Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kooldries/Bospolder/Oude landen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kooldries/Bospolder/Oude landen

Hey,

Ik wil volgende maand nog eens een macro tochtje plannen, alleen weet ik niet goed waarheen

Ik wil me vooral focussen op macro fotografie (vlinder,libellen....), als dat niet uitdraait zoals ik in gedachten had, dan zou het leuk zijn als ik nog een paar andere mooie plaatjes kan maken

Locaties die ik in gedachten had:
    - Bospolder/Domein Muisbroek/Ekerse putten
    - Oude landen
    - Kooldries

Ik vroeg me ook af welke maatregelen ik best tref in de gebied ivm muggen enzo, ik weet dat de hoeveelheid muggen aan de Ekerse putten niet te verdragen is zonder muggenspray, in de oude landen valt het mee. Maar hoe zit het dan met de kooldries?

Alvast bedankt!
    R0b!n
    R0b!n
    PORTFOLIO

Re: Kooldries/Bospolder/Oude landen

Ik reageer meer en meer allergisch op muggenbeten (en beten van andere insekten) en dat is lastig in combinatie met macro-fotografie Je moet het mij niet vertellen ...

Ik kan je 3 tips geven :
    - 's morgens zéér vroeg (van voor zonsopgang tot een paar uur nadien) zul je minder last hebben dan 's avonds : insekten zijn dan nog niet opgewarmd of zijn nog met dauw bedekt en vliegen dan minder of niet
    - lange broek, lange mouwen, pet, e.d. (ook al is het warm ...)
    - op niet bedekte huid gebruik ik nu steeds Jaico muggenmelk roller met DEET (in AS Adventure gekocht maar je zult dat zeker ook elders kunnen vinden) + regelmatig herhalen
    en dan maar hopen dat ze niet door je T-shirt heen prikken zoals ik al heb meegemaakt

Over de gebieden zelf kan ik jammer genoeg niets vertellen : ik ken ze (nog) niet
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Re: Kooldries/Bospolder/Oude landen

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      Ik reageer meer en meer allergisch op muggenbeten (en beten van andere insekten) en dat is lastig in combinatie met macro-fotografie Je moet het mij niet vertellen ...

Ik kan je 3 tips geven :
      - 's morgens zéér vroeg (van voor zonsopgang tot een paar uur nadien) zul je minder last hebben dan 's avonds : insekten zijn dan nog niet opgewarmd of zijn nog met dauw bedekt en vliegen dan minder of niet
      - lange broek, lange mouwen, pet, e.d. (ook al is het warm ...)
      - op niet bedekte huid gebruik ik nu steeds Jaico muggenmelk roller met DEET (in AS Adventure gekocht maar je zult dat zeker ook elders kunnen vinden) + regelmatig herhalen
      en dan maar hopen dat ze niet door je T-shirt heen prikken zoals ik al heb meegemaakt

Over de gebieden zelf kan ik jammer genoeg niets vertellen : ik ken ze (nog) niet
      Ik ga morgen bij de apotheker horen of ze straf spul in huis hebben daarvoor
      Ik ben inderdaad ook wel gevoeliger als ik op zo n plek gestoken wordt dan wanneer ik thuis gestoken in mijn bed
      R0b!n
      PORTFOLIO

Comment

Working...
      X