Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8 april - proefrit stoomloc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 8 april - proefrit stoomloc

    Nu donderdag aanstaande 8 april voert de NMBS een rodage rit uit met een stoomloc type 29 + 4 rijtuigen van Schaarbeek naar Aarschot en terug. Vertrek te Schaarbeek om 12u53 via L36 naar Leuven en over het viaduct naar Aarschot. Voorziene aankomst om 13u26 en na rond zetten loc vertrek naar Leuven om 14u15. Te Leuven opnieuw loc rond zetten en vertrek naar Schaarbeek om 15u29. Best vooraf eens bellen naar station Aarschot of Leuven of de ritten effectief doorgaan. Je weet maar nooit met dat oude spul.
    Comfortably numb with my Pentax

  • #2
    Re: 8 april - proefrit stoomloc

    Ik meende op het nieuws eens gehoord te hebben dat dit niet ging doorgaan omwille van het treinongeval in buizingen?
    Of ging het over iets anders?

    Comment


    • #3
      Re: 8 april - proefrit stoomloc

      Nee, de rit is door gegaan. Jammer genoeg was sinds dinsdag de uurregeling gewijzigd zodat ik te laat was. De trein stond klaar voor vertrek toen ik aankwam. Mijn schuld, ik had maar op voorhand moeten bellen. En dan te weten dat ik in het station van Aarschot werk .
      Waar jij naar verwijst zijn de feestelijkheden naar aanleiding van 175 jaar spoor in België. Die gaan inderdaad niet door. Maar dit was een rodage rit om de loc in conditie te houden. Er waren enkele fotografen van de NMBS ter plaatse en volgens hen zou op 8 mei een ganse dag stoom ritten zijn te Leuven. Wellicht met 2 stoomlocomotieven.
      Comfortably numb with my Pentax

      Comment


      • #4
        Re: 8 april - proefrit stoomloc

        Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
        volgens hen zou op 8 mei een ganse dag stoom ritten zijn te Leuven. Wellicht met 2 stoomlocomotieven.
        Als je hier concrete info over hebt laat maar iets weten in deze thread. Stoomtreinen blijven me ook fascineren.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment

        Working...
        X