Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke forten zijn het meest interessant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke forten zijn het meest interessant

Hoi,

Voor mijn schoolwerk zou ik een reeks foto's willen maken van enkele forten rond Antwerpen.
    Desnoods documenteer ik ze allemaal, ik zie nog waar ik uit kom.

Nu vraag ik mij af welke forten het meest interessant zijn en ook het meest toegankelijk.
    Een fort dus waar je je fotografisch helemaal kan uitleven.

Iemand tips? Ervaring?
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Re: Welke forten zijn het meest interessant

goedeavond
    je hebt de middelste kring: bijvoorbeeld fort 4 mortsel
    en de buitenste ring: fort van walem, fort van koningshooikt,...

bijvoorbeeld die van mortsel aanrader
    ik heb de indruk dat de middelste het meeste in orde zijn en het beste voor foto's
    ik zou eventjes wat googlen en je weet na een kwartier al heel veel extra info

groetjes pieter en succes met je opdracht
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Comment

Hey Spyro,

Ik kan je enkel iets vertellen over het fort van Koningshooikt. Is hier niet zo ver uit de buurt, en ik passeer daar wel eens.
      Het fort zelf is niet vrij te bezichtigen, er is daar nu een paintball club actief die alleen eigen leden toelaten op hun 'trainingsdagen', en voor de rest van de dagen hebben ze een groot slot op de poort hangen...
      Vooraan het fort is een taverne geweest die nu compleet in verval is...
      Rond het fort is er een grote gracht waar veel vissershuisjes staan en waarvan je wel enkele leuke plaatjes kan schieten.
      Als je echt het fort eens wil betreden kan dit alleen op de jaarlijkse cyclocross wedstrijd...

Comment

Het fort van Bornem is vrij te betreden. Ik ben daar enkele maanden geleden een fotoshoot gaan doen. De helft van het gebouw is wel een beschermd vleermuizenreservaat, dus daar mag je niet in.

Op het werk hebben we een studie gemaakt over de vleermuizen in de forten rond Antwerpen. Als je concrete vragen hebt over een specifiek fort, dan kan ik die gerust eens doorspelen naar de mensen die daaraan gewerkt hebben. Zij hebben de meeste forten bezocht en geanalyseerd. Liefst via PM. Ze gaan het hier niet appreciëren als ik projectgegevens op een publiek forum begin te gooien

Comment

het fort in Wilrijk is toegankelijk .. vlak aan de unief ..

ook het fort van hoboken is wel te doen als het "open" is.

grtn
          www.milla-it.be - Snelle webhosting aan lage prijs met persoonlijk contact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
            Hey Spyro,

Ik kan je enkel iets vertellen over het fort van Koningshooikt. Is hier niet zo ver uit de buurt, en ik passeer daar wel eens.
            Het fort zelf is niet vrij te bezichtigen, er is daar nu een paintball club actief die alleen eigen leden toelaten op hun 'trainingsdagen', en voor de rest van de dagen hebben ze een groot slot op de poort hangen...
            Vooraan het fort is een taverne geweest die nu compleet in verval is...
            Rond het fort is er een grote gracht waar veel vissershuisjes staan en waarvan je wel enkele leuke plaatjes kan schieten.
            Als je echt het fort eens wil betreden kan dit alleen op de jaarlijkse cyclocross wedstrijd...
            hallo,
            dat van koningshooikt is ook jaarlijks open bij de 4 x 4 happening
            er zit ook nog petanque club dacht ik
            het slot fotograferen levert soms ook een mooie foto op hoor, enkel het slot dan he
            en de danserkes zijn inderdaad al lang uit het café
            veel succes

groetjes pieter
            Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Comment

Working...
            X