Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12 december - Mini-Photokina - Wilrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 12 december - Mini-Photokina - Wilrijk

Ben al even terug. Ik vond dat er niet zo heel veel te zien was, maar de speciale draagriemen boeiden me wel. Ms in de toekomst zo eentje kopen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

net terug van wilrijk, mini photokina:
      conclusie D7000 is voor mij geen upgrade (heb D90) mis enkele knopkes en hoge iso is niet vat het is op D700 gigantisch verschil
      70-200 f2.8 VR II is een must have
      10.5 fish ook plezant lr lost het fish effect mooi op,

sigma 120-300 ook best leuk! 70-200 OS zeker geen slechte lens, OS zeer goed, beter dan die op de 120-400! 160mm en 1/30 toch een acceptabel resultaat
      sigma 85 1.4 vrij goed, snelle focus, scherp alleen op f1.4 tussen wit en zwart nen schone paarse boord. jammer dat de nikon 85 er niet lag, had ze graag naast elkaar getest
      sigma 8-16 ook best een leuk lensje

Ws strobist was kort (niks nieuws voor mij, had wel al een Ws gevolg) lichtmeter was wel leuke om te zien bij strobist! is een twijfel geval aan't worden (nooit goed, voor het budget)
      colormanagment was zeer basis, eerder een overzicht van wat je zou moeten kopen.

jah dus weer wa kwijl kwijt.
      best wel leuke bedoening.
      jammer da de winkel van studio73 om den hoek ferm klein is en niet echt mogelijkheid bied om gezellig rond te kijken.
      maar der stond ferm wa volk binnen ook
      nikon stuff

Comment

Ik dacht dat het foto Rubens was en niet Studio.

Maar inderdaad, er stond steeds wat volk binnen. Die -20 % geldden daar ook op Loewe-Pro e.d. maar hetgeen ik zocht bestaat blijkbaar niet.
        De "Kern" was goed, niet overbevolkt maar uiteraard waren daar geen nieuwigheden.
        Toch voor herhaling vatbaar.
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          net terug van wilrijk, mini photokina:
          conclusie D7000 is voor mij geen upgrade (heb D90) mis enkele knopkes en hoge iso is niet vat het is op D700 gigantisch verschil
          70-200 f2.8 VR II is een must have
          10.5 fish ook plezant lr lost het fish effect mooi op,

sigma 120-300 ook best leuk! 70-200 OS zeker geen slechte lens, OS zeer goed, beter dan die op de 120-400! 160mm en 1/30 toch een acceptabel resultaat
          sigma 85 1.4 vrij goed, snelle focus, scherp alleen op f1.4 tussen wit en zwart nen schone paarse boord. jammer dat de nikon 85 er niet lag, had ze graag naast elkaar getest
          sigma 8-16 ook best een leuk lensje

Ws strobist was kort (niks nieuws voor mij, had wel al een Ws gevolg) lichtmeter was wel leuke om te zien bij strobist! is een twijfel geval aan't worden (nooit goed, voor het budget)
          colormanagment was zeer basis, eerder een overzicht van wat je zou moeten kopen.

jah dus weer wa kwijl kwijt.
          best wel leuke bedoening.
          jammer da de winkel van studio73 om den hoek ferm klein is en niet echt mogelijkheid bied om gezellig rond te kijken.
          maar der stond ferm wa volk binnen ook
          Heb natuurlijk ook de uiteenzetting gevolgd.Het betrof uiteraard ook een lezing wat strobistfotografie juist inhoud en wat de verschillende mogelijkheden zijn.Verder werd op zeer duidelijke, aangename en met momenten zeer ludieke wijze ook een voorstelling gegeven over oa het gebruik van lichtmeter of zoals werd gezegd de natte vinger methode. Veder werden in detail ook alle beschikbare workshops voorgesteld.Men mag dan ook niet verwachten dat een workshop van normaal 1 tot 2 dagen word uitgelegd op 40min.Het is tenslotte nog steeds een beurs waar leveranciers hun producten voor stellen.
          Persoonlijk vind ik de voorbeeldfoto's die werden getoond om de verschillende mogelijheden te belichten een aangename verrassing.In combinatie met een duidelijke en aangename uitleg en zeer positieve comments van cursisten die reeds bij deze mensen een workshop hebben gevolgd vond ik dit als korte lezing zeer geslaagd.Maar ik verwacht dan ook niet op 40 min de info te verkrijgen van een ganse dag te meer dat deze fotografen dit om den brode doen. Het spontane applaus op het einde van de lezing sprak voor mij boekdelen.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Ben al even terug. Ik vond dat er niet zo heel veel te zien was, maar de speciale draagriemen boeiden me wel. Ms in de toekomst zo eentje kopen.
            Ik denk dat ik net binnen ging als jij de deur uit liep (kkan mis zijn ook hoor)

