Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik denk dat ik stillekesaan naar een andere client zal moeten uitzien om mijn foto's te plaatsen :
Picasaweb toont geen exif's meer, de grootte van het bestand is extreem klein en de grootte van de foto is standaard 640 pixels op de langste zijde.
Ik denk dat ik stillekesaan naar een andere client zal moeten uitzien om mijn foto's te plaatsen :
Picasaweb toont geen exif's meer, de grootte van het bestand is extreem klein en de grootte van de foto is standaard 640 pixels op de langste zijde.
Picasaweb verkleint naar 512 lange zijde als je geen size (sxxx) in de url specificeert.
De exif wordt getoond (behalve bij Bouk met zijn Opanda) als je dezelfde size in de url specificeert als de upload size. De grootte wordt dan ook niet gewijzigd.
Jij specificeert zo te zien s900 terwijl de upload 1600 was...
Oplossing is dus met 900 uploaden en s900 in de url.
[Mod-LesC]Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.[/Mod]
Last edited by LesC; 20 april 2012, 11:02.
Reden: Foto achter link
Nieuwe truuk, Jan? Die foto is groter (1067x1600px) dan toegelaten (900px langste zijde) en vertoont toch niet die "gele band" (na automatische verkleining door de forumsoftware) zoals gebruikelijk.
Nieuwe truuk, Jan? Die foto is groter (1067x1600px) dan toegelaten (900px langste zijde) en vertoont toch niet die "gele band" (na automatische verkleining door de forumsoftware) zoals gebruikelijk.
Was me ook opgevallen.
Nee, niks bijzonders gedaan. Misschien is de forumsoftware aangepast...
Zie je wel... ik kan het ook!
(stilhouden, hé mannen )
[Mod-LesC]Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.[/Mod]
Last edited by LesC; 20 april 2012, 11:03.
Reden: Foto achter link
En inderdaad, deze is geüpload op 1600 pixels langs de langste zijde. Maar als ik nu op Picasaweb klik op "foto dowloaden", wordt de foto opgeslagen met Image Size 1779x2669
En op Picasaweb kan ik blijkbaar ook geen Exif's meer bekijken!
Intussen heeft een admin op mijn vraag (in het Mods-forum) geantwoord. De plugin is tijdelijk (maar misschien wel definitief?) uitgeschakeld omwille van de huidige (hoge!) leeftijd van de forumsoftware, in afwachting van nieuwe forumsoftware.
Mag ik vragen dat jullie (zoals sommigen nu al doen ) te grote foto's melden dmv het uitroepteken? Dank daarvoor.
Comment