovenhalen.

Erik

Comment

Working...
                                X