Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Moderator Note: Test geslaagd: zichtbare foto van reglementaire afmetingen. Geen exif-waarden in de foto aanwezig. Exif-waarden zijn niet verplicht, maar worden door velen hier op prijs gesteld, zeker als je een bepaald fotografisch probleem (b.v. onscherpte, onderbelichting...) wil proberen op te lossen. Deze topic wordt later gesloten. Voor commentaar verwijs ik je graag naar onze Fotohoek. Dank om in het Testforum te oefenen.
Moderator Note: Zoals Sportsterpeke hier ten overvloede aantoont (maar niet meteen zegt): je tweede foto bevat wel alle EXIF-data. Je eerste niet. De hosting site van je foto wellicht?
Het zal wel iets met de hosting te maken hebben dan... dus volgende keer dan via tinypic. Moet je de foto daar laten staan of kan hij worden verwijdert?
Kan je mij ook zeggen hoe ik zelf de exif kan zien bij andere foto's dan? Niet dat het mij veel zegt, maar zo kan ik zelf controleren of ze aanwezig is in mijn posts.
Moderator Note: Inderdaad voor een host gaan die de exifs wel respecteert. Tinypic doet dat, Photobucket ook en Dropbox zeker. Met een gratis account (ik heb ook enkel een gratis account) is er echter wel altijd iets aan de hand. Zie daarover andere posts, maar voorlopig zijn die drie genoemde wel betrouwbaar.
Je mag je foto laten staan, of de link verwijderen. Dat maakt niet uit omdat, in tegenstelling tot de meeste andere topics, de topics in Test meestal worden afgesloten, al was het maar om de poster de gelegenheid te geven om elders op het forum te posten (bv om commentaar te vragen). Zoals je weet, mag dubbelposten niet, en vandaar dat deze topics dichtgaan na een geslaagde test.
Voor het bekijken van exif-data heb je een z.g. EXIF viewer nodig. Ik werk met Mac en meestal met Safari als internet-browser. Daarvoor heb ik dan een speciale plugin, Exif Everywhere genoemd, waarvan ik boven een screenshot geplaatst heb. Voor Windows bestaan andere alternatieven. Ik denk bv aan Opanda. Maar zoek 'ns op "exif viewer" hier op het forum, en zie of je iets kunt vinden. Of anders, stel de vraag, bv in het subforum Software.
Moderator Note: Zoals Sportsterpeke hier ten overvloede aantoont (maar niet meteen zegt): je tweede foto bevat wel alle EXIF-data. Je eerste niet. De hosting site van je foto wellicht?
wat wordt er met ten overvloede bedoeld?
Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6
Oorspronkelijk geplaatst door SportsterpekeBekijk bericht
firefox heeft die plugin ook
Exif Everywhere bedoel je? Ja, dat klopt, maar ik gebruik eigenlijk enkel FF voor die sites die zich maar al te vreemd gedragen. Gelukkig zijn dat er vandaag de dag minder en minder.
Had ik maar zo'n goeie Exif Viewer voor mijn iPad.
Exif Everywhere bedoel je? Ja, dat klopt, maar ik gebruik eigenlijk enkel FF voor die sites die zich maar al te vreemd gedragen. Gelukkig zijn dat er vandaag de dag minder en minder.
Had ik maar zo'n goeie Exif Viewer voor mijn iPad.
add ons ---->exif viewer 2.00
Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6
Comment