Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

    Volgend weekend kan je weer naar het vliegveld van Malle voor de jaarlijkse Fly-In.
    Het zal zeker de moeite worden, want er komen een aantal speciale vliegtuigen die je niet zo dikwijls zal kunnen zien.

    Voor meer info kan je hier kijken: http://www.ebzr.be/FlyIn.aspx
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

    Zal zaterdag aanwezig zijn

    Comment


    • #3
      Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

      Hallo
      Lijkt mij wel leuk.
      Ook aandacht voor de klein gasten(luchtkasteel).
      Ik weet enkel niet hoe ik een fly in moet inschatten.
      Heeft deze schow het karakter van een klasieke vliegmeeting of is dit meer een onder ons van piloten die daar een weekend hun vliegtuig komen parkeren
      Welke mogelijkheden heb je zoal als amateur voor het fotograferen van vliegtuigen?
      Afstand en bereikbaarheid vliegtuigen?
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

        Geen show, maar een fly-in. Piloten komen en gaan.
        Fotograferen is er normaal gezien heel goed te doen.

        Zal er zaterdag en misschien zondagvoormiddag zijn

        Comment


        • #5
          Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

          Je kan vrij dicht bij de geparkeerde vliegtuigen komen, maar je mag er niet tussendoor wandelen.
          Om de landende en opstijgende vliegtuigen goed te fotograferen zal je wel een tele moeten meenemen omdat er toch een redelijke afstand is tussen de publiekszone en de runway (veiligheid, daar is dus niets aan te doen).
          Vorig jaar kon je nog dichter bij de landende vliegtuigen komen aan de kant van het clubhuis, maar als ik de plannetjes bekijk dan hebben ze het terras nu op een andere plaats opgesteld.
          Dat terras was de vorige jaren altijd vlak naast de benzinepomp opgesteld, en dat zal nu niet meer mogen (dat lijkt mij wel logisch, want als er daar iets mis gaat en er zit veel volk vlakbij, dan is het meteen een grote ramp met heel veel slachtoffers).

          Ik ga morgen al eens kijken, maar ben er ook zeker op zaterdag en zondag.
          Vandaag was de air-to-air academy begonnen (foto's maken van vliegtuigen terwijl je er zelf in een ander vliegtuig boven hangt, maar daarvoor moet je wel flink betalen), en ik denk dat ze er geen goed weer voor hebben gehad.
          Hopelijk wordt het de volgende dagen beter...

          Als je de beste foto's wil maken van opstijgende vliegtuigen vanuit de publiekszone, dan is het misschien aan te raden om niet te vroeg naar huis te gaan. Later in de namiddag staat de zon beter (geen tegenlicht).
          Op een 1,5 en 1,6x crop camera heb je dan wel minstens een 300mm lens nodig (met een 100-400 op mijn 1,3x crop camera lukt dat ook nog net, de kleinere vliegtuigen staan dan wel niet beeldvullend op de foto).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

            Dat flink betalen klopt. Vorig jaar was het 500 euro naar verluidt, dit jaar is het opgeslagen naar 700 euro. Leuk hoor, maar voor dat geld koop ik me een super 70-300G SSM, en daar ben ik langer dan een dik uurtje zoet mee .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

              Alvast bedankt voor de goede info hier.
              Voor mij zal het zaterdag worden, en hopelijk vinden de kids 8 en 6 jaar het ook leuk, dan zal ik in de laate namiddag nog kunnen genieten van het betere licht
              Voor mij ook het nieuwsgierige moment om de nieuwe extender2 III op de 70-200L is 2.8 II. uitgebreid te testen.
              Wel op een wat oudere 1DmkIIn.
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                Vorig jaar kon je toch tussen de vliegtuigen wandelen en kon je dicht bij de vliegtuigen komen als je een hesje droeg (kostte toen 5 EUR geloof ik). Dit jaar lees ik er echter niets over.

                Comment


                • #9
                  Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Vorig jaar kon je toch tussen de vliegtuigen wandelen en kon je dicht bij de vliegtuigen komen als je een hesje droeg (kostte toen 5 EUR geloof ik). Dit jaar lees ik er echter niets over.
                  Dat kan nu niet meer.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                    oei da's heel wat minder interessant. Ik vond dat juist de meerwaarde en alles verliep vorig jaar eigenlijk heel goed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      Vorig jaar kon je toch tussen de vliegtuigen wandelen en kon je dicht bij de vliegtuigen komen als je een hesje droeg (kostte toen 5 EUR geloof ik). Dit jaar lees ik er echter niets over.

                      oeps. ik zie aan de datum van mijn foto's van vorig jaar dat ik vermoedelijk op de chipmeet was (maand mei). Kon je dit jaar op de chipmeet dicht bij de vliegtuigen en op de tarmac ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                        Ik ben er vandaag al eens gaan kijken, en het is zeker de moeite om dit weekend langs te komen als je graag oude vliegtuigen ziet.

                        Je kan nog steeds vrij dicht bij de landende vliegtuigen aan de kant van het clubhuis.
                        Dan sta je ook vlakbij de toog als je dorst krijgt.
                        De foto's die ik deze namiddag heb gemaakt, die staan al op mijn website. Het zijn er niet zoveel (ik ben er ook niet lang geweest), maar dan kan je toch al een paar "speciallekes" zien. Morgen en overmorgen komen er nog veel meer oude vliegtuigen.
                        Voor het publiek zijn de zones zo ingericht dat je eigenlijk heel erg dicht bij de geparkeerde vliegtuigen kan komen.

                        Vergeet de zonnebrandolie niet, ik ben deze namiddag nog een busje "factor 50" gaan halen omdat ik de vorige jaren toch altijd wat verbrand was in mijn gezicht, nek en armen. Dat zou dan net iets minder erg moeten worden deze keer...

                        Dit vliegtuig kan je tijdens de Fly-In nog bekijken, en je zal het niet gemakkelijk ergens anders zien:


                        De F16 die ik deze nammiddag heb gefotografeerd, die kwam even langs, maar die zal je dit weekend niet te zien krijgen.
                        Er staat wel een "static display" F16, die kan je op de grond bekijken, maar die zal niet vliegen (ik denk dat die zelfs niet kan vliegen).
                        Last edited by Black B@ndit; 19 augustus 2011, 20:41.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                          Dat beloofd voor morgennamiddag.
                          Dat van die toog (locatie) zit al in mijn achterhoofd,zonnecreme zal ook nodig zijn dus(geluk).
                          Alvast merci aan ,black bandit' voor zijn verkenning en mischien tot morgen.....
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • #14
                            Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                            Dat beloofd voor morgennamiddag.
                            Dat van die toog (locatie) zit al in mijn achterhoofd,zonnecreme zal ook nodig zijn dus(geluk).
                            Alvast merci aan ,black bandit' voor zijn verkenning en mischien tot morgen.....
                            Voor mij dus ook zaterdag

                            Comment


                            • #15
                              Re: 20 & 21 augustus - Fly-In - vliegveld Malle-EBZR

                              Zaterdag is zeker de beste dag. Voor zondag zijn de weersvoorspellingen niet zo goed, en dan komen er altijd al veel minder vliegtuigen.
                              En op zondag wil iedereen op tijd naar huis, sommige piloten moeten nog een eindje vliegen voor ze weer thuis zijn (en als ze slecht weer voorspellen dan vertrekken die meestal een dag eerder).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X