Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter light

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Winter light

    Waarschijnlijk ontgoocheld omdat de foto niet in de HoF stond?
    Nooit wanhopen, want die kan een week later toch nog geselecteerd worden.


    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

    Comment


    • #17
      Re: Winter light

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Waarschijnlijk ontgoocheld omdat de foto niet in de HoF stond?
      Nooit wanhopen, want die kan een week later toch nog geselecteerd worden.
      Deze kon nog niet in de HOF gestaan hebben Luc, opname was pas geplaatst op zaterdag
      Kon dus ten vroegste de week nadien gekozen worden, aangezien de HOFweek loopt van zaterdag tot en met vrijdag

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 20 april 2019, 00:23. Reden: foutje
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Winter light

        dacht dat het van maandag tot zondag was.
        't Ja het is toch ook zijn gewoonte niet om zomaar een foto te verwijdere, raar.


        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

        Comment


        • #19
          Re: Winter light

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          dacht dat het van maandag tot zondag was.
          't Ja het is toch ook zijn gewoonte niet om zomaar een foto te verwijdere, raar.
          Neen hoor Luc, een opname die in het weekend gepost wordt zal nooit de eerste maandag dan in de HOF staan maar wel pas de maandag nadien (er zijn al ooit uitzonderingen geweest )

          Dat hij de foto heeft verwijdert is misschien gelegen aan iets anders, dat weten we uiteraard niet
          Het was in ieder geval een dikke HOFplaat wat mij betreft

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Winter light

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Neen hoor Luc, een opname die in het weekend gepost wordt zal nooit de eerste maandag dan in de HOF staan maar wel pas de maandag nadien (er zijn al ooit uitzonderingen geweest )

            Dat hij de foto heeft verwijdert is misschien gelegen aan iets anders, dat weten we uiteraard niet
            Het was in ieder geval een dikke HOFplaat wat mij betreft

            grts
            Sieg
            Volgens mij was dit zeker en vast een HoF waardige foto en die van Raf ook hoor.


            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

            Comment


            • #21
              Re: Winter light

              Niet om reden, laat staan ontgoocheling dat mijn foto er niet in stond. Ik meen ook dat de HoF loopt, zoals Sieg zegt, van vrijdag tot vrijdag.

              Wel als vorm van protest omdat BD, nogmaals, een niet-actief lid (foto’s posten maar geen comment bij anderen) een vorm van erkenning geeft met een HoF vermelding. Degenen die mijn topic en reacties daarover (ook het topic van Red Falcon) in Algemeen hebben gelezen zullen een en ander kunnen kaderen. Ik ben lang niet de enige die hier zo over denkt, zo merk ik toch de afgelopen jaren via pm’s.

              Ik tracht (hopelijk) zinnige commentaar te geven op anderen hun foto’s. Ik hou van de uitwisseling van gedachten/meningen die daarop volgen omdat fotografie voor mij een passie is die je deelt met anderen. In die zin hecht ik dan ook veel meer waarde aan de besprekingen in de topics dan het HoF-gebeuren, die imo meer zegt over de jury dan over de foto.

              Naast het posten van je eigen foto voor bespreking maakt het becommentariëren van andermans foto daar inherent deel van uit.
              Minstens vind ik dat gewoon een vorm respect en beleefdheid.

              Het bizarre is dat die “niet-actieve” leden in wezen hetzelfde denken, zij het alleen selectief. Zij gaan vlot in op comments in hun eigen topic maar als het over andere leden hun foto gaat dan duikt plots het argument op dat ze daarvoor geen tijd hebben, mn. door hun druk professioneel en sociaal leven.
              In se spreekt hun gedrag (in hun eigen topic) hun reden tegen. De reden wordt een drogreden.
              Wel tijd om bezig te zijn met hun eigen ... maar geen tijd voor anderen. Dat heeft een naam denk ik.

              Nu op zich zou ik daar niet echt om malen, ik negeer ze eenvoudig, kous af.
              Maar dan merk ik dat zo’n houding en gedrag op BD niet alleen getolereerd wordt doch sterker, regelmatig een vorm van erkenning krijgt via een HoF-vermelding.

              Die interactie op een forum is dus blijkbaar totaal irrelevant voor BD en dan voel ik mij ook irrelevant. En waar ik niet de ijdele hoop koester dat een en ander hier zal veranderen, hou ik er wel een andere mening op na. Ik vind dat dat wel relevant zou moeten zijn.

              Alle respect voor degenen die een andere mening zijn toegedaan of vinden dat mijn reactie overdreven is.
              Ik stel daar tegenover het cliché: Wat als iedereen zich hier zo zou gedragen?

              Dan kan je even goed de functie “reageren” uitschakelen en hier gewoon een soort display maken. Fotoke bekijken en wegwezen. Benieuwd hoe lang dat gaat duren.
              Een forum waar ik dat gaandeweg zie gebeuren kan mij alsmaar minder bekoren en werkt ontmoedigend.

              Een stil protest dus want buiten de enkelingen die dit hier lezen zal het grotendeels ongemerkt passeren.
              Voor mij evenwel voldoende reden om minstens een lange pauze in te lassen ...
              Last edited by tcf; 20 april 2019, 11:25.

              Comment


              • #22
                Re: Winter light

                Ik ga je beslissing zeker respecteren en er niet tegenop gaan, maar eerlijk gezegd vind ik het jammer dat uw foto niet meer te zien is want ik heb ervan genoten.
                Uw commentaren heb ik steeds met aandacht gelezen, dank u want u was steeds eerlijk.

                groetjes,

                Luc

                PS: Laat die pauze toch niet te lang duren hé.


                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                Comment


                • #23
                  Re: Winter light

                  Ik deel ook grotendeels jouw mening en respecteer jouw beslissing om de foto weg te halen maar ik betreur het ook dat deze goede foto niet meer zichtbaar is. Er moet inderdaad een evenwicht bestaan op het forum tussen posten van foto's en uitwisselen van de meningen. Om dat nu in quota te gaan uitdrukken (zoals hier al geopperd werd) zover zou ik niet gaan. Maar het forum moet inderdaad meer zijn dan alleen zijn fotokes tonen met de bedoeling veel korte nietszeggende reacties te krijgen. Daar ben je weinig mee en dan kun je beter op FB posten waar je graag veel "likes" krijgt. Maar essentieel op een forum zijn reacties van fotografen onder elkaar om te proberen tot nog betere resultaten te komen.
                  grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Winter light

                    Er zijn fora waar men eerst 5 a 10 reacties op anderen moet geven alvorens men zelf een foto kan posten
                    Deze fora staan al wat verder dan BD, en die proberen dat algemeen probleem op die manier op te lossen.
                    Of het helpt weet ik niet, waarschijnlijk wel

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Winter light

                      Moderator Note: geen foto, hoort dus niet thuis in de fotohoek
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X