Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15&16 Mei - Stampe Fly-in - Deurne

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 15&16 Mei - Stampe Fly-in - Deurne

Naar jaarlijkse gewoonte zakken een aantal Stampe SV4-bezitters weer af naar de luchthaven van Deurne. Verder zijn ook een Spitfire en talrijke andere vliegtuigen te bewonderen. De formatievlucht is zondag om 11 uur maar ook zaterdag en zondagnamiddag is er genoeg te zien.

Meer info op de Stampe site
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Re: 15&16 Mei - Stampe Fly-in - Deurne

Iemand toevallig bereidwillig om mij 15/5 omstreeks 18h15 terug naar Zoersel (vliegveld) te brengen

Comment

Als ze zo ver van het publiek wegblijven als vorig jaar, dan moet je een heel lange tele meenemen.
      Vorig jaar heb ik de 100-400 + 1,4x TC gebruikt op de 1D MKIII, en dan moest ik achteraf nog een klein stukje uit de foto snijden om de vliegtuigen een beetje redelijk in beeld te krijgen... Door die heel grote afstand zit er ook teveel lucht tussen de camera en het vliegtuig, het is dan onmogelijk om echt scherpe foto's te maken (tenzij de luchtvochtigheid héél laag is, en er helemaal geen luchtverontreiniging is).

Met die formatievlucht vlogen ze over heel Antwerpen, maar ze kwamen niet boven het publiek dat speciaal naar daar komt voor die vliegtuigen...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Da's spijtig - een paar jaar geleden verwonderde het mij nog hoe dicht de Spitfire over het publiek vloog.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Bedankt voor deze info Black Bandit...dit bespaart me een verplaatsing. Als ze echt een mijl wegzitten...tja, dan vind ik er ook niet veel aan...400 mm en 1,4 TC pffff...nope too much

Comment

dus ze staan niet netjes geparkeerd en je kan geen closup foto's maken?
            Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
              dus ze staan niet netjes geparkeerd en je kan geen closup foto's maken?
              Ze staan op de grond wel netjes geparkeerd binnen een hekwerk, je kan er heel dichtbij komen voor close-up foto's. Maar dat is niet waarvoor de meeste spotters naar zo'n evenement gaan.

Je kan de vliegtuigen die daar staan bijna aanraken, maar tegelijk staat alles zo dicht op elkaar dat je er niet echt speciale foto's van kan maken.
              De enige mogelijkheid om ze goed in beeld te krijgen is net voor ze opstijgen, dan komen ze dicht genoeg langs om ze met een redelijke tele te fotograferen (met een 70-200 moet het dan wel lukken op een crop-camera). Zorg ervoor dat je zondag op tijd bent, en reserveer dan alvast een plaatsje tegen het hekwerk van waaruit je de runway ziet, daar heb je de beste kansen. Dan kan je na de formatievlucht de meeste vliegtuigen ook nog op de grond van dichtbij gaan bekijken.
              BD0338BE

Comment

ik zou zaterdag willen gaan staan ze dan ook netjes buiten?
                Ik doe toch vooral closeups
                Moet ge inkom betalen?
                Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Als het droog weer is, dan zullen er zeker verschillende SV's (en ook andere vliegtuigen) te zien zijn, en je kan er heel dichtbij komen. Ze staan dicht tegen de hekken, vergeet je breedhoeklens niet als je ze volledig op de foto wil, en neem een tele mee voor de detailfoto's.

Je moet er geen inkom betalen, en de keren dat ik er geweest ben was parkeren ook geen probleem.

Als je graag close-ups maakt, dan moet je daar zeker eens gaan kijken dit weekend.
                  BD0338BE

Comment

Heeft iemand de Spitfire al gezien? Is het alweer de tweezitter - die ik eigenlijk al beu ben gezien - of terug een 'echte'?

Comment

Onderweg naar t asiel in Wommelgem gisteren zag ik een hele hoop freaks met supertelelenzen staan. Mensen van op dit forum ?

t Was wel schoon weer.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Heeft iemand de Spitfire al gezien? Is het alweer de tweezitter - die ik eigenlijk al beu ben gezien - of terug een 'echte'?
                        Vorig jaar was het de tweezitter, twee jaar geleden een "echte": http://www.barthuysmans.fotopic.net/p50177591.html
                        BD0338BE

Comment

Vind het de moeite niet, je staat er veel te ver vanaf, en idd, achter de hekken staan ze dichtbij maar dan heb je weer een zeer drukke achtergrond van het publiek dat daar overdekt zitten te drinken....
                          Dit jaar stuur ik mijn kat....
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Gisteren hoorde ik de Spitfire boven Mortsel vliegen maar vandaag was ie nergens te bekennen. Volgens een andere bezoeker is de piloot overhaast teruggevlogen uit angst dat de Engelse luchthavens omwille van vulkaanas opnieuw gesloten worden. Het was vanmorgen een grijze dag maar toch ben ik niet ontevreden van mijn foto's. Als opnames van de vluchten niet lukken, dan is er altijd nog de grondshow.

Comment

Ik ben ook zeer tevreden dat ik gisteren (zaterdag) naar Deurne ben afgezakt. Ik heb geen foto's kunnen nemen van vliegers in de lucht (of toch weinig) maar wel enkele van taxiiende vliegtuigen en dat is ook knap om te zien.

Ik post er wel enkele in de loop van volgende week.

Comment

Working...
                              X