Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mooie locatie gezocht tussen Leuven en Brussel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mooie locatie gezocht tussen Leuven en Brussel

zaterdag willen mijn vriend en ik een fotodag ervan makne :-), we zijn echte beginners! volgen momenteel een cursus fotografie. We hebben nu he theme licht.
    willen dus goede plaats weten waar we rond dit thema mooie foto's kunnen maken.
    iemand tips van locaties?
    wij wonen tussen brussel en leuven ( nl erps-kwerps ( kortenberg) )

grtjs
    magalie
    Last edited by magietje; 8 maart 2011, 14:12.

Re: mooie locatie gezocht

eigenaardige vraag.
    volgens mij kan je overal waar licht aanwezig is, opnamen maken rond dit thema.
    dus zowat overal.
    het onderwerp dat dien je dan zelf in te vullen naar persoonlijke voorkeur.
    ik zou het niet te letterlijk opvatten, dus bijvoorbeeld geen avond- of nachtopnamen gaan maken, dan interpreteer je de opdracht letterlijk.
    zelfs op een bewolkte dag kan je van een natuurlandschap een opname maken in verband met licht.

Comment

Re: mooie locatie gezocht tussen Leuven en Brussel

Volg de raad van Control-Z ...

maar je kan altijd naar het park van Tervuren en vlak daarbij het Zonieenwoud bijvoorbeeld ...

bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

In Kortenberg zijn er prima plekjes waar vroeg in de ochtend en tegen zonsondergang mooie foto's te maken zijn met de passerende vliegtuigen ...de watertoren aan de Kortenbergsesteenweg bijvoorbeeld .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          In Kortenberg zijn er prima plekjes waar vroeg in de ochtend en tegen zonsondergang mooie foto's te maken zijn met de passerende vliegtuigen ...de watertoren aan de Kortenbergsesteenweg bijvoorbeeld .
          vroeger kon je ook in de abdij van Kortenberg terecht, maar of dat nu nog is weet ik niet...

Voor Kortenberg zelf vind je hier nog wat adresjes:

En anders is er vlakbij het station van Nossegem (achterkant station, vlakbij een oud militair kerkhof) ook mogelijkheid om redelijk dicht bij de landingsbaan vlakbij de spoorweg foto's te trekken (op voorwaarde dat de wind goed staat natuurlijk)

Verder is er langs Steenokkerzeel ook een spotterplaats en kan je van vlakbij 127 bis ook mooie foto's trekken van vliegtuigen die boven de autotunnel landen
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Voor spottersplaatsen...
            LAST UPDATE: APRIL 2019 Brussels Airport (IATA: BRU, ICAO: EBBR) is Belgium’s largest airport and centrally located in the economic heart of Europe. With the city of Brussels being the European capital and home to many international companies and institutions, Brussels Airport is connected to the world by more than 70 airlines. In 2018 the …
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

de plaatsen om vliegtuigen te spotten ken ik wel :-)
              maar wil mooie andere plekjes waar ik foto's rond het thema licht kan nemen :-)
              iedereen zegt me ja je kan dat overal, maar in de les is dit thema echt niet duidelijk uitgelegd. Kunnen jullie mij niet wat helpen en zeggen wat ik bijvoorbeeld kan fotograferen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                zaterdag willen mijn vriend en ik een fotodag ervan makne :-), we zijn echte beginners! volgen momenteel een cursus fotografie. We hebben nu he theme licht.
                willen dus goede plaats weten waar we rond dit thema mooie foto's kunnen maken.
                iemand tips van locaties?
                wij wonen tussen brussel en leuven ( nl erps-kwerps ( kortenberg) )

grtjs
                magalie
                Een raar thema: fotograferen is per definiti iets maken met licht, zonder licht is er niets te fotograferen. Als ik het goed begrijp zoekt u een lokatie waar licht is?

Comment

mja thema is licht en bedoeling is foto's te maken van wat doet licht met de omgeving
                  maja...
                  ik denk dan aan weerspiegelingen, zonsopgang ( de verkleuring van de lucht), schaduwen...
                  maarja is het dit wel en waar zijn deze mooi te vinden en op welk moment van de dag?
                  ik dacht bv ook aan zonnestralen die door het bos schijnen, maar die vind ik maar niet :-)

Comment

zoek een stel mooie glasramen...?
                    of gewoon ramen met mooie lijnen
                    www.aeri-photography.be

Comment

hmmmz... misschien één van de 4 abdijen van Leuven proberen?
                      Voor leuven vond ik dit: http://www.leuven.be/vrije-tijd/toer...swaardigheden/

ben ook aan het rondkijken voor bezienswaardigheden in de buurt (woon in Nossegem, dus vlakbij in feite) om mijn nieuwe camera wat te testen
                      Mijn Blog
                      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Working...
                      X