Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samen naar airshows - liefhebbers gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Samen naar airshows - liefhebbers gezocht

Ik ben op de spottersdag geweest maar vandaag niet meer terug geweest. Ik ben dit hier vergeten melden. De spottersdag was niet veel soeps, en de flightline lag maar liefst op 450 meter van het publiek, op de spottersdag mocht het iets dichter maar zelfs dat volstond niet. Veiligheid OK, maar dit is overdreven. De Belgen mogen een voorbeeld nemen aan onze noorderburen, Gilze Rijen, een toonbeeld van organisatie, stevig programma, in alles beter dan wat de belgische luchtmacht hier in mekaar flanste.

Comment

Ben er ook niet meer geraakt (vandaar mijn vraag).
      www.digitalclickx.com

Comment

Wat betreft Bevekom & organisatie: De organisatie is dit jaar uit handen gegeven door het leger, aan een eventbureau. Als ik me niet vergis hetzelfde bureau dat de 24h van Spa organiseert.

Ze hebben er een chaos van gemaakt. Spottersdag was een schandaal, in die zin dat er geen sanitaire voorziening was, geen waterbevoorrading ... Het Belgisch leger wil ook deze schaamte een klein beetje goed maken door de spottersdag terug te betalen aan hen die geweest zijn.

Daarvoor moet je een bericht sturen naar de basiscommandant van Bevekom, met al je gegevens, IBAN & BIC-codes.

De airshow zelf: Tja, als ineens de interessante namen van het programma verdwijnen, blijft er niet veel meer over. Wel een hoop "vortex"-shots kunnen nemen, maar door de afstand en het veel gewissel van lens met kennis (ik leen die van hem voor airshows, gezien ik zelf het budget nog niet heb) weet ik niet of ze het tonen waard zijn, na bewerking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof150182 Bekijk bericht
          .. Het Belgisch leger wil ook deze schaamte een klein beetje goed maken door de spottersdag terug te betalen aan hen die geweest zijn.

Daarvoor moet je een bericht sturen naar de basiscommandant van Bevekom, met al je gegevens, IBAN & BIC-codes.
          Allee, toch 1 positief punt
          Met welk email-adres kunnen we die brave mijnheer bereiken ?
          Op de website staat hierover wel niks geschreven
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Hopelijk heb ik volgend jaar de gepaste lens, ondertussen :
            veel Suc6 !!!
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Beauvechain was mijn eerste airshow en als het dit is dat ik elke keer kan verwachten vind ik het niet veel soeps. Ik hoop dan ook dat Sanicole beter wordt.

Ik vond het spijtig dat de 'statics' + brandweer + .... tussen landingsbaan en publiek stonden. Deze stonden soms wel in de weg. Ook draaiden de vliegtuigen weg van het publiek en vooral bij de Tucano waren het altijd belly shots.
              Als ik de lijst even bekijk op de website heb ik toch niet veel gezien van wat er aanwezig was, ook al heb ik het merendeel van de tijd naast de flightline gestaan.
              Op zondag was ik thuis en kwam de QRA-Demo vlak boven mn hoofd door. spijtig had ik de camera niet bij.

Ook de Fouga Magister mocht later in het programma, maar dat is een vrij subjectieve mening. Ik vind het een machtig ding, maar anderen zullen de voorkeur geven aan wat anders.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Beauvechain was mijn eerste airshow en als het dit is dat ik elke keer kan verwachten vind ik het niet veel soeps. Ik hoop dan ook dat Sanicole beter wordt.

Ik vond het spijtig dat de 'statics' + brandweer + .... tussen landingsbaan en publiek stonden. Deze stonden soms wel in de weg. Ook draaiden de vliegtuigen weg van het publiek en vooral bij de Tucano waren het altijd belly shots.
                Als ik de lijst even bekijk op de website heb ik toch niet veel gezien van wat er aanwezig was, ook al heb ik het merendeel van de tijd naast de flightline gestaan.
                Op zondag was ik thuis en kwam de QRA-Demo vlak boven mn hoofd door. spijtig had ik de camera niet bij.

Ook de Fouga Magister mocht later in het programma, maar dat is een vrij subjectieve mening. Ik vind het een machtig ding, maar anderen zullen de voorkeur geven aan wat anders.
                Hoop niet te veel op Sanicole. Het licht zit er op "twelve o'clock' om het in luchtvaarttermen te zeggen. En het is weer in september deze keer . Ik ben twee keer geweest (2008 en 2009) en dankzij de editie van vorig jaar weiger ik nog te gaan, zo slecht waren de condities om te fotograferen. Aan de andere kant mag je niet staan wegens de veiligheid enz...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

heerlijk, ik kijk er al naar uit

sommige dingen vind ik dan weer leuk, de heli's die langs alle zijden te fotograferen zijn.
                  maar voor de rest?
                  en die spottersdagen, is dat de moeite om wat meer te betalen?
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Allee, toch 1 positief punt
                    Met welk email-adres kunnen we die brave mijnheer bereiken ?
                    Op de website staat hierover wel niks geschreven
                    Ben er niet geraakt, maar blijkbaar weinig gemist.
                    Eventjes gezocht en de volgende link kan de gedupeerden verder helpen.

Groeten,
                    Jacques
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                      Ben er niet geraakt, maar blijkbaar weinig gemist.
                      Eventjes gezocht en de volgende link kan de gedupeerden verder helpen.

Groeten,
                      Jacques

Ik heb hier 9 dagen geleden een e-mail naar gestuurd. Bijna onmiddellijk een standaard e-mail terug gehad met de volgende tekst:

Code:
                      Goedendag.
                      We hebben uw boodschap goed ontvangen. De bevoegde dienst zal ze zo spoedig mogelijk behandelen.
                      Met dank voor uw interesse in Defensie.

De ploeg van www.mil.be

Maar nog geen persoonlijke e-mail, niet dat dat hoeft maar ik zit 9 dagen later nog steeds op mijn centen te wachten. Men zou toch achter die bureau een secretaresse kunnen zetten die zulke zaken behartigd. Nu weet ik niet wanneer ik mijn centen kan verwachten .

Nog mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Want ik weet van niks.

Terug on topic: wie gaat dit weekend naar de RIAT?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht

Nog mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Want ik weet van niks.

Ik zit in dezelfde boot
                        ik denk dat ze eerst alle claims gaan verzamelen en dan een beslissing nemen. En je hebt met leger dus bureaucratie te doen, dus ik vrees dat het zal nog een tijdje duren (als het al maar gebeurd, we waren met 3, dus 90 Eur)
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Ook nog niet gekregen Steven...nog even geduld. Ach ja, misschien krijgen we zondag echt waar voor ons geld he.
                          ps: ik heb je net een mail gestuurd

Comment

Heeft er iemand een terugbetaling van Bevekom gekregen ? Of was dit maar een PR-stunt van het Belgisch leger
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Heeft er iemand een terugbetaling van Bevekom gekregen ? Of was dit maar een PR-stunt van het Belgisch leger
                              Nope ik denk dat we achter dat geld kunnen fluiten

En wat een trieste communicatie toch eigenlijk naar de gedupeerden toe.
                              Ik heb sindsdien niks meer van Beauvechain gehoord, geen e-mail terug gehad (buiten die automatische standaard reply dan) NADA.

Comment

Ik zal ze eens terug wakker maken, want het leger mag niet slapen
                                www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                                X