Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Fijn dat de Canon EF 85 /f1.2L er bij is. Ik zie evenwel de 135 f2L niet in de lijst staan. Ik twijfel reeds een tijd tussen de twee. Corné, 't is misschien veel gevraagd, maar ik zie de 135 in jouw signature staan.... en als je jouw 1Ds nou ook nog mee zou brengen ....
De 135 heb ik inmiddels verkocht.. Ik neem mijn camera wel mee.
Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2
Doeme toch, ik kan die dagen niet
En ik had zo graag eens volgende 3 lenzen willen testen:
Sigma EX 2,8/18-50 DC
Tamron XR 2,8/17-35 DI
Canon 17-40/F4 L
Hehe, misschien een stommem vraag. Maar zou er iemand die lenzen eens voor mij kunnen testen op die dag ? Of weet er misschien iemand iets meer over deze lenzen ? Misschien kan de lens-owner himself mij uit de nood helpen ?
Zijn er richtlijnen of aandachtspunten om nu zaterdag alles in goede banen te leiden zodat iedereen vlot kan testen? Misschien kan iedereen voor zichzelf van tevoren exact noteren wat ze precies willen weten over bepaalde lenzen zodat ze betrekkelijk snel hun testshots kunnen afwerken (bv. aperture wide open voor scherptetest, sluitertijd langer voor VR/IS)? Wordt er binnen getest of buiten, of een combinatie van beiden?
Zijn er richtlijnen of aandachtspunten om nu zaterdag alles in goede banen te leiden zodat iedereen vlot kan testen? Misschien kan iedereen voor zichzelf van tevoren exact noteren wat ze precies willen weten over bepaalde lenzen zodat ze betrekkelijk snel hun testshots kunnen afwerken (bv. aperture wide open voor scherptetest, sluitertijd langer voor VR/IS)? Wordt er binnen getest of buiten, of een combinatie van beiden?
Groeten en tot zaterdag!
Frank
Goed punt! Ik denk dat het voor eenieder belangrijk is dat hij/zij weet welke lenzen h/z wil testen. Je kunt de lenzen binnen en (niet te ver ) buiten testen.
Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2
@ CORNÉ: Het was een prachtig initiatief! Soms een beetje druk en lang wachten voor een bepaalde lens, maar ja da moet je d'r bij nemen hé! Spijtig dat er niet wat meer ramen vrij waren, omstandigheden hé! Ik heb echt goed kunnen vergelijken en testen! Btw bedankt voor de koffie! Ik heb mijn keuzes kunnen maken, nu nog wat sparen!
Corné had het wat druk en ik zag geen kans hem persoonlijk te bedanken. Bij deze
Als aanloop naar Sinterklaas was dit inderdaad een fantastische gelegenheid om eens een mooie verzameling lenzen te testen. Helaas laat het budget niet toe ze allemaal te kopen Ik was aangenaam verrast van het gewicht en de handling van de Tamron 180 mm macro en Sigma 70-200 (die ik net aan het testen was toen de zon even doorbrak). Ook de Sigma 100-300 was . Bigma was een religieuze openbaring: velen voelen zich misschien geroepen maar weinigen zijn uitverkoren (inclusief onderstaande). Wie een aantal lenzen aan 200mm eens wil vergelijken kan onderstaande collage bekijken.
@ Corné:Heb ook de kans niet gehad om je persoonlijk te danken vanwege al die drukte,daarom dan via deze weg.Heb zeker genoten om verschillende lenzen te kunnen testen..Alleen was het jammer dat het uitzicht vanuit de ramen zo beperkt was.
Toch prachtig initiatief , waarvoor nogmaals dank. En nu zoals velen ......sparen....besnoeien ...ect....
MVG refibe... toffe bende die BD's
[COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com
Inderdaad Corné, prachtig initiatief . Ondertussen een paar toffe gasten ontmoet . Het aanbod was ruim, maar had toch nog een paar Nikons meer verwacht. Had bvb. graag de alom geprezen en oerdegelijke 28-70 2.8 eens aan de tand gevoeld. Maar een 17-55 2.8 is ook al niet min. Bedankt.
ook bedankt corné voor de goede ontvangst
en het mogen uittesten van de lenzen
alleen jammer dat ik de converters van sigma 1.4, 2.0 ex voor sigma lenzen op nen nikon niet heb kunnen proberen
en dat het nu net die converters waren die mij het meest intereseerden
maar heb toch de macro kunnen testen
kweet het het is nie gemakelijk om voor iedereen goed te doen
groetjes en tot ziens hopelijk
Comment