Anyway, eerste indruk was dat het event niet zo groot was en had er in eerste instantie meer van verwacht.
            Achteraf beschouwd viel het best wel mee allemaal.
            Bijna alle vertegenwoordigers lastig gevallen met mijn lastige vragen en toch een meerdere goede gesprekken er aan overgehouden.

Vooral de man van Tamron was zeer goed op de hoogte met eeuwen ervaring, zeer vriendelijk, heb er lange goede babbel mee gehad.

Dien van Sigma had duidelijk iets zuur gegeten of slaag gekregen van zijn vrouw of zo want met die man was geen schip te varen.

Canon viel goed mee, zeer vriendelijke mens ook met degelijke productkennis.

Het meest onder de indruk was ik van de hollanders met hun demonstratie van de Cullman statieven
            Rekt em die poten ff helemaal uiteen, smijt die op de grond en zet er zijn voet op
            "Zo sterk genoeg voor meneer?"
            Wel kmoe zeggen, ik was onder de indruk! Je moet toch vertrouwen in je product hebben om dat aan te durven Het is nu nog een maandje wachten want het product is nog maar net in productie en niet leverbaar voorlopig. Jongens forceerd ulle een beetje e

De man van Nikon was een beetje een echte antwerpeneere en viel me wat tegen want hij gaf al antwoord op vragen die nog niet helemaal gesteld waren en praate ook wel veel ontwijkend of naast de kwestie om er maar van af te zijn. Vond ik wel een beetje jammer. We kregen op 3 verschillende vragen het standaard antwoord "www.nikon.be kijken meneer" naarg dat kon ik zelf ook wel bedenken man.

Ook naast de stand van Pentax had men lege product dozen staan en men kon niet meer vertellen over de technische details. DANG !!!

Bij de strobist mannen was alle fun natuurlijk leuke en toegangkelijke workshops, zeer vriendelijke mannen ook die me in recordtijd mijn vragen zeer duidelijk konden invullen (mss stelde ik te simpele vragen dat kan ook ) hehe, nee, die mannen waren op de hoogte, dont worry

Finaal toch men respect naar de mensen die het allemaal gratis organiseren om onze zondag op te vrolijken en we zijn weer wat slimmer geworden.

Door de velotour (kunnen die mannen nu geen fatsoenlijke bezigheid hebben zoals fotos trekken ) was de auto bijna ingesloten door de politie (die hadden ons bijna omsingeld HAHAHA maar we zijn tijdig kunnen vluchten naar de overkant van de grote baan )

Comment

Xaf, ik ben een paar keer binnen en buiten geweest, oa om iets te eten etc.

Ik was die grote kerel met lang blond haar, helemaal in t zwart en een van de weinigen zonder zijn hele hebben en houden bij. (ik had niks bij)

t Was geen velokoers maar een loopkoers. Er liepen heel veel smurfen rond en toen ik toekwam waren ze net een auto aan t takelen.

Achter CC De Kern kon je gratis en dichtbij parkeren maar je moet natuurlijk wel je weg kennen in Wilrijk.

Ik vond dat de nadruk nogal lag op kopen.

Al die knappe lenzen en draagriemen en rugzakken vond ik wel verleidelijk, maar ik had me voorgenomen om niks te kopen, wat ik dan ook niet gedaan heb.

