Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

resizing van fotos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • resizing van fotos

    Dit is mijn test




  • #2
    Ziet er prima uit.

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ziet er prima uit.
      Dag LesC,

      Inderdaad, ik heb op dezelfde manier ook het topic '3 bomen' in het 'Natuur en Landschappen' forum gepost.
      Nu zie je de geposte foto's in 1024 pixels als langste zijde en je kan er op doorklikken tot je het originele beeld ziet (op volle grootte).

      Vermits ik nog dikwijls 'verkeerd' geposte topics zie denk ik er aan om mijn manier van posten eens op het forum te zetten.
      Wat denkt u ? En waar zet ik dat dan eventueel ? Of maak ik er een pdf van ?

      met vriendelijke groet,
      Hans.

      ps: deze test opname mag er voor mijn part af hoor !.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht

        Inderdaad, ik heb op dezelfde manier ook het topic '3 bomen' in het 'Natuur en Landschappen' forum gepost.
        Nu zie je de geposte foto's in 1024 pixels als langste zijde en je kan er op doorklikken tot je het originele beeld ziet (op volle grootte).

        .
        om je systeem te volgen: op welke site staat je "origineel" en met hoeveel pixels ?
        beste dank
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Hi CMM en LesC,

          Ik zet mijn foto's op Flickr en de originelen waarvan sprake (deze woerd hier en de 3 bomen foto) zijn originelen van 8280 x 5520 pixels.

          Op het forum zie je die als beelden met een langste zijde van 1024 pixels, de andere zijde volgt automatisch en is dan ongeveer 688 pixels.

          Met de door mij gebruikte settings kan je dan één keer op de foto klikken en dan krijg je die beeldvullend te zien op het forum.
          Klik je verder op die foto dan krijg je de foto ook beeldvullend te zien vanuit Flickr.
          Klik je dan nog eens op die foto dan krijg je de foto te zien in volledige resolutie (dus de 8280 x 5520 pixels versie).

          Klik je dan op de 'back' toets in de browser, dan keer je terug naar het topic op BD (opnieuw formaat 1024 x 688).

          Op die manier kan je dus alle details van de foto bekijken indien je wil, anders zie je gewoon de 1024 x 688 versie zodat je niet moet scrollen op de foto's.

          met vriendelijke groet,
          Hans.

          ps: ik wil wel onder ons eens uitleggen welke settings ik gebruik (screen shots en zo) maar ik weet niet goed hoe ik private mails kan sturen .

          Laat maar iets weten.

          Comment


          • #6
            Wel, Hans, hier in Testforum gaat het over het 'zichtbaar & reglementair' posten van foto's. Diegenen die daar problemen mee hebben, en die probleem verschillen van host naar host, kunnen hier hulp krijgen, alvorens zij in onze Fotohoek gaan posten. We hebben d'er al te veel gehad die rechtstreeks in de Fotohoek posten, en als het niet meteen lukt (en alle begin is moeilijk!), dan maar opnieuw proberen, en nogeens, maar wel allemaal in een subforum waar wij 'zichtbaar en reglementair' geposte foto's verwachten.
            Het 'zichtbaar' is duidelijk, en het 'reglementair' was duidelijk tot de z.g. "nieuwe software" voor het forum. Ondertussen is dat nieuwe forum een feit, maar het reglementaire is volledig zoek, en persoonlijk erger ik mij daar dood aan.
            Als moderator was ik wel van plan om op de eerstvolgende Algemene Vergadering (AV) van de vzw een vraag te stellen, want wij hebben nooit specifieke richtlijnen gekregen ivm de 'reglementaire' grootte van de foto's na de upgrade.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Bedankt voor de uitleg en ik heb dit als tekst bewaard om het morgen nog eens woord na woord toe te passen, maar volgens mij doe ik identiek hetzelfde, maar als ik een eerste keer klik, kom ik in Flickr op een zwart scherm terecht en verder terug op een zwart scherm en verder ... .
              Dus, vermoed ik dat ik toch ergens een fout maak. Vandaar het nut van je nieuwe leidraad.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment

              Working...
              X