Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15-19 augustus 2012 - Photoflying Days 2012 - Malle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 15-19 augustus 2012 - Photoflying Days 2012 - Malle

Ben vandaag geweest en is zeker de moeite, alhoewel dat ik vandaag toch iets meer vliegtuigen hoopte te zien. Met 400mm is het zeker goed te doen.
    Het was vooral heel warm vandaag
    De F16's waren ook van de partij, hebben een keer of 4 voorbij gevlogen.
    P51-mustang wou ik zeker zien, en die deed een Flyby wat ik zeker de moeite vond, zalig geluid dat die maken. Tevens was er zo maar eentje vandaag.

Comment

Ik zal er morgen ook zijn , het zal bakken worden in de zon maar dan drinken we maar wat meer .

Grtjs,
      Edje C
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Nu de Constellation niet komt, de grote publiekstrekker, gaat de inkomprijs naar beneden? Ik heb altijd begrepen dat een fly-in een vrijblijvende zaak is voor de deelnemende vliegtuigen en waar dus geen kosten aan verbonden zijn voor de organisatie dit in tegenstelling tot een air-show waar de deelnemers voor hun aanwezigheid betaald worden. Ik vraag me dus af waarom dit nu allemaal geld moet kosten daar waar het vroeger gratis was, dit moet dus voor de organisatoren een aardige duit opbrengen.

Comment

Bwah, weet zo niet maar, maar de meeste organisaties vragen meestal inkom. En tien euro vind ik nu toch geen ramp voor hetgeen je te zien krijgt. Kinderen tot 12j dacht ik, mogen gratis binnen.

Comment

De prijs is per man/vrouw, gaat men als koppel en twee + 12 jarigen maw als gezin, dan is dat 40 € + verteer dat vind ik niet niks en dit voor een vrijblijvend programma.

Comment

Niemand verplicht je om te gaan.
              Ik was er vandaag en vond het vandaag reeds een leuke dag, goed georganiseerd voor de spotters. (mede dankzi het led-lampje van black bandit
              Zo'n weekend vraagt toch heel wat organisatie, alleen al om de veiligheid te garanderen.

Wat het verteer betreft : 1 pintje of cola voor 2 eur.
              En je kan natuurlijk je eigen frigozak meebrengen he.

In elk geval ik ben er morgen terug.

Groetjes

Peter

Comment

Dat een vliegtuig niet komt omdat het niet 100% in orde is, daar kan de organisatie helemaal niets aan doen.
                Als ze wel zouden proberen om er mee te vliegen als er iets aan mankeert, dan zou je heel andere problemen krijgen.
                De meeste publiekstrekkers zijn oldtimer-vliegtuigen, de kans dat daar wat aan mankeert is veel groter dan bij een recent vliegtuig, en je kan ook niet zomaar aan de nodige onderdelen geraken, want die zijn niet altijd zomaar beschikbaar.

Er zijn nog voldoende vliegtuigen te bekijken die ook de moeite waard zijn. Om die daar allemaal te krijgen moet er ook geld uitgegeven worden, want het kost per uur een heleboel geld om die in te laten vliegen.
                Dat geld moet ergens vandaan komen, net als de verzekeringspremies die tegenwoordig ook flink doortellen.
                Zo'n Fly-In organiseren kost alles bij elkaar een pak geld (er komt veel meer bij kijken dan je denkt), dat is de reden waarom je inkom moet betalen.

Als je 10 euro te duur vindt, dan ben je ook niet verplicht om naar daar te komen.
                Je kan dan met de kinderen een dagje naar Bobbejaanland (om maar een voorbeeld te geven), maar dan kom je er niet toe met 10 euro per persoon.

Morgen wordt het de drukste dag (wat de vliegtuigen betreft).

En ik zal het nog eens herhalen, blijf wat langer, want de fotovluchten van de Warbirds starten pas na 18 uur, en dat was vandaag toch zeker de moeite waard (dat zal morgen ook zeker zo zijn).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Vandaag mee gaan zweten op de airfields van Malle, bloedheet namiddag en ben eigenlijk blij dat ik nu lekker fris binnen zit achter de pc met een welverdiend ijskoud biertje .
                  Meer fotografen gespot dan vliegtuigen , vraag me dan ook af hoeveel BD'ers er tussen al die fotografen liepen?

Grtjs,
                  Edje C
                  Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Binnen de spottersgroep van 75 man, waren er minstens 4 bders.

Spijtig dat ik je gemist heb, maar we hebben de hele dag op 75 m van de start en landingsbaan gezeten, waardoor we weing zicht hadden op de publiekstoeloop, die dacht ik althans niet zo groot was als de voorbije jaren.

