Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

resizing photo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • resizing photo

    LesC, CMM,

    hierbij post ik nog een foto om het proces uit te leggen. Ik weet dat er te veel foto's in dit topic staan maar hopelijk kan je me het vergeven LesC ?

    Misschien (waarschijnlijk) staat dit hier niet in het juiste forum maar het is aan jullie om te beslissen of dit topic relevant/nuttig kan zijn.
    Indien ja kan het misschien verzet worden naar een andere plaats ? Indien nee mag het topic gerust gewist worden.

    De foto die ik als 'demo' foto op het forum zet is dus de duif hieronder.







    Zoals u ziet is dit nu een beeld van 1024 x 683 pixels.

    In Flickr heb ik de foto in volle resolutie opgeladen (8280 x 5520 pixels) en dan in 'Photostream' de foto 'shared gezet' op volledige resolutie. Dit kan je zien in onderstaande foto.





    Dan heb ik de volledige tekst naar het clipboard gecopiëerd en de url naar de foto er uit gehaald. Zie onderstaande foto.





    En dan heb ik in BD een nieuw topic aangemaakt, mijn tekst toegevoegd en dan op het symbooltje geklikt om een beeld toe te voegen.
    De settings zie je hieronder.





    Ik heb hier dus de url ingegeven die ik hierboven geselecteerd had, heb de foto als 'gecentreerd' aangeduid en heb de breedte als 1024 gezet. Met dan te klikken op dat slotje wordt de hoogte automatisch op 683 gezet.

    En dan, geloof het of niet, heb ik op 'OK' geklikt.

    Nu kan je op de foto van de duif inderdaad doorklikken tot op pixel niveau zonder zwarte schermen tegen te komen.

    LAAT AUB EENS WETEN OF HET NU VOOR U OOK ZO WERKT !

    met vriendelijke groet,
    Hans.​​​
    Last edited by Hans.De.Smaele; 26 februari 2024, 11:01.

  • #2
    hartelijk dank voor de tijd en de moeite!
    ik probeer het zo snel mogelijk uit.
    Cor
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment

    Working...
    X