Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exif data test 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exif data test 1


  • #2
    Re: exif data test 1

    Ook bij deze foto geen exif in de foto aanwezig.
    Moderator Note: Als Mod heb ik wel een probleem met deze foto.
    Het lijkt me namelijk dezelfde foto te zijn als die van Wim.Vanmaele. En dat mag niet, tenminste niet zonder dat de auteur (copyright-eigenaar van de foto) zich kenbaar maakt. Is dit jouw foto, of is dit een foto van Wim?
    Last edited by LesC; 2 maart 2023, 19:08.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: exif data test 1

      Lesc,

      Terecht, maar ik heb deze foto gezet op vraag van Hans. Wewillen nachecken hoe het komt dat er een paar zaken geberuen en we vermoeden dat dit door one.drive komt. Ik hem de identieke foto 300dpi en met exif op mijn server gezet met de url-link naar BD.
      Wanneer Hans die foto op haalt zijn en de exif bewaard en de DPI bewaard. Bij hem, indien hij de URL-link aanmaakt vanaf one.drive blijken een paar zaken toch veranderd.
      Zo zijn de foto's een stuk minder scherp dan in realiteit. De foto vanaf mijn werver is stukken scherper dan via one.drive.
      Hans is een goede makker en we werken fotografisch vaak samen (zoals we ook professioneel dezelfde vloer hebben gedeeld).


      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ook bij deze foto geen exif in de foto aanwezig.
      Moderator Note: Als Mod heb ik wel een probleem met deze foto.
      Het lijkt me namelijk dezelfde foto te zijn als die van Wim.Vanmaele. En dat mag niet, tenminste niet zonder dat de auteur (copyright-eigenaar van de foto) zich kenbaar maakt. Is dit jouw foto, of is dit een foto van Wim?
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: exif data test 1

        Dank voor de uitleg, Wim. In het vervolg volstaat het als je een foto van iemand anders test om dat even te vermelden in je post.
        Persoonlijk kan ik een dergelijke samenwerking tussen fotografen alleen maar aanmoedigen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment

        Working...
        X