Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8 sep. 2007 - 09.30/13.00 uur - Initiatie natuurfotografie - Retie (B)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 8 sep. 2007 - 09.30/13.00 uur - Initiatie natuurfotografie - Retie (B)

Een gratis initiatie natuurfotografie in Retie, in het Provinciaal Groendomein Prinsenpark (Kempen, tussen Geel/Mol/Turnhout). Info op DEZE LINK.

Ik heb mij even telefonisch geïnformeerd.
    Iedereen is welkom, en een spiegelreflexcamera is niet vereist, een digitaaltje best wel.
    Wel vooraf inschrijven, zodat men weet hoeveel "lesgevers" van BVNF men moet voorzien.
    De inhoud staat beschreven op de site.
    Eerst een aantal foto's bekijken.
    Daarna onder begeleiding van een natuurfotograaf foto's nemen.
    Daarna worden de foto's besproken.
    Last edited by FestinaLente; 28 augustus 2007, 14:03. Reden: Bijkomende informatie

Re: 8 sep. 2007 - 09.30 / 13.00 uur - Initiatie natuurfotografie -Retie (B)

had graag willen komen maar moet altijd werken in het weekend

Comment

Re: 8 sep. 2007 - 09.30 / 13.00 uur - Initiatie natuurfotografie -Retie (B)

Ingeschreven. Allicht leer ik weer iets bij, en misschien krijg ik wel een natuurfotografiemicrobe te pakken... of leer ik iets bij dat ik elders kan gebruiken .

Comment

Re: 8 sep. 2007 - 09.30/13.00 uur - Initiatie natuurfotografie - Retie (B)

Ik zal er ook zijn met een collega van't werk
        Digi-Steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-Steve Bekijk bericht
          Ik zal er ook zijn met een collega van't werk
          Tof, zo ontmoet ik ook nog eens een BD'er .

Comment

Lovenswaardig initiatief, daar niet van, maar toch een bemerking.
            Ik geloof daar niet echt in, en wel om volgende reden :
            Natuurfotografie in mijn ogen is stilte, traag bewegen, behoedzaam observeren,
            je eigen zelf laten opgaan in de omgeving. Vastleggen wat je ziet, zonder dat je onderwerp je ziet.
            Hoe doe je dat met een groep van dertig man ??
            De betere natuurfotografen hier op BD zijn volgens mij "einzelgangers",
            mensen die met de camera de natuur intrekken, weten wat ze kunnen tegenkomen en waar en wanneer, maar die zeker geen behoefte hebben aan volk rond zich. Of zie ik dit verkeerd ??
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Natuurfotografie in mijn ogen is stilte, traag bewegen, behoedzaam observeren,
              je eigen zelf laten opgaan in de omgeving. Vastleggen wat je ziet, zonder dat je onderwerp je ziet.
              Er is meer in de natuur dan dieren. Er zijn landschappen, bloemen, paddestoelen... Ik veronderstel, vermits het bezit van een camera "met serieuze toeter" niet vereist is, dat het eerder daar over zal gaan.
              Ik zal het nadien weten zeggen. Voor mij is 't gewoon een dagje met mijn hobby, fotografie, bezig zijn, en waarschijnlijk weer iets bijleren.

Het initiatief gaat trouwens uit van de provincie en de BVNF. Ik postte het hier omdat ik kon vermoeden dat er mensen geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Het Prinsenpark is trouwens een mooie lokatie met verschillende vijvers, waarvan er zijn waar men de waterstand kan regelen, om bepaalde trekvogels en steltlopers aan te trekken.

Comment

Voorbij. 't Was interessant, maar vrij "basic". Korte uitleg over sluitertijden, diafragma... daarna over compositie. Daarna zelf wat fotootjes maken, en beoordeling van enkele foto's.

Bijgeleerd... ja, vooral over het gebruik van simpele hulpmiddeltjes (zelfgemaakte reflectieschermen in goud en zilver, en diffusiescherm voor de flitser) om het licht wat te helpen, en over het benaderen van een object vanuit verschillende hoeken, waarbij voornamelijk lichtinval en achtergrond bepalend zijn. Gebruik van groothoek bij close-up fotografie, voor het kaderen van het beeld in zijn omgeving/achtergrond... enz.

Comment

Yep was een leuke voormiddag. Enkele bd'ers gezien Ik denk zelfs Festina dat je 2 plaatsen verder dan mij zat maar ben nie zeker.
                  Achteraf nog een uurtje gaan wandelen in het park met nog enkele foto's als gevolg
                  Digi-Steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-Steve Bekijk bericht
                    Yep was een leuke voormiddag. Enkele bd'ers gezien Ik denk zelfs Festina dat je 2 plaatsen verder dan mij zat maar ben nie zeker.
                    Achteraf nog een uurtje gaan wandelen in het park met nog enkele foto's als gevolg
                    Tja... ik had al een sms om een brood mee te brengen , dus ik kon niet langer blijven. Daarnet in eigen tuin wat geoefend .
                    Jammer dat hier geen grotere foto's staan. Ik zat net voor de projector. Dan was jij die met het statief ?

Comment

Nee ik was die blonde kerel die naast deze kerel zat.

En volgens mij zat jij naast hem Die kerel met z'n stafief was ook een bd'er maar ben zijn naam weer kwijt.

Hier mijn probeersels
                      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=178642
                      Digi-Steve

Comment

Daar zat ik inderdaad langs.

Je hebt de foto's bij evenementen gezet... had je misschien beter bij macro & close up of natuur of zo gedaan . 't Was wel een evenement, maar ja. Meteen eens gekeken wat ik van mijn kaartje kon toveren...
                        Volgens de BVNF-regeltjes : What you see is what you get. De eerste was ginder al te zien. Laatste twee zijn lichtjes gecropt.

Aperture priority - ISO 100 - F4 - 1/25ste - -1EV

Aperture priority - ISO 100 - F4,5 - 1/25ste - -1EV

Aperture priority - ISO 100 - F3,2 - 1/80ste - -1EV
                        Last edited by FestinaLente; 8 september 2007, 18:37. Reden: exif geplaatst

Comment

Working...
                        X