Groetjes

Peter

Comment

Ben 17 en 18 langs geweest. Ik vond de publieke opkomst toch minder dan vorig jaar.
                      Wel lekker weer,dus veel drinken
                      Mijn leukste belevenis van zaterdag was,geen prachtfoto geschoten, maar wel een rondvlucht gemaakt met een DC3 van KLM.(mijn zoontje van 8 heeft er ook van genoten)
                      Veel lawaai,geen airco,ongelooflijk veel beven dus alles wat een modern toestel niet meer heeft.
                      Indien er iemand wel een prachtfoto van onze start of landing van 16h.moest hebben laat mij dan graag iets weten
                      MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                        Ben 17 en 18 langs geweest. Ik vond de publieke opkomst toch minder dan vorig jaar.
                        Wel lekker weer,dus veel drinken
                        Mijn leukste belevenis van zaterdag was,geen prachtfoto geschoten, maar wel een rondvlucht gemaakt met een DC3 van KLM.(mijn zoontje van 8 heeft er ook van genoten)
                        Veel lawaai,geen airco,ongelooflijk veel beven dus alles wat een modern toestel niet meer heeft.
                        Indien er iemand wel een prachtfoto van onze start of landing van 16h.moest hebben laat mij dan graag iets weten
                        Ik had in totaal 2,5 liter water meegenomen naar de spotterzone, en ik heb toch nog maar een extra flesje (0,5L) aangenomen toen de brandweer met water langs kwam.
                        De meeste spotters hadden alleen maar de twee gratis busjes meegebracht die ze van de organisatie kregen.
                        Tijdens de vergaderingen vooraf heb ik daar op gewezen, dat het noodzakelijk is om voldoende water mee te nemen.
                        Ik heb al een aantal jaren ervaring met fotograferen aan die kant van de runway, en weet dus best hoe heet het daar soms kan worden als de zon schijnt (maar zo heet als de laatste dagen heb ik het daar nog nooit meegemaakt).
                        Gelukkig hebben ze dan nog extra water geleverd, en toen we overgestoken zijn naar de andere kant hebben de meeste spotters schaduw opgezocht tussen de bomen.
                        Het was wel leuk om te zien hoe die elke keer weer massaal tevoorschijn kwamen als er een vliegtuigbeweging was.

Eén van de spotters had een heel zwaar statief bij, en monteerde daarop drie professionele Canonbody's, met dan een lange tele (ik denk 600mm), een iets kortere tele (400mm f2,8 denk ik), en een 70-200 f2,8.
                        In die extreme hitte had die dus heel veel gewicht mee te sleuren, en omdat hij zoveel tijd nodig had om de hele boel op te stellen heeft hij van een heleboel vliegtuigen geen foto's kunnen maken.
                        Toen we om 16 uur de runway overstaken was hij nog niet klaar met het demonteren van zijn zwaar geschut, en kon hij niet meer mee naar de andere kant zonder helemaal om te gaan (in totaal zo'n 4km, met bijna 20kg aan fotospullen)...

Een lange tele kon je in die omstandigheden alleen maar gebruiken om van redelijk dichtbij detailfoto's te maken.
                        Toen de KLM DC3 vetrok heb ik er foto's gemaakt op het ogenblik dat die juist van de grond was, maar die zijn niet bruikbaar omdat de afstand te groot was.
                        Je ziet op de foto's dat er trillingen in de lucht zitten, de runway was op een zeker ogenblik zo heet dat de SV's last hadden om er op te landen, die hebben daarom de graspiste naast de baan moeten gebruiken.

Ik heb wel een scherpe foto van die DC3 toen die dichterbij passeerde, maar toen zat die dus wel wat hoger:

Ik heb er nog een speciale foto van, gemaakt tijdens de landing van de Skyvan, maar omdat ik geen tele op de camera had zitten heb ik die foto flink moeten croppen:

Daar zal ik dus geen grote afdruk van kunnen laten maken.
                        De eerste foto kan ik wel op een groter formaat doorsturen.

Na een evaluatie zullen we weten of er volgend jaar nog een mogelijkheid is om de spotters de mogelijkheid te geven om daar te komen.
                        Ik heb daar niets over te zeggen maar voor zover ik hehoord en gezien heb, hebben de spotters zich goed gedragen (die met de paarse vestjes toch zeker, de blauwe waren wat minder goed in de hand te houden).
                        Dat kan helpen om volgend jaar terug die spottersplaatsen in te richten.
                        We moeten alleen de signalisatie wat aanpassen (meer paaltjes) zodat het beter zichtbaar is tot waar we mogen komen.

