Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golftornooi - Waregem - 5 juli 2008

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Golftornooi - Waregem - 5 juli 2008

Beste BD'ers,

Dit jaar opnieuw zoek ik kandidaat fotografen die net zoals vorig jaar wel eens hun fotografische kunsten willen uittesten op een golfterrein. Het tornooi organiseren we zelf. Geen professionals, maar een leuk aandenken voor de amateur-spelers.
    Vorig jaar hadden we drie kandidaten. Dit jaar mogen er gerust iets meer zijn.
    Hoe één en ander vorig jaar verliep lees je hier.
    Ik lanceer bij deze al het item, meer détails in de komende dagen en weken.
    1 dagje fotografie, eten en drank inbegrepen.
    Een echte challenge voor liefhebbers om in een uniek fotografisch kader van een golfterrein, de golfspeler mooi in beeld te brengen.
    Wie gaat ervoor?

Jambo.
    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Re: Golftornooi - Waregem - 5 juli 2008

Ik had dit zeker en vast eens willen doen. Ik ben zelf golfspeler en eigenlijk nog nooit foto's genomen op het terrein Eén probleempje, ik ben met vakantie in die periode
    Ben wel benieuwd naar de foto's dan
    Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

Comment

in principe mag je mij er ook bijzetten.
      hangt een beetje af van waar het precies
      doorgaat en zo ...

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Lijkt me wel leuk. Het is eens iets anders.

Aan de praktische kant:

* Etiquette houdt blijkbaar in dat je altijd serieuse afstand moet houden en dus alleen tele kan ?

* Is er iets voorzien ivm verzekering? Als je zo'n bal tegen uwe kop of uwe camera krijgt, is het uwen besten dag allicht niet.

Comment

Ik heb hiervoor wel interesse, afhankelijk van waar en tijdstip.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Vermits ik door omstandigheden meer tijd heb dan jambo zal ik al het een en ander toelichten.
            Zoals jambo in de titel aangeeft .... het tornooi gaat door op het golfterrein te Waregem (mooi terrein tenandere) op 5 juli.
            Tijdsduur van 's morgens tot de laatsten binnen zijn (ik dacht vorig jaar rond 17 u30)
            Daarna worden alle foto's overgezet voor rechtstreekse vertoning op groot TV scherm ,het is dus best juist te cadreren, belichten, enz....werk je in raw of nef dan ook een jpg nemen en ze na de shoot overzetten op usb voor de vertoning.
            in geval van hevige regen de week ervoor, waterdichte schoenen aangewezen, het terrein kan dan zeer drassig zijn
            Vorig jaar hadden we geluk, het terrein lag droog en het weer was schitterend.
            Tele is aangewezen (ik had een 70-200 met 1.4 converter, daar kan je al mee weg).
            Er is een caddy ter beschikking voor de verplaatsing met je materiaal.
            Vorig jaar hadden jepe, rdb en ik ons fluovestje aangetrokken (de spelers wisten dan dat wij de fotografen waren, niet veel ballen in ons richting horen komen)
            Kledij: lange broek en polo of hemd
            Meeste vragen zijn nu wel beantwoord denk ik.
            Link naar de website, het terrein: http://www.golfinfo.be/content/Club....15&language=nl

Comment

Aan alle geďnteresseerden volgende info:
              1. Ben je werkelijk geďnteresseerd, stuur me dan een privé-bericht om opgenomen worden in de onderlinge mail-correspondentie.
              2. De drie fotografen van vorig jaar willen er alle drie graag terug bij zijn. Eéntje zal niet kunnen wegens revalidatie van operatie. De andere twee zegden al onmiddellijk toe.
              3. We organiseren met 3 vrienden jaarlijks een tornooitje (grotendeels met clubleden, dus niet met professionels). Als amateur-fotograaf, en als golfer, kan ik de twee zaken niet combineren die dag. Ik speel zelf ook mee als golfer. Vandaar mijn oproep naar collega's die wel eens willen fotograferen in een aangenaam, mooi en fotogeniek gegeven als een golfterrein.
              4. De deal is simpel, foto's nemen zoveel je wilt. Probeer de spelers zo mooi mogelijk in beeld te brengen. Foto's mogen vrij door ons gebruikt worden. Geen enkele commerciële intentie is hiermee verbonden. Geportreteerde spelers kunnen eventueel digitaal enkele van hun foto's gratis bekomen. Alles gebeurt dus gratis. In compensatie bezorgen wij jullie wel eten en drank in de loop van de dag, en eventueel bbq voor 's avonds. Eveneens wordt een caddy (electrisch golf-wagentje) ter beschikking gesteld om fotogerief gemakkelijk mee te nemen bij verplaatsingen.
              5. Een beknopte selectie van de foto's wordt 's avonds al onmiddellijk geprojecteerd op groot scherm.
              6. Locatie, tijdstip: Waregem Happy Golf Club - zaterdag 5 juli 2008. Start omstreeks 8u30, met ca. 120 deelnemers. Om de 9 minuten vertrekt een groep van 3 spelers (een flight). Omstreeks 14u30 vertrekken de laatste spelers. Bijna iedereen speelt 18 holes en is 4 uur onderweg. Enkel 1 ŕ 3 flights op het einde spelen de "rabbits" (beginnende golfers) - zij spelen enkel 9 holes.
              7. Practische afspraken van hoe het geheel verloopt, en welk een aandacht er bij de fotografen moet zijn, om iedereen ongeveer evenveel in beeld te brengen licht ik later nog wel toe in mails, of in een briefing op zaterdagochtend.
              8. Etiquette is niet onbelangrijk in golf, maar is nu ook weer niet iets waar je bang moet van zijn. Détails volgen.
              9. Verzekering voor eigen materiaal: is niet voorzien. De kans dat dit gebeurt is veel kleiner dan bijvoorbeeld foto's nemen bij het voetbal of basket, of dat je zelf je toestel laat vallen... Je moet als fotograaf natuurlijk een beetje uitkijken. De fotografen lopen allemaal met fluo-vestje aan zodat ze vlot herkenbaar zijn voor de spelers. Wanneer een speler een balletje misslaat, en het gaat in de richting van spelers OF het gaat in de richting waar wel eens spelers zouden kunnen zijn, dan MOET hij heel luid FORE roepen. Je moet dan niet rondkijken vanwaar er geroepen wordt, maar wel gaan bukken of je zo klein mogelijk maken. Scherm dan ook even je fototoestel af. FORE wordt regelmatig eens geroepen, en als je "geluk" hebt maak je het wel eens mee dat dan een balletje ergens in jouw buurt belandt.
              10. Afspraak omstreeks 9u terplekke lijkt mij niet mis.
              11. Bij regenweer gaat het golfen door, maar neem ik aan dat dit voor mijn dierbare collega's-fotografen niet zo'n leuk gegeven is. Wie toch nog wenst te fotograferen kan dit uiteraard, maar ik neem aan dat niemand nog enthousiast zal zijn. Alhoewel een dit ook wel leuke fotografie kan opleveren, en met het materiaal toch afgeschermd in de golf-caddy... Ik laat dit aan jullie over.

Dus aan de echte kandidaten: laat maar een privé-bericht achter.

Tot later.
              Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
              En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

oeie jambo, ben wel niet geopereerd hoor, meldt dit maar vooraleer er een aantal mensen van BD verschieten

Comment

Working...
                X