Spijtig dat München zo ver is. Zou anders de moeite waard zijn.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vanaf 18 September - Oktoberfest - München
Collapse
X
-
Vanaf 18 September - Oktoberfest - München
Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto'sLabels: Geen
-
-
Re: Oktoberfest
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichtlijkt mij een prima sd of beter sw (shooting week-end), en limburg is inderdaad ver , 1 uur rijden en 1 uur file schuiven langs vlaamse wegen .................
Comment
-
Re: Oktoberfest
Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk berichtlaat nu net dàt het probleem zijn voor de Limburger : Naar Brussel of Antwerpen moeten om te werken........
Comment
-
Re: Vanaf 18 September - Oktoberfest - München
Deze Limburger is er net van thuisgekomen, wat een fantastische ervaring . Eigenlijk een verlengd weekendje vrijgezellen , daarom dan ook de dure camera wijselijk thuis gelaten en een compactje meegenomen voor de nodige sfeerbeelden. Achteraf wel wat spijt van, maar wou geen risico's lopen. Er waren wel wat fotografen met reflexcamera's, maar als je op vrijgezellen gaat liggen de risico's sowieso al wat hoger en leek het me toch beter te voorkomen dan een nieuw toestel te moeten kopen .
Enkele tips voor wie volgend jaar wil gaan;
Boek tijdig een hotel, wij hadden nog geluk maar de meeste hotels in de buurt zijn reeds maanden op voorhand volzet. De meeste vaste bezoekers boeken hun kamer meteen opnieuw voor het volgende jaar.
Wil je een goeie plaats in één van de biertenten dan moet je ook daar ruim op voorhand boeken. Je kan er ook zo naar toe gaan, er zijn overal vrij toegankelijke zitplaatsen voorzien, maar dan moet je wel voor 12 uur daar zijn. Na 12 uur is het overal aanschuiven om een plekje te bemachtigen. Je komt dan ook in het middenvak terecht waar er dikwijls heel veel rumoer en beweging is, geen leuke plek voor een dure camera.
Wij zaten dag 2 in de "Hippodrom", een echte aanrader voor mooie foto's te maken. Reserveer ruim op voorhand je plaatsen. Als je dan reserveert kies dan zeker voor een plaats op de gallerij. Dan zit je ergens op het balkon rondom het middenvak en heb je een mooi uitzicht over de hele tent. Je kan er wel pas reserveren vanaf een minimum van 8 personen. Je hebt er ook de keuze voor een box te huren vanaf 10 personen, maar dan zit je onderaan tegen de kant weggestoken onder de gallerij en mis je veel van de sfeer en heb je ook geen overzicht.
Een hele mooie tent dus met veel typische klederdrachten, mooie kleuren en de juiste mensen, sfeer en ambiance. Het ging er allemaal een beetje deftiger aan toe zonder verlies aan sfeer .
De dag ervoor zaten we nml in de grootste tent "Hofbrau". Een tent van 10.000 echt dronken mensen, voornamelijk toeristen die eens flink uit de bol willen gaan. Om daar met een reflex te werken moet je al heel goed uitkijken, het bier komt je er soms van alle kanten tegemoet, zeker in het middenvak waar wij zaten.
Buiten de tenten staat er verder een grote kermis opgesteld met vele typische kraampjes en attracties, het is er best wel save om met je reflex aan de slag te gaan. Maar toch steeds uitkijken met dronken bezoekers in je buurt, ze maken soms al eens onverwachte bewegingen .
Enige voorzichtigheid is dus toch wel aangewezen als je er met duur materiaal aan de slag wil gaan.
Het is er ook niet zo goedkoop, zorg voor voldoende cash geld. Er zijn bankautomaten maar daar sta je al gauw een half uur of langer aan te schuiven. Een liter bier kost er 8 euro, snacks en frisdranken heb je er wel al vanaf 2,50 euro. De attracties schommelen tussen de 5 en de 10 euro.
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk terug van de partij zijn, en dan wel met m'n reflex. Wil ik dan toch eens een avondje doorzakken dan laat ik mijn toestel veilig wegbergen in het hotel .
GrtjsSamen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Comment
-
-
Re: Vanaf 18 September - Oktoberfest - München
Dank u voor de goede raadgevingen.
Je hebt blijkbaar veel plezier gezien en gehad, als men natuurlijk tegen de bierreuk kan, zou niet voor mijn madam zijn.Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's
Comment
Comment