Als ik er iets van hoor, dat het volgend jaar terug doorgaat op deze manier, dan zal ik het hier wel laten weten.
                        Niet alleen de club bepaalt of dat nog doorgaat, vooral de reglementering van luchtvaartautoriteiten zullen doorslaggevend zijn, die beslissen wat mag en wat niet mag.
                        Last edited by Black B@ndit; 19 augustus 2012, 21:55.
                        BD0338BE

Comment

Dubbelpost, eerst krijg ik een foutmelding, en dat staat alles er plotseling twee keer op...
                          Last edited by Black B@ndit; 19 augustus 2012, 21:44.
                          BD0338BE

Comment

In elk geval: bedankt voor de info, de begeleiding (door duidelijke instructies is de kans dat we volgend jaar misschien terug meekunnen iets groter en had ik een heleboel water mee ), het fantastische ledlampje (bezorg je mij eens de specificaties), het goed weer (als je volgend jaar de thermostaat wat kan laten zakken (25 lijkt me ideaal), maar de belichting (=zon) moet wel aanwezig zijn natuurlijk).

Het bleek ook een prima gelegenheid om een gesprekje aan te knopen met Franse, Hollandse en Franstalige fotografen.

Greetz

Peter

Comment

Hi,

Een korte reactie van D'n Hollander, ik heb mij kostelijk vermaakt ondanks de hitte, het gesleep met al die zware rommel. Leuke gesprekken gehad en veel gelachen met Peter, Bart en Dirk. Ik kende ze geen van alle maar zal ze niet vergeten, bedankt voor jullie gastvrijheid! Om zo'n evenement te organiseren met, denk ik, hoofdzakelijk vrijwilligers zoals Bart is niet evident. Mijn complimenten! Als ik uitgepuzzeld heb hoe het moet zal ik een paar plaatjes plaatsen.

Groeten,
                              René (een Hollander die het niet te duur vond .)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                                In elk geval: bedankt voor de info, de begeleiding (door duidelijke instructies is de kans dat we volgend jaar misschien terug meekunnen iets groter en had ik een heleboel water mee ), het fantastische ledlampje (bezorg je mij eens de specificaties), het goed weer (als je volgend jaar de thermostaat wat kan laten zakken (25 lijkt me ideaal), maar de belichting (=zon) moet wel aanwezig zijn natuurlijk).

Het bleek ook een prima gelegenheid om een gesprekje aan te knopen met Franse, Hollandse en Franstalige fotografen.

Greetz

Peter
                                Op elke voorbereidende vergadering is er over het weer gepraat omdat we nog zo goed als geen warme dagen hebben gehad dit jaar.
                                Misschien hebben we allemaal wat teveel gehoopt op goed weer en is het daardoor te heet geworden...

De Led zaklamp: http://dx.com/p/fandyfire-uv-s5-xm-l...120679?item=25
                                De accu's, daarvan heb je er 4 nodig (2 sets dus): http://www.manafont.com/product_info...2pcsset-p-7941
                                En een lader voor 4 lithium-ion accu's: http://www.manafont.com/product_info...us-plug-p-9638
                                Die lader is ook bruikbaar voor nimh-accu's (AA), omdat die automatisch het type accu herkent (een lithium-ion accu heeft een veel hogere spanning dan een nimh).

En dan heb je nog een of ander statiefje nodig en een klem die je daar op kan monteren: http://dx.com/p/universal-clamp-moun...-objects-14150

Oorspronkelijk geplaatst door DutchCorps Bekijk bericht
                                Hi,

Een korte reactie van D'n Hollander, ik heb mij kostelijk vermaakt ondanks de hitte, het gesleep met al die zware rommel. Leuke gesprekken gehad en veel gelachen met Peter, Bart en Dirk. Ik kende ze geen van alle maar zal ze niet vergeten, bedankt voor jullie gastvrijheid! Om zo'n evenement te organiseren met, denk ik, hoofdzakelijk vrijwilligers zoals Bart is niet evident. Mijn complimenten! Als ik uitgepuzzeld heb hoe het moet zal ik een paar plaatjes plaatsen.

Groeten,
                                René (een Hollander die het niet te duur vond .)
                                De spotters begeleiden en in het oog houden is maar een héél klein deeltje van wat er allemaal bij komt kijken op zo'n weekend.
                                Dat is misschien nog een van de gemakkelijkste jobs, en ondertussen kan je ook gewoon mee foto's maken.
                                En als je dan ook nog eens een heel mooi cadeau krijgt (air to air fotovlucht), dan mag je als helper helemaal niet klagen.
                                Dat kan natuurlijk niet elk jaar maar deze keer hadden wij (de twee begeleiders van de spotters) allebei het geluk om mee te mogen vliegen omdat er door omstandigheden een paar plaatsjes waren vrijgekomen.
                                Ik denk dat dit het zesde jaar is dat ik foto's maak voor de vliegclub, ik heb dat elk jaar met plezier gedaan, en als ik volgend jaar terug mag komen dan zal ik er zeker opnieuw bij zijn.

Alle spotters die ik gesproken heb waren heel positief, niemand heeft geklaagd dat het te duur was.
                                Last edited by Black B@ndit; 19 augustus 2012, 23:34.
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X