Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tall Ships Antwerpen 21/07-24/07

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Eén ding is zeker, 4 * optische zoom is een beetje aan de povere kant. Ook was het deze morgend veel te mistig (is een oplossing een uv/pola-filter ?)

    Inderdaad veel (digitale) fototoestellen gezien

    Comment


    • #47
      Ik ben daar vandaag eens gaan kijken, maar eigenlijk staat er wel een steiger in de weg. Ik hoop dat er een manier is om daar wat dichter bij het water te geraken, want dat zou iets gemakkelijker zijn.
      En ik ben naar Grobet gereden voor een UV-filter, en daarna heb ik nog een paar foto's gemaakt. Een UV-filter krijgt niet veel van de mist (nevel) weg, maar Photoshop Elements heeft daar geen problemen mee .
      Voor:

      En na een snelle bewerking

      Eventjes naar Grobet rijden was al een probleem, omdat half Antwerpen afgesloten was, en ik mocht daar zelfs de straat niet in. Maar van een erg vriendelijke agent mocht ik mijn motor daar even op de baan laten staan (er zijn toch nog goede agenten ).
      Maar toen ik terug wou rijden hadden ze daar in de buurt alles afgesloten, daarom ben ik maar helemaal over de singel teruggereden

      En voor ik het vergeet, ik ben op die plaats ook nog iemand van het forum tegengekomen: PC Wiet
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #48
        Amai pc-wiet tegengekomen, dat is als een speld in een hooiberg zeg...

        'k ga nu ook een toereke doen sé, eens kijke op L.O., daar wat fotokes nemen ('k weet daar plaatskes waar derden niet (mogen) komen) en daarna een happeke eten in Lillo

        Morgen avond ben ik er ook, >Napolionskaai (overkant v/d jachthaven) voor een verjaardagsfeestje MET zicht op de bootjes

        Comment


        • #49
          Originally posted by teddy-bear
          Amai pc-wiet tegengekomen, dat is als een speld in een hooiberg zeg...

          'k ga nu ook een toereke doen sé, eens kijke op L.O., daar wat fotokes nemen ('k weet daar plaatskes waar derden niet (mogen) komen) en daarna een happeke eten in Lillo

          Morgen avond ben ik er ook, >Napolionskaai (overkant v/d jachthaven) voor een verjaardagsfeestje MET zicht op de bootjes


          Een speld in een hooiberg??? Als daar op dat wandelpad aan het Noorderkasteel 2 mensen slechts staan en ze hebben allebei een fototoestel in hun pollen...
          Ik was idd vandaag gaan verkennen. Om halftien stond ik al aan de kaaien en heb alle schepen binnenstebuiten gekeerd. Ik heb ze (helaas) enkel door de zoeker gezien . Daarna TE VOET jou gouden tip gaan verkennen Teddy. Er staat daar, zoals BB, zei een steiger in de weg helaas, en indien je wat verder opschuift, heb je 't strand op de achtergrond ipv de skyline van A'pen Dat tegenlicht gaat me ook parten spelen, en ik heb geen zonnekap op mijn S7000. Ik ben later nog eens gan spotten op LO (met de tijdelijke veerdienst), maar daar krioelde het vandaag al van 't volk , dus dat wordt helemaal niks zaterdag. Daarna via de voetgangerstunnel terug naar "'t stad" gewandeld en naar het station. Niks te vroeg, want amai mijn voetekes . Ik schat zo'n 15 km gestapt te hebben . Seffens mijn foto's eens bekijken ('t waren er alweer 375!)

          PS idd een goeie babbel gedaan met BB, mijn eerste irl ontmoeting met een BD'er.


          Comment


          • #50
            Snel foto laten zien alvorens "teddy-bear" zijn foto's hier zet
            PS:Ik zat er ook op een mooi teraske, mooi zicht..en vandaag zeer rustig.


            Canon Powershot G3

            Comment


            • #51
              zeg mensen een kleinvraagske
              zou ook graag dat spektakel eens gaan bezien maar zie ook op tegen al dat volk

              Jullie spreken hier van DOEL
              als ik vanuit GENT kom hoe kan ik daar het beste geraken
              want met al die werken
              Alvast bedankt

              Comment


              • #52
                Woensdagnamiddag en avond ook eens gaan zien. Jammer dat er ook donkere wolken voorbijdreven.

                Peter
                2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                gspep.smugmug.com & steendorp.info

                Comment


                • #53
                  Vandaag was er heel wat minder volk, eigenlijk best doenbaar.
                  De Pendeldienst valt helaas wat tegen. De bussen geraken nergens door omdat de stad autoluw gemaakt is en de verdwaalde automobilisten niet meer weggeraken. Te voet ben je helaas sneller, het duurt een uur om met de pendel van een startpunt naar een eindpunt te geraken. De chauffeurs waren er zelf van teleurgesteld, de meeste mensen haken halverwege af en stappen uit om te voet verder te gaan.

                  Maar goed. Ik heb nog wat sfeerbeeldjes van de Parade :
                  http://albums.pixelfish.be/showphoto.php?photo=4429&size=big&password=&sort=1 &cat=684

                  En deze vond ik vandaag wel een leuke snapshot :



                  Maar om de boten in hun geheel te shooten moet je echt vanop LO met groot geschut uitgerust zijn.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by teddy-bear
                    Originally posted by pcwiet
                    Originally posted by teddy-bear
                    Ge moet me wat meer geloven hé


                    Teddy-Bear,
                    Bedankt voor al je uitleg. Ik ben er vandaag niet geraakt helaas! Ik ga zeker zaterdag proberen naar A'pen te komen. Mag ik je dan komen opzoeken aan het Noorderkasteel? Een fleske bier zal ik nog wel in mijn rugzak krijgen zeker?

