Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

correct plaatsen foto lukt maar niet

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • correct plaatsen foto lukt maar niet

    Het correct plaatsen van een foto in een forum wil maar niet lukken

    Ik werk dus via het icoontje 'voeg een beeld toe' en plaats in het vakje URL de url uit Flickr.

    Maar foto verschijnt niet bij 'voorvertoning'

    Hieronder plaats ik in het algemeen tekstvak de uitgeschreven url

    Dan verschijnt de foto in het tekstvak, veel te groot denk ik

    Moet ik de URL misschien manueel aanpassen? Welke stukje van de url moet precies in welk vakje?

    Ik heb gelezen dat de url zou moeten eindigen met extensie .jpg. Is dit zo? Bij is dit althans niet het geval.


    Hartelijk dank mocht iemand mij kunnen helpen


    2 1 by Jan Vanhaecke, on Flickr



    (vorige test van mij met alleen foto mag verwijderd worden aub)

  • #2
    test test

    Last edited by JanKarel; 10 juli 2024, 15:29.

    Comment


    • #3





      HTML-code:
      https://live.staticflickr.com/65535/53847422366_028fd9067a_h.jpg
      dit is waarschijnlijk een link welke langste zijd 1600 heeft, toegevoegd met "voeg een beeld toe"

      Last edited by in2lapland; 10 juli 2024, 15:30.

      Comment


      • #4
        Dank voor uw hulp. Dit is inderdaad een link. Met extensie . jpg. Hoe heeft u dit nu gemaakt ?

        Sorry mochten de vragen al te dom zijn, maar het wil me precies niet goed lukken

        Comment


        • #5




          voeg een beeld toe
          plak url in veld URL
          bij link type kies URL
          plak url in link url
          je kan nu bij groote de breedte en de hoogte wijzigen (ik heb de breedte aangepast van 1600 naar 1024, de hoogte past zich dan aan naar verhouding)

          en dan kan je nog alginering kiezen bij voorkeur center
          en bij link target new window
          en dan kan je op ok kliken

          let wel dat een post een stukje tekst verwacht bij het geplaatste beeld anders gaat ie daarover miepen

          gebruikte link uit de bbc met lengte 1600 welke tussen de img tags staat:
          HTML-code:
          HTML-code:https://live.staticflickr.com/65535/53847422366_028fd9067a_h.jpg
          op zich kan je de fullzsize kiezen maar dan moet je wel de juiste afmeting opgeven bij "voeg een beeld toe"
          Last edited by in2lapland; 10 juli 2024, 15:49.

          Comment


          • #6




            HTML-code:
            https://live.staticflickr.com/65535/53847422366_ce6fff42d5_o.jpg
            link van bbc originel in met voeg een beeld toe verkleind naar breedte 1024

            Comment


            • #7
              en nu de vraag beantwoorden:
              Dank voor uw hulp. Dit is inderdaad een link. Met extensie . jpg. Hoe heeft u dit nu gemaakt ?

              de link komt uit de bbcode welke tussen de [ img] [ /img ] tags staat

              Comment


              • #8
                nog even een test

                Comment


                • #9
                  Dankjewel in2lapland​ !!!!

                  Nu lukt het me door louter hetgeen tussen de [ img] [ /img ] tags staat te copieren naar veld URL

                  Oef oef oef

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door JanKarel Bekijk bericht
                    Dankjewel in2lapland​ !!!!
                    ...
                    Moderator Note: Zoals je ziet krijg je in het Testforum de nodige hulp om je op weg te helpen. Deze topic wordt gesloten als ik merk dat je intussen reglementair in de Fotohoek gepost hebt.



                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                    Comment


                    • #11
                      Wel ik heb weer eens geprobeerd. Maar toch lukt het me niet. Bij 'verzenden' krijg ik melding geef titel in. Ok, dat doe ik. Na inbreng titel krijg ik nu melding "geef minimaal 5 karakters" in. Ik veronderstel dat er bedoeld wordt in titel, terwijl mijn titel 15 karakters bevat. Misschien is er nog een verplicht veld? Ik geraakt er niet; vreemd

                      Comment


                      • #12
                        sorry de melding is "geef minimaal 5 lettertekens in"

                        Comment


                        • #13
                          eens kijk of foto posten hier nog lukt ...

                          Comment


                          • #14
                            In een reactie een foto posten lukt dus prima. Evenwel in een nieuwe discussie niet. Daar krijg ik steeds de melding "geef minimaal 5 lettertekens in". Kan iemand helpen? (titel vul ik in elk geval met enkele woorden...)

                            Comment


                            • #15
                              Je zult in de post zelf ook tekst met minimale lengte van 5 karakters moeten typen. Je hebt hier ook begeleidende tekst bij je gelinkte beelden getypt

                              als je titel minimaal 5 karakters heeft kan je dat gebruiken in je post ....

                              Comment

                              Working...
                              X