Uiteindelijk had ik geen spijt dat ik gegaan ben, t was het gratis he.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ook even mijn gedacht neerpennen:

Elke beurs die gratis is, is een goeie beurs

Het was inderdaad niet meer dan een groot reclamespotje maar je kon er wel leuk alle lenzen en toestanden proberen

De workshops waren eigenlijk alleen een voorstelling van welke workshops er te koop zijn en er werd weinig technische uitleg gegeven. Ten opzichte van bd-live had ik misschien iets teveel verwachtingen (maar een gegeven paard...)

Er was een schitterende gratis fotoshoot met mooie modellen die hun best deden om iedereen enkele mooie shots te laten maken met 3 knallers van flitsen en 2 grote softboxen

conclusie: klein maar fijn
                Last edited by dennis vandermeersch; 13 december 2010, 18:51.
                nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                  De workshops waren eigenlijk alleen een voorstelling van welke workshops er te koop zijn en er werd weinig (geen) technische uitleg gegeven
                  Dennis,

toch even een korte reactie. Zoals reeds werd aangehaald in het topic mag je op een koopbeurs niet verwachten verregaande technische uitleg te krijgen op een mini-voorstelling van 40 minuten. Dat is gewoonweg niet haalbaar. De bedoeling was om mensen te laten kennismaken met wat strobistfotografie juist is en wat de mogelijkheden zijn. En uiteraard, dat ga ik niet ontkennen, om ook wel wat workshops te kunnen verkopen.
                  Ik wil toch wel eventjes opmerken dat we tijdens de voorstelling duidelijk hebben vermeld dat iedereen aan onze stand welkom was om vragen te stellen en we deze gingen proberen zo goed mogelijk te beantwoorden. Uiteraard ook weer niet de bedoeling om aan de stand een complete privécursus te krijgen hé.
                  Door het vele volk die onze stand wel degelijk heeft bezocht met vragen en inschrijvingen, oa Xafke is blijkbaar op de stand geweest... waarvoor onze dank , was het voor ons en talrijke andere bezoekers wel een nuttige uiteenzetting. Verscheidenen waren echt wel onder de indruk van wat je met de technieken kan doen en willen die nu ook gaan aanleren op een constructieve manier. Je mag er echt wel van uit gaan dat er nog zeer veel mensen het concept strobistfotografie niet of weinig kennen hoor...

Ik vind het dan ook wel jammer dat de lezing en/of onze uitleg je geen voldoening heeft kunnen geven, maa je begrijpt uiteraard wel dat je op zo een dag niet voor iedereen goed kan doen, en we moesten tenslotte het presentatielokaal ook delen met de man van het color management.

Mvg. Peter
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

@pete, ws wordt wel luchtig gebracht!
                    was best een leuke presentatie hoor.
                    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      @pete, ws wordt wel luchtig gebracht!
                      was best een leuke presentatie hoor.
                      Bedankt David

Comment

sorry pete,

ik bedoelde het niet zo negatief hoor. ik heb alleen een beetje vergeleken met andere workshops. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan bd-live waar er stap voor stap werd uitgelegd hoe je te werk gaat. Ik vind jullie workshops super, vandaar mijn te hoge verwachting

Eerder een voorstelling over de workshops dan eigenlijk een workshop. En ja, aan jullie stand waren jullie zeer behulpzaam met uitleg, waarvoor dank.
                        Last edited by dennis vandermeersch; 13 december 2010, 18:52.
                        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                          sorry pete,

ik bedoelde het niet zo negatief hoor. ik heb alleen een beetje vergeleken met andere workshops. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan bd-live waar er stap voor stap werd uitgelegd hoe je te werk gaat. Ik vind jullie workshops super, vandaar mijn te hoge verwachting

Eerder een voorstelling over de workshops dan eigenlijk een workshop. En ja, aan jullie stand waren jullie zeer behulpzaam met uitleg, waarvoor dank.
                          Geen probleem Dennis.

Bedankt voor het compliment

Comment

Vond de mini workshop toch wel interessant. Als beginner heeft dit me toch wel wat meer inzicht over het strobisme bijgebracht en de interesse opgewekt. Nadien toch nog bevestiging gekregen dat die Twinlinks ook op de Sony werken. Volgende stap is naar de winkel gaan.
                            Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                            http://digitalefotografietm.blogspot.com

Comment

Working...
                            X