                    Ja watte zeg, dat gaat daar aan de zeevaartschool zaterdag nogal nen zatte boel worden zeg


                    Ben er ook vandaag wat gaan verkennen en zoals hier vermeldt de zon staat niet echt goed op die plaats.Heb ook enkele fotografen aangesproken betreffende uitvaart zaterdag en deze houden het toch liever op de linkeroever omdat ze dan de zon meer in de rug hebben ook als ze in de bocht draaien....Nog iemand een suggestie of argumenten betreffende juiste plaats...laat maar komen...Niet bang zijn teddybear ..je pintje is beloofd en zal hoe dan ook bezorgd worden al moest de postbode het brengen...(gevaarlijk ne facteur en een pint)...groetjes refibe ..toffe bende..
                    [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                    Comment


                    • #55
                      In de buurt van het Sint Annastrand zal het verschrikkelijk druk zijn, en verder stroomafwaarts heb je overal de industrie op de achtergrond. Hopelijk weet iemand nog een goed plaatsje.
                      Als we daar aan de zeevaartschool op die steiger geraken, dan staan we op de eerste rij, en dan heb je zelfs geen grote tele nodig.

                      Maar ik denk dat we daar niet mogen komen. Of we daar flikken gaan zien, dat weet ik niet, want die hebben het dan veel te druk
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #56
                        Yep, BB daar is het, als je die steiger nog wilt vermijden gewoon even verder gaan..

                        OP die staketsels die je ziet kan je ook = wel gevaarlijk, maar het gaat!!, maar dan zit je echt op de eerste rij!(niet alleen vrees ik)

                        Heb vanavond op de L.O. foto's getrokken, wel héél weinig volk gezien, wat mij tegensteekt voor zaterdag is de héél drukke achtergrond van de rede, zij manifesteert zich steeds en op iedere foto, 'k vrees dat het de foto's TE druk zal maken, enfin 'kal mijn belekens eens bekijken en er een paar posten(morgen!), dan kan je zelf oordelen.

                        @jurdup
                        Neem de (betalende Lievekenstunnel en je bent direct in Kallo, voor doel heb je geen tunnel nodig.

                        Het zal daar ook wel héél wat rustiger zijn...

                        En dorst dat ik had

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by teddy-bear


                          En dorst dat ik had


                          Nog gene BD'er tegengekomen die zijn beloofde pint bijhad? Ik lag toen wellicht al thuis met mijn voeten in een kom water (zie hoger ) en een resem frisse Hoegaerdens binnen handbereik .Anders graag
                          Omdat ik het gisteren al wreed druk vond (ik vind 5 mensen al een drukte ) hier mijn "minimalistische" bijdrage


                          Comment


                          • #58
                            Dat is niks pcwiet, daar krijg ik alleen maar nog meer dorst van.

                            Ik zie het al gebeuren, in de krant maandag "BD'rs opgepakt wegens 'wild feestje' aan de Schelde, de stad wenst hier ook geen frigobox toestanden meer"

                            [ERNSTIG] Persoonlijk vallen mijn foto's nogal tegen, reden, de achtergrond is soms echt zo danig druk dat je zelfs de grootste zeilschepen moet zoeken.

                            Dat zij morgen van de kade loskomen zal wel "iets" geven maar vanaf de L.O. heb je dus steeds de sterke skyline van Antwerpen.

                            Op mijn "geheim " plekje zie je de skyline van Antwerpen (zie foto BB) véél kleiner en in de verte.

                            Op deze plaats varen ze in het midden van de Schelde en komen ze je naar u toe,vervolens langs u, je kan hen dan trekken op alle 4 hoeken.

                            Dat is natuurlijk het grote voordeel dat je in de (goede zijde) van een Schelde bocht staat!!!
                            maw. je staat dus beter in een bocht aan de 'buiten zijde' en is natuurlijk van toepassing op alle bochten van de rivier!








                            Zoek de schepen...




                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by teddy-bear
                              Yep, BB daar is het, als je die steiger nog wilt vermijden gewoon even verder gaan..

                              OP die staketsels die je ziet kan je ook = wel gevaarlijk, maar het gaat!!, maar dan zit je echt op de eerste rij!(niet alleen vrees ik)

                              Heb vanavond op de L.O. foto's getrokken, wel héél weinig volk gezien, wat mij tegensteekt voor zaterdag is de héél drukke achtergrond van de rede, zij manifesteert zich steeds en op iedere foto, 'k vrees dat het de foto's TE druk zal maken, enfin 'kal mijn belekens eens bekijken en er een paar posten(morgen!), dan kan je zelf oordelen.

                              @jurdup
                              Neem de (betalende Lievekenstunnel en je bent direct in Kallo, voor doel heb je geen tunnel nodig.

                              Het zal daar ook wel héél wat rustiger zijn...

                              En dorst dat ik had


                              mercikes en hoe geraak ik dan hetbeste in DOEL met al die werken
                              welk nen afrit zou ik dan moeten nemen als ik vanuit gent naar antwer^pen rijd
                              Kan er me iemand helpen
                              alvast bedankt (teddy-bear)

                              Comment


                              • #60

                                Gent>Doel = moeilijk uit te leggen, kijk zelf best even op een kaart, als je niet door de Kennedytunnel ga(rijdt) heb je geen enkel probleem met de werken hier.

                                Best is op de express Knokke-Antwerpen komen, daar staan wegwijzers!



                                Comment

                                Working...
                                X