Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8 t.e.m. 16 september 2012 - Expo - Eeklo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 8 t.e.m. 16 september 2012 - Expo - Eeklo

    Beste vrienden.



    Ik stuurde jullie deze week een uitnodiging voor Expo in paterskerk Eeklo.


    Dit werd helaas vroegtijdig afgelast. Onderstaande geef ik de reden weer :


    Expo heeft vandaag op bevel van Burgemeester zijn deuren moeten sluiten.
    Dit 1 week vroeger dan gepland.

    Blijkbaar had de VZW Paterskerkse geruime tijd geen toelating meer op gebied van veiligheid om de kerk nog te verhuren.
    De heer PHilebert BLancke, voorzitter van VZW Paterskerk was hier blijkbaar al geruime tijd van op de hoogte maar vond het blijkbaar nodig om de Burgemeester een politieke loer te draaien!

    Hij wou dus Eeklo Burgemeester uitdagen en zien of deze het lef had de Expo te sluiten. Dit een maand voor de verkiezingen. Wat dus bij deze ook gebeurde. De Burgemeester heeft dus gewoon zijn plicht gedaan.

    Dus bij deze meneer P.BLancke ge zijt ferm bedankt zenne! Iedereen zoveel emotionele en financiële schade aanbrengen!!! Andere mensen gebruiken om een politiek rel uit te lokken.


    De vzw was al van in de maand april 2011 op de hoogte dat ze geen activiteiten mochten organiseren, zie artikel Nieuwsblad.






    http://users.telenet.be/expo.eeklo/




    Gr Luc (boris165)[/FONT][/SIZE]


    .
    Last edited by boris165; 9 september 2012, 14:51. Reden: Afgeast
    http://luc-danneels.be/

  • #2
    Re: 8 sep t.e.m. 16 sep 2012 - Expo - Eeklo

    sorry afgelast
    http://luc-danneels.be/

    Comment


    • #3
      Re: 8 sep t.e.m. 16 sep 2012 - Expo - Eeklo

      Wat jammer voor u , ik was al opgetogen om te zien dat er eens iets over fotografie was in mijn stad en nu net die politieke spelletjes. (gelezen op uw site)
      Ik hoop voor u en alle betrokkenen dat uw initiatief toch blijft bestaan.

      Comment


      • #4
        Re: 8 sep t.e.m. 16 sep 2012 - Expo - Eeklo

        Op de site van de "VZW Paterskerk" wordt er met geen enkel woord gerept over het verbod dat de burgemeester hen heeft opgelegd.

        Ze doen zelfs gewoon alsof de kerk nog steeds kan gehuurd worden. Voor 24 september, 12 en 29 oktober zijn er zelfs nog evenementen in aanvraag.

        Het is reeds van december 2010 geweten dat de Paterskerk om veiligheidsredenen niet meer mocht verhuurd worden. Dit heeft volgens mijn weten zelfs in de krant gestaan.
        Jullie als organisatoren moeten dat toch ook geweten hebben? Of heeft niemand jullie daar ooit op gewezen?
        "Code 37" heeft hierna, bij uitzondering, in 2011 toch de toestemming gekregen om er te mogen filmen. (Maar dit was in tegenstelling tot jullie expo echter wel geen openbaar evenement. Misschien dat er daarom wel een veiligheidscertificaat werd afgeleverd? ).
        Op jullie aanvraag om de expo daar te mogen houden heeft "stad Eeklo" inderdaad niet gereageerd. Al doen jullie nu wel alsof jullie niks afwisten van een 'verbod om veiligheidsredenen' jullie moeten toch geweten hebben dat jullie een risico namen, om de expo daar toch te organiseren, zonder die expliciete toestemming?

        Persoonlijk lijkt het er voor mij dan ook een beetje op dat jullie bewust dit risico genomen hebben...en verkeerd hebben gegokt.
        Wat niet weg neemt dat Philibert Blancke hier (hoogst waarschijnlijk) wel het meeste schuld treft (want hij wist gegarandeerd van dat verbod af). Maar ook "stad Eeklo" gaat in deze zaak volgens mij zeker niet vrijuit want zij hadden duidelijk op jullie aanvraag moeten reageren.
        Maar dat zijn allemaal vijgen na Pasen zeker?

        Volgende keer bij de "Arme Klaren" misschien?
        Last edited by Dekeuj; 17 september 2012, 09:52.

        Comment


        • #5
          Re: 8 sep t.e.m. 16 sep 2012 - Expo - Eeklo

          Bij het organiseren van de tentoonstelling hebben wij enkel samen gewerkt met Philibert Blancke, met de andere leden van de vzw hebben wij nooit contact gehad.
          Philibert heeft ons nooit op de hoogte gebracht dat de vzw geen toelating meer had om iets te organiseren in de paterskerk.
          Vermits er niets vermeld was op de website van de paterskerk waren wij van geen kwaad bewust.

          Er staat al een nieuwe tentoonstelling op stapel maar dan wel in mijn eigen gemeente (Knokke)
          http://luc-danneels.be/

          Comment

          Working...
          X