Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zat 26/04 - Thorntonbank - Oostende

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zat 26/04 - Thorntonbank - Oostende

Geachten,

Zaterdag 26/04/08 wordt de eerste afgewerkte fundering te Oostende voor het windmolenpark op de Thorntonbank naar zijn plaats gesleept. Als het weer geen roet in het eten gooit althans.

De fundering bestaat uit een betonnen toren van ca. 44m hoog. Ze wegen ongeveer een kleine 3000 ton (geen typfoutje )

Vrijdagnamiddag zou de verplaatsing beginnen van zijn constructieplaats op de halvemaan site naar de laadkaai.
    Zaterdag wordt hij dan op het grootste laadponton ter wereld gehesen en gaan ze er het ruime sop mee in.

Groetjes,

Nico
    Last edited by Orcanick; 23 april 2008, 16:11.
    Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Re: Zat 26/04 - Thorntonbank

Hey juppekes

Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn ik moet werken

Dan gebeurt er eens iets in eigen stad
    Bootjes

Comment

Re: Zat 26/04 - Thorntonbank

En mijn vriendin zij me dat da 'top secret' was.....
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Re: Zat 26/04 - Thorntonbank - Oostende

Nu je zal zeker geduld moeten hebben het laden van het ponton en uitvaren zou zeker 14u in beslag nemen
        CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MKNICO Bekijk bericht
          Nu je zal zeker geduld moeten hebben het laden van het ponton en uitvaren zou zeker 14u in beslag nemen
          Picknik meenemen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ze zijn alvast bezig een tent aan het opbouwen op het staketsel. Gisteravond ben ik er langsgefietst en heb in de mist een foto genomen:

Ik vermoed dat het de rechtse toren wordt, al was de witte cover deze middag opengescheurd. Waarschijnlijk nog last minute wijzigingen.
            Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
            Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Ik kan jammergenoeg ook niet gaan kijken. Is er al informatie over wanneer de andere verplaatst zullen worden?

Comment

Het wordt dus de middelste toren, die volledig afgewerkt is (geschilderd en de buizen op gemonteerd)
                Er worden inderdaad tenten opgesteld omdat de eerste 'oplevering' gepaard gaat met feest met optredens van zangers, vuurwerk en lasershows (nog meer fotoplezier dus )
                Voor zover ik weet zouden alle zes de torens de site moeten verlaten hebben tegen eind juni. Exacte data ken ik echter niet.
                Tijdens deze werkzaamheden zijn er inderdaad grote veiligheidsmaatregelen genomen. Zo wordt het staketsel afgesloten voor publiek en dergelijke. Men zou echter een mooi zicht moeten kunnen krijgen vanop de Albert I-promenade ter hoogte van het zeeliedenmonument (Standbeeld van de man die de zee in tuurt).
                Nico Greetz u !!! :-)

Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orcanick Bekijk bericht
                  Men zou echter een mooi zicht moeten kunnen krijgen vanop de Albert I-promenade ter hoogte van het zeeliedenmonument (Standbeeld van de man die de zee in tuurt).
                  Dat is ook de plek waar ik deze foto gemaakt heb.
                  Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                  Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

meer info is te vinden op http://www.oostende.be/nieuwsdetail/...vs=0_N&id=2191

Comment

Working...